Certyfikaty SSL na Chrome, rewolucyjne zmiany w przeglądarce Google

20 . 06 . 2018

Autor:

Web Development

2892pl0981pltop-ssl.png

Lipiec rozpocznie się w internecie wielkimi zmianami. Google wdrożyło od wersji przeglądarki Chrome 68, funkcję oznaczania stron, które nie posiadają certyfikatu SSL. Przy adresie strony internetowej wyświetlony będzie komunikat: Niezabezpieczona. To oczywiście zwiększy bezpieczeństwo w sieci, ale jednocześnie uderzy we właścicieli stron www bez wspomnianego szyfrowania. Jakich zmian zatem należy się spodziewać? Co to oznacza dla przeciętnego internauty? Czy certyfikat na Chrome to konieczność?


 

Czym w ogóle jest certyfikat SSL?

Certyfikat SSL poznać można po zielonej kłódce znajdującej się po lewej stronie adresu danej strony internetowej. Certyfikat ten potwierdza wiarygodność witryny i jej właściciela. To potwierdzenie zachowania wysokich standardów bezpieczeństwa. Dzięki SSL użytkownik wie, że dana strona jest szyfrowana. Dane wysyłane i odbierane prosto z serwera są zabezpieczone. To połączenie bezpieczne, które nie pozwala osobom trzecim na przechwycenie danych. Dzisiaj SSL to standard w przypadku wszystkich banków, ważnych instytucji oraz sklepów internetowych. Jednak nie wszyscy wiedzą, że z tego rozwiązania korzystać mogą również właściciele zwykłych stron www.

 

Jakich zmian należy spodziewać się, korzystając z przeglądarki Chrome?

Google postanowiło od lipca tego roku wprowadzić duże zmiany w zakresie bezpieczeństwa. Okazuje się, że dotkną one wiele osób i znacząco wpłyną na wyświetlanie i promowanie stron w przeglądarce Chrome. Od września 2018 roku nowe wersje przeglądarki Chrome będą oznaczać strony internetowe bez SSL jako niezabezpieczona, co będzie niekorzystne dla ich właścicieli. Na takie strony będzie można wprawdzie dalej wchodzić, jeżeli użytkownicy nie będą ich chętnie odwiedzać. Tym samym witryny oznaczone jako niebezpieczne znajdą się niżej w wynikach wyszukiwania i będą znajdować się na gorszej pozycji niż strony www z certyfikatem SSL.

W Polsce ponad 50% internautów korzysta na co dzień właśnie z przeglądarki Chrome. Tymczasem tylko 6,41% stron łączy się przez protokół https. Zmiana będzie więc zauważalna i dotknie niemal wszystkich użytkowników internetu.

 

Co to oznacza dla zwykłych użytkowników sieci internetowej?

Dla przeciętnego użytkownika zmiany nie będą spektakularne, ale mimo to odczuwalne. Dzisiaj 80% najpopularniejszych stron internetowych w sieci używa szyfrowania. Poza tym jest jeszcze trochę czasu na wprowadzenie zmian. Z drugiej strony zmiany oznaczają dla użytkowników Google i Chrome większe bezpieczeństwo podczas surfowania w sieci. Strony niezweryfikowane będą oznaczone jako Niebezpieczne. Przełoży się to na ich niższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Użytkownicy internetu będą z obawami wchodzić na strony bez certyfikatu. W przypadku zabezpieczonych stron certyfikatem na przeglądarce Chrome pojawić się będzie kłódka.


 

Brak certyfikatu na Chrome, co oznacza dla właścicieli stron internetowych?

Zmiany wprowadzone przez Google dotkną właścicieli stron internetowych bez certyfikatów. Przełoży się to bowiem na niższe pozycje w wynikach wyszukiwania. Ze względu na duży udział Google na rynku, należy zdawać sobie sprawę z tego, że nie dostosowanie się do zmian, przyniesie znaczne straty.

 

Niektóre konsekwencje, które może ponieść właściciel strony bez certyfikatu SSL na stronie:

  • - gorsze pozycje w wyszukiwarce Google

  • - mniejszy współczynnik odwiedzin (potencjalnych klientów z pewnością odstraszy komunikat niezabezpieczona)

  • - brak zaufania internautów

  • - strata wizerunku

 

 

0792plcertyfikaty-chrome.jpg

 

Brak certyfikatu na przeglądarce Chromie może kosztować przedsiębiorcę bardzo dużo. Warto zadać sobie pytanie, czy już nie przyszedł czas by zadbać o bezpieczeństwo swoich klientów? Automatycznie poprawiając wizerunek i zyskując zaufanie internautów?

 

Z drugiej strony braki te można jeszcze nadrobić i wprowadzić zmiany już teraz. Certyfikaty do stron internetowych obecnie nie są drogie. Ceny wahają się od 29 zł w górę. Cena uzależniona jest od rodzaju certyfikatu i jego przeznaczenia. Koszty wdrożenia na stronę też są stosunkowo małe. Jeśli chcesz wdrożyć certyfikat na swoją stronę skontaktuj się z nami.

