Samodzielne pozycjonowanie stron i sklepów internetowych jak to wygląda w praktyce

26 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

51143plpozycjinonowania-big.png

Wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy pozycjonowanie stron internetowych lub też sklepów www, można wykonać samodzielnie. Dzięki samodzielnie prowadzonej kampanii reklamowej moglibyśmy zaoszczędzić na współpracy z wykwalifikowaną agencją, a dodatkowo wysokie pozycje pozwoliłyby nam na zwiększenie sprzedaży. Niestety, wcale nie jest to takie proste jak się wydaje, a nie mając ani odpowiedniej wiedzy, ani zaplecza może to być nie tylko trudne zadanie, ale też bardzo pracochłonne. Co nie oznacza, że całkowicie niemożliwe.

 

Pozycjonowanie stron internetowych i sklepów - jak to wygląda w praktyce?

 

Zazwyczaj, przedsiębiorcy dość dobrze orientują się w dostępnych formach reklamy i wiedzą, że pozycjonowanie sklepów internetowych i stron to przeprowadzenie takich działań, które mają na celu osiągniecie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwaniana zdefiniowane wcześniej słowo kluczowe. Poprawienie widoczności strony w wynikach wyszukiwania sprawia, że więcej użytkowników ją odwiedza, a warto zaznaczyć, że nie są to przypadkowi użytkownicy, a internauci, którzy wpisali daną frazę do wyszukiwarki, a więc są nastawieni na zakup lub też na poszukiwanie informacji konkretnie o danej usłudze lub też produkcie. Wszystko wygląda bardzo przejrzyście, podstawowym pytaniem jest jednak, w jaki sposób sprawić, aby strona faktycznie te pozycje uzyskała. Nie jest to wcale proste, a im bardziej popularna i konkurencyjna fraza tym trudniej. Dlatego też nie mając pojęcia o tym, w jaki sposób się do tego zabrać, najlepszym rozwiązaniem jest zwrócić się do specjalistów.

Działania prowadzone bez specjalistycznej wiedzy, które polegają na korzystaniu z najtańszych (a nie najlepszych) technik seo, mogą jedynie narazić stronę na filtr (rodzaj kary nałożonej przez Google za działania niezgodne z wytycznymi wyszukiwarki Google – znaczący spadek z wyników wyszukiwania nawet o kilkadziesiąt pozycji). W przypadkach gdy działania bardziej naruszają zasady wyszukiwarki Google można dostać bana, czyli całkowite wyłączenie strony internetowej z wyników wyszukiwarki. Dlatego też działanie bez odpowiedniej wiedzy, strategii jest tak ryzykowne i wiele osób nie chce podejmować się tego na własną rękę.

 

Pracę nad pozycjonowaniem strony zaczynamy od optymalizacji

 

Najgorszą rzeczą, jaką możemy zrobić to zacząć od generowania dużych ilości linków do strony o bardzo słabej jakości. O ile lata temu taka strategia może była akceptowalna, dzisiaj na pewno się nie sprawdzi. Dlatego też zaczynając jakiekolwiek działania, warto poświęcić odrobinę więcej czasu na pracę nad stroną oraz nad tym, aby dostosować ją do wymagań wyszukiwarki. W sieci można znaleźć wiele list czynników rankujących, ale szczegółowe wytyczne dostarcza nawet samo Google.

 

Optymalizacja strony powinna zostać wykonana na wielu poziomach kodu, treści oraz innych aspektów technicznych, które wpływają na sposób wyświetlania się strony na liście wyników wyszukiwania (dodanie opisów meta, title, key words – o ile opisy meta description i key words nie są rankowane to title ma duży wpływ na pozycje w wyszukiwarce Google). Optymalizacja treści pozwoli robotom Google odpowiednio zaklasyfikować naszą stronę, dlatego powinniśmy zadbać o naturalne umieszczenie fraz kluczowych w nagłówkach, ale i w treści strony, nie zapominając przy tym o tym, że teksty te będą czytane przez zwykłych użytkowników. Częste dodawanie nowych treści sprawi, że roboty częściej będą odwiedzać naszą stronę. Wśród ważnych aspektów technicznych zadbajmy o prędkość ładowania się strony oraz o to, aby była ona stworzona w technologii RWD, czyli sama dostosowywała swoją szerokość do wielkości urządzenia, na jakim będzie przeglądana, także na urządzeniach mobilnych.


 

Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych to przede wszystkim dobry link building

 

To się praktycznie nie zmienia podstawą każdego pozycjonowania są linki. Dlatego też zdecydowaną większość czasu zajmuje ich pozyskiwanie. Ważne jednak, aby robić to z głową, a więc już na początku opracować sobie strategię link building, czyli wyłonić miejsca, w których najlepiej będzie linkować. Mając świadomość tego, że nie wszędzie uda się nam linkować za darmo, od razu najlepiej oszacować budżet, jaki będzie nam potrzebny na ten cel. Oczywiście, duże agencje reklamowe korzystają z własnych stron zapleczowych, katalogów, blogów i portali i to stanowi ich moc pozycjonerską. Jeśli będziemy wykonywać pozycjonowanie na własną rękę wszystko będziemy musieli zrobić sami, a niejednokrotnie za wiele wartościowych linków będziemy musieli zapłacić.


