Case study jak powstawał sklep internetowy lovingeco.pl
27 . 04 . 2020
Autor:
Web Development
Tworzenie sklepów internetowych to działalność, którą zajmujemy się od dawna. Jest ona na tyle kompleksowa, że warto spędzić chwilę nad przeanalizowaniem możliwości, jakie jesteśmy w stanie zaoferować.
Producent kosmetyków naturalnych Lovingeco zwrócił się do nas z prośbą o poprawienie sklepu www. Powodem tej decyzji była wydajność i sposób funkcjonowania obecnego sklepu WWW.
Po przeanalizowaniu sytuacji oraz doprecyzowaniu z klientem tego, co, w jaki sposób na, kiedy i w jakiej cenie ma zostać wykonane. Zaproponowaliśmy stworzenie nowego sklepu www. Z naszej inicjatywy wyszło szereg rozwiązań optymalizacyjnych i dotyczących szeroko rozumianego upgrade’u.
Cel, jaki został wytyczony to: aby programistyczna i graficzna strona serwisu WWW dla Lovingeco odpowiadała trendom panującym obecnie na rynku. Pod uwagę musieliśmy wziąć widoczność sklepu w wyszukiwarce Google i wdrożyć wynik analizy SEO przed wszystkimi działaniami związanymi z pozycjonowaniem. Sklep miał posiadać własnego bloga, co przy pozycjonowaniu sklepu jest bardzo przydatne. Przy tym projekcie działaliśmy kompleksowo, co ułatwiało prowadzenie całego projektu i miało wpływ na wysoką jakość produktu końcowego.
Nasze propozycja wyglądała następująco:
- zmiana platformy z WooCommerce na PrestaShop. Dzięki czemu uzyskamy nowoczesne rozwiązania dla sklepu internetowego i możliwość nieograniczonej rozbudowy,
- wykreowanie nowoczesnej i nowatorskiej oprawy graficznej sklepu. Platforma sprzedażowa powinna nawiązywać do charakteru i stylu oraz kolorystyki marki,
- zoptymalizowanie sklepu pod wyszukiwarkę. Cele-utrzymanie ruchu na stronie po przeniesieniu jej na nową platformę,
- dodanie filtrów, umożliwiających potencjalnemu nabywcy wygodne wyszukiwanie produktów po cechach, cenach, charakterystyce itp.,
- migracja całości bazy danych o klientach, ich kontach, historiach transakcji, transakcjach w toku, ze starej platformy na nowy sklep www,
- kopię danych informacyjnych i produktowych z poprzedniego sklepu internetowego.
Założenia projektowe a realizacja – praktyczne aspekty tworzenia sklepów WWW
Całość prac musiała zostać podzielona na etapy, co pozwalało na większą kontrolę działań związanych z tworzeniem sklepu.
Sklepy internetowe muszą charakteryzować się konkretną oprawą graficzną. To dzięki niej są od razu rozpoznawalne. Uniwersalna konstrukcja umożliwia klientom intuicyjne poruszanie się w ich interfejsie oraz przeglądanie produktów i ich zakup. Nie inaczej było w przypadku Lovingeco. Otrzymaliśmy od klienta materiały, które wykorzystaliśmy przy projektach. Platforma sprzedażowa nawiązywała do stylu i charakteru poprzedniego sklepu, a jednocześnie miała, nowy estetyczny wygląd.
Zaimplementowaliśmy nowoczesne rozwiązania na zupełnie innej platformie sklepowej. Dzięki temu także optymalizacja pod pozycjonowanie sklepu WWW przebiega bez zarzutu.
Testowy serwer i praca nad szatą graficzną
Od projektu do realizacji musieliśmy przejść przez wykonanie szeregu czynności na serwerze testowym.
Skonfigurowaliśmy serwer identycznie do hostingu docelowego sklepu internetowego. Testowaliśmy platformę poprzez obciążenie sklepu analogicznym ruchem jak obecny, a nawet 3 razy większy. Sprawdzaliśmy, czy przy użyciu informacji, treści, materiałów graficznych oraz obciążeń bazodanowych serwis będzie działał jak należy.
Dodawaliśmy funkcjonalności i podstrony po kolei. Obserwując obciążenia pracy całego sklepu, optymalizowaliśmy go na bieżąco. Uzyskaliśmy efekt zadowalający nas, a przede wszystkim wyprzedzający i przewyższający oczekiwania klienta.
Po zakończeniu testów zajęliśmy się kolejno:
- wdrożeniem modułów sklepu internetowego niezbędnych do jego funkcjonowania, także tych potrzebnych z punktu widzenia klienta i jego kontrahentów oraz płatności funkcjonujących na sklepie,
- zaimplementowaniem bloga. Sam fakt jego istnienia to dodatkowa forma marketingu, tym razem dużo bliższemu finalnemu kupującemu. Dzięki zawartym na blogu informacjom może on dowiedzieć się szczegółów i opisów poszczególnych produktów,
- migracja baz danych z poprzedniego serwisu sklepu internetowego w sposób nienaruszający ich integralności istniejących powiązań,
- testy funkcjonalności. Wydajności, efektywności pod obciążeniami związanymi z ruchem na stronie, bloga i sklepie WWW, testy modułów zakupów, próby związane z generowaniem dokumentacji dla przewoźników,
- finalne wdrożenie na serwer docelowy oraz dodatkowe testy już na nim – otrzymywane wyniki mamy podobne jak na testowym.
Sumarycznie proces przebiegł bez większych niespodzianek, ale jak sami Państwo widzą, pracy było co niemiara. Tworzenie sklepów WWW nawet na podstawie tych już istniejących jest działalnością kompleksową, wymagającą fachowej wiedzy oraz sposobów na sprawdzanie efektywności wdrażanych rozwiązań nie tylko na końcu pracy, ale także podczas realizacji, a także na etapie samego projektu.
Trzeba podkreślić, że takie elementy jak pozycjonowanie sklepów WWW czy wdrożenie wyników analizy SEO, muszą zostać zaplanowane wcześniej i dla maksymalizacji ich wykorzystania stosujemy pewne ciągi procedur umożliwiające osiągnięcie najlepszych efektów.
Praca z marką Lovingeco była przyjemnością, popartą naszym doświadczeniem, ale także zaangażowaniem i dociekliwością naszego klienta. Przy pracach takiego typu są szczególnie istotne. Nie można bowiem odświeżyć czy unowocześnić istniejącego już sklepu, bloga czy witryny internetowej bez ciągłej współpracy z klientem. Zawsze upewnianialiśmy się, czy wszystko rozwija się w kierunku pożądanym przez niego. W końcu to w jego imieniu tworzymy nowe narzędzie sprzedażowe. Dzięki platformie sprzedażowej klient tworzy na rynku swoją własną, silną markę.
Jesteśmy pewni, że nowy sklep WWW dla Lovingeco przyczyni się mocno do rozwoju marki i spełnią oczekiwania związane z wydajnością przy stale zwiększającym się obciążeniom witryny. Nasze rozwiązania SEO już obecnie przyczyniają się do większego ruchu na tej stronie, a dzięki blogowi SEO napędzać się będzie samoczynnie. Oby więcej takich realizacji!
Jeśli jesteś zainteresowany tematyką SEO i chcesz wiedzieć na czym polega pozycjonowanie strony? Zapraszamy do artykułu naszego autorstwa. Znajdziesz tam podstawowe czynniki wpływające na widocznośc strony w wyszukiwarce. Warto zacząć od podstaw, z pewnością zobaczysz różnicę po wdrożeniu sugerowanych przez nas zmian!