 

Wdrażając certyfikat na stronę internetową, pojawi się informacja o bezpieczeństwie nie tylko na Chrome, lecz również innych przeglądarkach. Poprawność wdrożonego certyfikatu można sprawdzić pod adresem: https://www.ssllabs.com/ 

 

Ponizej PrtScr jak wygląda poprawnie zainstalowany certyfikat SSL na serwerze. Oceny A+, A, B oraz C oznaczają poprawnie zainstalowany certyfikat.

 

1392plpoprawnie-zainstalowany-ssl.jpg

ZOBACZ INNE ARTYKUŁY NA NASZYM BLOGU

Czy można samodzielnie pozycjonować stronę internetową?

26 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy pozycjonowanie stron in...

Zastosowanie prawa Hicka w tworzeniu stron i sklepów www

21 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Za pewne każdy z nas doświadczył sytuacji, kiedy zakup jakiegoś produktu...

Wady i zalety stron typu one page

15 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Strona typu One-Page jest obecnie bardzo popularnym sposobem na estetycz...

Najcześciej spotykane błędy w sklepach internetowych

8 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Wielu przedsiębiorców jest świadomych tego, że sklep internetowy ...

Ewolucja języka HTML

4 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Wygląd stron internetowych ciągle się zmienia, ta ewolucja jednak spowod...

Elementy rankingowe na stronie internetowej

29 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z marketingiem inte...

Tworzenie sklepu internetowego,  jakie rozwiązanie wybrać pod kątem pozycjonowania?

25 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Obecnie, posiadanie własnego sklepu internetowego jest szansą na naprawd...

Projektowanie stron internetowych,  zadanie dla Web Designer-a

21 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

W każdej firmie zajmująca się tworzeniem stron internetowych pracuje oso...

Blog na sklepie internetowym, pomocne narzędzie marketingowe

16 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Wielu właścicieli sklepów internetowych decyduje się równi...

Technologie do tworzenia stron - najcześciej używane

10 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Nie każdy, kto posiada własną stronę internetową musi znać technologie, ...

Promowanie strony www

5 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Obecnie promowanie produktów oraz usług w sieci okazje się niezwy...

Tworzenie strony internetowej

3 . 01 . 2019

Autor:

Web Development

Zbudowanie strony internetowej to ogromne wyzwanie dla ...

Zasady projektowania strony internetowej

27 . 03 . 2019

Autor:

Web Development

Poniżej przedstawiamy zasady projektowania stron www, w...

Zmiana strony internetowej

5 . 03 . 2019

Autor:

Web Development

Dla wielu przedsiębiorców efekty, jakie zostały uzyskane podczas ...

Ile kosztuje pozycjonowanie strony

27 . 12 . 2018

Autor:

Web Development

Coraz więcej klientów zdaje sobie sprawę, że sama strona internet...

Ile trwa tworzenie strony internetowej?

15 . 12 . 2018

Autor:

Web Development

Tworzenie strony internetowej to proces bardzo złożony. Trudno ...

Na czym polega pozycjonowanie

3 . 11 . 2018

Autor:

Web Development

Pozycjonowanie na czym polega i jego istota.

Bardzo olbrzymi...

Strona internetowa - zadbaj o każdy detal!

17 . 10 . 2018

Autor:

Web Development

Aktualnie powstaje coraz więcej stron internetowych. Nie dzieje się to p...

Linki wewnętrzne w e-sklepie

14 . 09 . 2018

Autor:

Web Development

Uruchamiając sklep internetowy należy pamiętać o wielu rzeczach. Produkt...

Proces tworzenia strony internetowej

16 . 08 . 2018

Autor:

Web Development

Projektowanie stron internetowych to bardzo wymagający,...

Wirtualny wizerunek firmy

26 . 07 . 2018

Autor:

Web Development

Czy możliwe jest sprawne i efektywne funkcjonowanie przedsiębiorstwa, kt...

Chrome zapowiada zmiany

20 . 06 . 2018

Autor:

Web Development

Lipiec rozpocznie się w internecie wielkimi zmianami. Google wdrożyło od...

NAPISZ DO NAS

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od firmy Web Development z siedzibą w Skierniewicach ul. K.P. Tetmajera 2/35 informacji handlowo-marketingowych z użyciem urządzeń telekomunikacyjnych, wybierając jako formę kontaktu: Wiadomości elektroniczne (w szczególności e-mail, serwisy internetowe).
Wyrażam zgodę na otrzymywanie od firmy Web Development z siedzibą w Skierniewicach ul. K.P. Tetmajera 2/35 informacji handlowo-marketingowych wybierając jako formę kontaktu: Połączenia głosowe (rozmowa telefoniczna).
Może Pani/Pan wycofać każdą z powyższych zgód w każdym momencie poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres biuro@web-development.com.pl Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Web Development

ul. Stanisława Rybickiego 8 lok. 223 (Business Center)

96-100 Skierniewice

+48 502 408 411

biuro@webdevelopment.com.pl

REGULAMIN PLIKÓW COOKIES

Projekt i Realizacja: Web Development

Regulamin plików cookies