Samodzielne pozycjonowanie stron i sklepów internetowych jak to wygląda w praktyce

26 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Samodzielne pozycjonowanie stron i sklepów www

Wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy pozycjonowanie stron internetowych lub też sklepów www, można wykonać samodzielnie. Dzięki samodzielnie prowadzonej kampanii reklamowej moglibyśmy zaoszczędzić na współpracy z wykwalifikowaną agencją, a dodatkowo wysokie pozycje pozwoliłyby nam na zwiększenie sprzedaży. Niestety, wcale nie jest to takie proste jak się wydaje, a nie mając ani odpowiedniej wiedzy, ani zaplecza może to być nie tylko trudne zadanie, ale też bardzo pracochłonne. Co nie oznacza, że całkowicie niemożliwe.

 

Pozycjonowanie stron internetowych i sklepów - jak to wygląda w praktyce?

 

Zazwyczaj, przedsiębiorcy dość dobrze orientują się w dostępnych formach reklamy i wiedzą, że pozycjonowanie sklepów internetowych i stron to przeprowadzenie takich działań, które mają na celu osiągniecie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwaniana zdefiniowane wcześniej słowo kluczowe. Poprawienie widoczności strony w wynikach wyszukiwania sprawia, że więcej użytkowników ją odwiedza, a warto zaznaczyć, że nie są to przypadkowi użytkownicy, a internauci, którzy wpisali daną frazę do wyszukiwarki, a więc są nastawieni na zakup lub też na poszukiwanie informacji konkretnie o danej usłudze lub też produkcie. Wszystko wygląda bardzo przejrzyście, podstawowym pytaniem jest jednak, w jaki sposób sprawić, aby strona faktycznie te pozycje uzyskała. Nie jest to wcale proste, a im bardziej popularna i konkurencyjna fraza tym trudniej. Dlatego też nie mając pojęcia o tym, w jaki sposób się do tego zabrać, najlepszym rozwiązaniem jest zwrócić się do specjalistów.

Działania prowadzone bez specjalistycznej wiedzy, które polegają na korzystaniu z najtańszych (a nie najlepszych) technik seo, mogą jedynie narazić stronę na filtr (rodzaj kary nałożonej przez Google za działania niezgodne z wytycznymi wyszukiwarki Google – znaczący spadek z wyników wyszukiwania nawet o kilkadziesiąt pozycji). W przypadkach gdy działania bardziej naruszają zasady wyszukiwarki Google można dostać bana, czyli całkowite wyłączenie strony internetowej z wyników wyszukiwarki. Dlatego też działanie bez odpowiedniej wiedzy, strategii jest tak ryzykowne i wiele osób nie chce podejmować się tego na własną rękę.

 

Pozycjonowanie stron internetowych i sklepów - jak to wygląda w praktyce?

Pracę nad pozycjonowaniem strony zaczynamy od optymalizacji

 

Najgorszą rzeczą, jaką możemy zrobić to zacząć od generowania dużych ilości linków do strony o bardzo słabej jakości. O ile lata temu taka strategia może była akceptowalna, dzisiaj na pewno się nie sprawdzi. Dlatego też zaczynając jakiekolwiek działania, warto poświęcić odrobinę więcej czasu na pracę nad stroną oraz nad tym, aby dostosować ją do wymagań wyszukiwarki. W sieci można znaleźć wiele list czynników rankujących, ale szczegółowe wytyczne dostarcza nawet samo Google.

 

Optymalizacja strony powinna zostać wykonana na wielu poziomach kodu, treści oraz innych aspektów technicznych, które wpływają na sposób wyświetlania się strony na liście wyników wyszukiwania (dodanie opisów meta, title, key words – o ile opisy meta description i key words nie są rankowane to title ma duży wpływ na pozycje w wyszukiwarce Google). Optymalizacja treści pozwoli robotom Google odpowiednio zaklasyfikować naszą stronę, dlatego powinniśmy zadbać o naturalne umieszczenie fraz kluczowych w nagłówkach, ale i w treści strony, nie zapominając przy tym o tym, że teksty te będą czytane przez zwykłych użytkowników. Częste dodawanie nowych treści sprawi, że roboty częściej będą odwiedzać naszą stronę. Wśród ważnych aspektów technicznych zadbajmy o prędkość ładowania się strony oraz o to, aby była ona stworzona w technologii RWD, czyli sama dostosowywała swoją szerokość do wielkości urządzenia, na jakim będzie przeglądana, także na urządzeniach mobilnych.


 

Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych to przede wszystkim dobry link building

 

To się praktycznie nie zmienia podstawą każdego pozycjonowania są linki. Dlatego też zdecydowaną większość czasu zajmuje ich pozyskiwanie. Ważne jednak, aby robić to z głową, a więc już na początku opracować sobie strategię link building, czyli wyłonić miejsca, w których najlepiej będzie linkować. Mając świadomość tego, że nie wszędzie uda się nam linkować za darmo, od razu najlepiej oszacować budżet, jaki będzie nam potrzebny na ten cel. Oczywiście, duże agencje reklamowe korzystają z własnych stron zapleczowych, katalogów, blogów i portali i to stanowi ich moc pozycjonerską. Jeśli będziemy wykonywać pozycjonowanie na własną rękę wszystko będziemy musieli zrobić sami, a niejednokrotnie za wiele wartościowych linków będziemy musieli zapłacić.


