Blog na sklepie internetowym dlaczego warto go uruchomić?

16 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

29133plblog-na-sklepie-www-big.png

Wielu właścicieli sklepów internetowych decyduje się również na stworzenie i prowadzenie bloga, który jest dostępny w ramach sklepu internetowego i który tworzy pewną bazę ciekawych i wartościowych treści, które bezpośrednio dotyczą tej samej branży, co sprzedawane produkty. Można się więc zastanawiać nad tym, czy takie rozwiązanie jest korzystne i czy warto angażować swoje siły i zasoby w tworzenie takiego bloga. O ile stworzenie sklepu internetowego na potrzeby swojej działalności wykonuje się po to, aby zarabiać, o tyle bloga prowadzi się po to, aby tę sprzedaż odpowiednio napędzać.

 

Tworząc sklep internetowy bardzo łatwo można wykreować także bloga

W przypadku wielu darmowych silników do tworzenia sklepów, takich jak chociażby PrestaShop czy WooCommerce można takiego bloga podpiąć w postaci dodatkowego modułu czy też dodatkowej wtyczki. Jednakże, samo stworzenie takiego miejsca, gdzie systematycznie będą się pojawiać artykuły to dopiero początek pracy. Artykuły można redagować samemu, ale można też zlecać je osobom, które specjalizują się w danej tematyce. Pamiętajmy, że powinny one charakteryzować się dobrą jakością, a przede wszystkim powinny być dla użytkowników przydatne, bo to sprawi, że blog zyska na popularności, a promowane na nim produkty będą częściej kupowane przez użytkowników. Słabych jakościowo treści nikt nie będzie chciał czytać i raczej będą klasyfikowane jako zaplecze pozycjonerskie, które nikomu nie jest potrzebne. Jeśli więc z góry już wiemy, że nie będziemy mieli czasu sami zająć się artykułami na bloga, gdyż prowadzenie działalności to również ogrom pracy - wówczas oddelegujmy to zadanie komuś innemu, bo wyjdzie to na nam na dobre jeśli chodzi o wysoki content strony. Taki blog to jednak także i szereg innych korzyści.

 

Zalety prowadzenia bloga z punktu widzenia reklamy

Przede wszystkim warto wiedzieć, że blog pozwoli nam zwiększyć widoczność naszego sklepu internetowego w sieci. Jeśli dodatkowo będziemy go reklamować, wielu użytkowników może trafić do naszego e-sklepu uprzednio wyszukując informacje na dany temat i odnajdując je właśnie na naszym blogu. Jeśli dodatkowo, umieszczane tam treści będą rzetelne, godne uwagi, opatrzone danymi i wypowiedziami ekspertów, możemy występować w roli specjalisty z danej dziedziny, a tym samym budzić zaufanie wśród klientów. W ten sposób blog bezpośrednio przekłada się na generowanie nowych leadów sprzedażowych i jest naprawdę wartościowym narzędziem marketingowym.

 

W momencie, kiedy narzucimy sobie pewien rygor regularnego dodawania coraz to nowych treści, możemy zyskać stałych odbiorców, ale i na własny użytek stworzyć pewną bazę artykułów, które będą wartościowe, tematyczne i mocno związane z konkretną branżą. Artykuły mogą dotyczyć także nowości rynkowych, jakie mają swoją premierę w naszym sklepie, tym samym dodatkowo je promując i napędzając ich sprzedaż. Pod każdym z artykułów możemy zamieszczać przykładowe produkty z nim związane lub takie, które były wspominane w treści posta. Dzięki takim linkom ułatwiamy odbiorcom dotarcie do produktów, którymi mogą być zainteresowani.

 

Blogiem mogą interesować się całe społeczności

Bardzo dobrym pomysłem jest połączenie takiego bloga z kampanią społecznościową. Dlatego też warto od razu stworzyć specjalny profil w mediach społecznościowych i na bieżąco informować użytkowników o pojawieniu się jakiegoś nowego wpisu. Dzięki temu nasza kampania może być jeszcze szerzej zakrojona i jeszcze więcej osób ma szansę zainteresować się naszą działalnością. Zarówno my sami możemy udostępniać naszego bloga w mediach społecznościowych, jak i sami klienci mogą to robić między sobą.

 

Blog będzie też doskonałym wsparciem dla SEO

Dzięki blogowi, który będzie odwiedzany przez realnych użytkowników, strona może zyskać znacznie lepszą reputację, a co za tym idzie, będzie bardziej przyjazna dla wyszukiwarki. Każdy nowy wpis to dodatkowa podstrona, a mając ich więcej, wzmacniamy content strony. Artykuły to doskonała baza do pozycjonowania. Można w nich umieszczać linki do produktów ze sklepu, tym samym może to być doskonały sposób na dodatkowe linki wewnętrzne w obrębie strony. Dodatkowo, wysokiej jakości content, który jest mocno tematyczny i powiązany z asortymentem sklepu sprawia, że witryna ma szansę na osiąganie znacznie lepszych pozycji.