 

Wykonując pozycjonowanie samodzielnie oczywiście po wcześniejszej optymalizacji serwisu, najlepiej pozyskiwać linki wartościowe i dobrej jakości omijając automaty, systemy wymiany linków czy też słabe seo katalogi. Można natomiast poszerzyć kampanię o social media, z których ruch pozwoli stronę wzmocnić i uczynić popularniejszą wśród realnych użytkowników. Pozyskiwane linki powinny być różnorodne, zarówno jeśli chodzi o ich rodzaj, miejsca z których pochodzą, jak i linkowane anchory. I bardziej różnorodnie tym bardziej naturalnie.


 

Czy wobec tego wykonywać samodzielne pozycjonowanie?

 

Jak widać, już na pierwszy rzut oka widać, że pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google wcale nie jest proste, a przede wszystkim jest bardzo czasochłonne, a nie każdy przedsiębiorca ma na to czas. Zaplanowane działania trzeba cały czas, systematycznie wcielać w życie, dodatkowo monitorując pozycje na wybrane frazy i widoczność naszej strony lub sklepu internetowego w wyszukiwarce Google. Dodatkowo, cały czas trzeba być na bieżąco z trendami i uczyć się, w jaki sposób działa wyszukiwarka, w umiejętny sposób reagować na zmiany algorytmu. Samodzielne pozycjonowanie to dla każdego przedsiębiorcy olbrzymie wyzwanie. W przypadku jak ma odpowiednią wiedzę i doświadczenie na pewno będzie mu łatwiej.


 

Najczęściej wielu przedsiębiorców nie chce podejmować się tego zadania. Jeśli wiec dysponujemy ograniczonym czasem, a i nasza wiedza na ten moment nie jest zbyt rozbudowana, lepiej zlecić pozycjonowanie doświadczonej agencji reklamowej.

ZOBACZ INNE ARTYKUŁY NA NASZYM BLOGU

21 . 10 . 2019

Autor:

Web Development

Większość przedsiębiorców zdaje sobie sprawę, że pozycjonowanie s...

26 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy pozycjonowanie stron in...

21 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Za pewne każdy z nas doświadczył sytuacji, kiedy zakup jakiegoś produktu...

15 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Strona typu One-Page jest obecnie bardzo popularnym sposobem na estetycz...

8 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Wielu przedsiębiorców jest świadomych tego, że sklep internetowy ...

4 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Wygląd stron internetowych ciągle się zmienia, ta ewolucja jednak spowod...

29 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z marketingiem inte...

25 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Obecnie, posiadanie własnego sklepu internetowego jest szansą na naprawd...

21 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

W każdej firmie zajmującej się tworzeniem stron internetowych pracuje os...

16 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Wielu właścicieli sklepów internetowych decyduje się równi...

10 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Nie każdy, kto posiada własną stronę internetową musi znać technologie, ...

5 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Obecnie promowanie produktów oraz usług w sieci okazje się niezwy...

3 . 01 . 2019

Autor:

Web Development

Zbudowanie strony internetowej to ogromne wyzwanie dla ...

27 . 03 . 2019

Autor:

Web Development

Poniżej przedstawiamy zasady projektowania stron www, w...

5 . 03 . 2019

Autor:

Web Development

Dla wielu przedsiębiorców efekty, jakie zostały uzyskane podczas ...

27 . 12 . 2018

Autor:

Web Development

Coraz więcej klientów zdaje sobie sprawę, że sama strona internet...

15 . 12 . 2018

Autor:

Web Development

Tworzenie strony internetowej to proces bardzo złożony. Trudno ...

3 . 11 . 2018

Autor:

Web Development

Co to jest pozycjonowanie?

Bardzo olbrzymia ilość i firm kt&...

17 . 10 . 2018

Autor:

Web Development

Aktualnie powstaje coraz więcej stron internetowych. Nie dzieje się to p...

14 . 09 . 2018

Autor:

Web Development

Uruchamiając sklep internetowy, należy pamiętać o wielu rzeczach. Produk...

16 . 08 . 2018

Autor:

Web Development

Projektowanie stron internetowych to bardzo wymagający, ale i dający wie...

26 . 07 . 2018

Autor:

Web Development

Czy możliwe jest sprawne i efektywne funkcjonowanie przedsiębiorstwa, kt...

20 . 06 . 2018

Autor:

Web Development

Lipiec rozpocznie się w internecie wielkimi zmianami. Google wdrożyło od...

NAPISZ DO NAS

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od firmy Web Development z siedzibą w Skierniewicach ul. K.P. Tetmajera 2/35 informacji handlowo-marketingowych z użyciem urządzeń telekomunikacyjnych, wybierając jako formę kontaktu: Wiadomości elektroniczne (w szczególności e-mail, serwisy internetowe).
Wyrażam zgodę na otrzymywanie od firmy Web Development z siedzibą w Skierniewicach ul. K.P. Tetmajera 2/35 informacji handlowo-marketingowych wybierając jako formę kontaktu: Połączenia głosowe (rozmowa telefoniczna).
Może Pani/Pan wycofać każdą z powyższych zgód w każdym momencie poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres biuro@web-development.com.pl Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Web Development

ul. Stanisława Rybickiego 8 lok. 223 (Business Center)

96-100 Skierniewice

+48 502 408 411

biuro@webdevelopment.com.pl

REGULAMIN PLIKÓW COOKIES

Projekt i Realizacja: Web Development

Regulamin plików cookies