 

Podsumowując, stworzenie sklepu internetowego to nie wszystko - wiele jest jeszcze do zrobienia w kwestii reklamy

Warto więc już na początku opracować sobie odpowiednią strategię reklamy, której poszczególne filary będą się zazębiać i wzajemnie sobie pomagać. Blog może doskonale zadziałać wizerunkowo i może być dobrym wsparciem przy pozycjonowaniu strony. Prowadzenie bloga można zestawić z kampanią w mediach społecznościowych. Im bardziej przemyślane działania tym lepszy efekt, a co za tym idzie większa sprzedaż. Dlatego też nie warto stać w miejscu, samo prowadzenie sklepu internetowego to zadanie podstawowe a kwestia reklamy to szereg kreatywnych pomysłów i planów, które powoli warto wcielać w życie.

ZOBACZ INNE ARTYKUŁY NA NASZYM BLOGU

Czy można samodzielnie pozycjonować stronę internetową?

26 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy pozycjonowanie stron in...

Zastosowanie prawa Hicka w tworzeniu stron i sklepów www

21 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Za pewne każdy z nas doświadczył sytuacji, kiedy zakup jakiegoś produktu...

Wady i zalety stron typu one page

15 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Strona typu One-Page jest obecnie bardzo popularnym sposobem na estetycz...

Najcześciej spotykane błędy w sklepach internetowych

8 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Wielu przedsiębiorców jest świadomych tego, że sklep internetowy ...

Ewolucja języka HTML

4 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Wygląd stron internetowych ciągle się zmienia, ta ewolucja jednak spowod...

Elementy rankingowe na stronie internetowej

29 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z marketingiem inte...

Tworzenie sklepu internetowego,  jakie rozwiązanie wybrać pod kątem pozycjonowania?

25 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Obecnie, posiadanie własnego sklepu internetowego jest szansą na naprawd...

Projektowanie stron internetowych,  zadanie dla Web Designer-a

21 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

W każdej firmie zajmująca się tworzeniem stron internetowych pracuje oso...

Blog na sklepie internetowym, pomocne narzędzie marketingowe

16 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Wielu właścicieli sklepów internetowych decyduje się równi...

Technologie do tworzenia stron - najcześciej używane

10 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Nie każdy, kto posiada własną stronę internetową musi znać technologie, ...

Promowanie strony www

5 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Obecnie promowanie produktów oraz usług w sieci okazje się niezwy...

Tworzenie strony internetowej

3 . 01 . 2019

Autor:

Web Development

Zbudowanie strony internetowej to ogromne wyzwanie dla ...

Zasady projektowania strony internetowej

27 . 03 . 2019

Autor:

Web Development

Poniżej przedstawiamy zasady projektowania stron www, w...

Zmiana strony internetowej

5 . 03 . 2019

Autor:

Web Development

Dla wielu przedsiębiorców efekty, jakie zostały uzyskane podczas ...

Ile kosztuje pozycjonowanie strony

27 . 12 . 2018

Autor:

Web Development

Coraz więcej klientów zdaje sobie sprawę, że sama strona internet...

Ile trwa tworzenie strony internetowej?

15 . 12 . 2018

Autor:

Web Development

Tworzenie strony internetowej to proces bardzo złożony. Trudno ...

Na czym polega pozycjonowanie

3 . 11 . 2018

Autor:

Web Development

Pozycjonowanie na czym polega i jego istota.

Bardzo olbrzymi...

Strona internetowa - zadbaj o każdy detal!

17 . 10 . 2018

Autor:

Web Development

Aktualnie powstaje coraz więcej stron internetowych. Nie dzieje się to p...

Linki wewnętrzne w e-sklepie

14 . 09 . 2018

Autor:

Web Development

Uruchamiając sklep internetowy należy pamiętać o wielu rzeczach. Produkt...

Proces tworzenia strony internetowej

16 . 08 . 2018

Autor:

Web Development

Projektowanie stron internetowych to bardzo wymagający,...

Wirtualny wizerunek firmy

26 . 07 . 2018

Autor:

Web Development

Czy możliwe jest sprawne i efektywne funkcjonowanie przedsiębiorstwa, kt...

Chrome zapowiada zmiany

20 . 06 . 2018

Autor:

Web Development

Lipiec rozpocznie się w internecie wielkimi zmianami. Google wdrożyło od...

NAPISZ DO NAS

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od firmy Web Development z siedzibą w Skierniewicach ul. K.P. Tetmajera 2/35 informacji handlowo-marketingowych z użyciem urządzeń telekomunikacyjnych, wybierając jako formę kontaktu: Wiadomości elektroniczne (w szczególności e-mail, serwisy internetowe).
Wyrażam zgodę na otrzymywanie od firmy Web Development z siedzibą w Skierniewicach ul. K.P. Tetmajera 2/35 informacji handlowo-marketingowych wybierając jako formę kontaktu: Połączenia głosowe (rozmowa telefoniczna).
Może Pani/Pan wycofać każdą z powyższych zgód w każdym momencie poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres biuro@web-development.com.pl Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Web Development

ul. Stanisława Rybickiego 8 lok. 223 (Business Center)

96-100 Skierniewice

+48 502 408 411

biuro@webdevelopment.com.pl

REGULAMIN PLIKÓW COOKIES

Projekt i Realizacja: Web Development

Regulamin plików cookies