 

Wykonując pozycjonowanie samodzielnie oczywiście po wcześniejszej optymalizacji serwisu, najlepiej pozyskiwać linki wartościowe i dobrej jakości omijając automaty, systemy wymiany linków czy też słabe seo katalogi. Można natomiast poszerzyć kampanię o social media, z których ruch pozwoli stronę wzmocnić i uczynić popularniejszą wśród realnych użytkowników. Pozyskiwane linki powinny być różnorodne, zarówno jeśli chodzi o ich rodzaj, miejsca z których pochodzą, jak i linkowane anchory. I bardziej różnorodnie tym bardziej naturalnie.


 

Czy wobec tego wykonywać pozycjonowanie samodzielnie?

 

Jak widać, już na pierwszy rzut oka widać, że pozycjonowanie sklepów internetowych i stron wcale nie jest proste, a przede wszystkim jest bardzo czasochłonne, a nie każdy przedsiębiorca ma na to czas. Zaplanowane działania trzeba cały czas, systematycznie wcielać w życie, dodatkowo monitorując pozycje na wybrane frazy i widoczność naszej strony lub sklepu internetowego w wyszukiwarce Google. Dodatkowo, cały czas trzeba być na bieżąco z trendami i uczyć się, w jaki sposób działa wyszukiwarka, w umiejętny sposób reagować na zmiany algorytmu.


 

Najczęściej wielu przedsiębiorców nie chce podejmować się tego zadania. Jeśli wiec dysponujemy ograniczonym czasem, a i nasza wiedza na ten moment nie jest zbyt rozbudowana, lepiej zlecić pozycjonowanie doświadczonej agencji reklamowej.

 

 

ZOBACZ INNE ARTYKUŁY NA NASZYM BLOGU

Czy można samodzielnie pozycjonować stronę internetową?

26 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy pozycjonowanie stron in...

Zastosowanie prawa Hicka w tworzeniu stron i sklepów www

21 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Za pewne każdy z nas doświadczył sytuacji, kiedy zakup jakiegoś produktu...

Wady i zalety stron typu one page

15 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Strona typu One-Page jest obecnie bardzo popularnym sposobem na estetycz...

Najcześciej spotykane błędy w sklepach internetowych

8 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Wielu przedsiębiorców jest świadomych tego, że sklep internetowy ...

Ewolucja języka HTML

4 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Wygląd stron internetowych ciągle się zmienia, ta ewolucja jednak spowod...

Elementy rankingowe na stronie internetowej

29 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z marketingiem inte...

Tworzenie sklepu internetowego,  jakie rozwiązanie wybrać pod kątem pozycjonowania?

25 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Obecnie, posiadanie własnego sklepu internetowego jest szansą na naprawd...

Projektowanie stron internetowych,  zadanie dla Web Designer-a

21 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

W każdej firmie zajmująca się tworzeniem stron internetowych pracuje oso...

Blog na sklepie internetowym, pomocne narzędzie marketingowe

16 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Wielu właścicieli sklepów internetowych decyduje się równi...

Technologie do tworzenia stron - najcześciej używane

10 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Nie każdy, kto posiada własną stronę internetową musi znać technologie, ...

Promowanie strony www

5 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Obecnie promowanie produktów oraz usług w sieci okazje się niezwy...

Tworzenie strony internetowej

3 . 01 . 2019

Autor:

Web Development

Zbudowanie strony internetowej to ogromne wyzwanie dla ...

Zasady projektowania strony internetowej

27 . 03 . 2019

Autor:

Web Development

Poniżej przedstawiamy zasady projektowania stron www, w...

Zmiana strony internetowej

5 . 03 . 2019

Autor:

Web Development

Dla wielu przedsiębiorców efekty, jakie zostały uzyskane podczas ...

Ile kosztuje pozycjonowanie strony

27 . 12 . 2018

Autor:

Web Development

Coraz więcej klientów zdaje sobie sprawę, że sama strona internet...

Ile trwa tworzenie strony internetowej?

15 . 12 . 2018

Autor:

Web Development

Tworzenie strony internetowej to proces bardzo złożony. Trudno ...

Na czym polega pozycjonowanie

3 . 11 . 2018

Autor:

Web Development

Pozycjonowanie na czym polega i jego istota.

Bardzo olbrzymi...

Strona internetowa - zadbaj o każdy detal!

17 . 10 . 2018

Autor:

Web Development

Aktualnie powstaje coraz więcej stron internetowych. Nie dzieje się to p...

Linki wewnętrzne w e-sklepie

14 . 09 . 2018

Autor:

Web Development

Uruchamiając sklep internetowy należy pamiętać o wielu rzeczach. Produkt...

Proces tworzenia strony internetowej

16 . 08 . 2018

Autor:

Web Development

Projektowanie stron internetowych to bardzo wymagający,...

Wirtualny wizerunek firmy

26 . 07 . 2018

Autor:

Web Development

Czy możliwe jest sprawne i efektywne funkcjonowanie przedsiębiorstwa, kt...

Chrome zapowiada zmiany

20 . 06 . 2018

Autor:

Web Development

Lipiec rozpocznie się w internecie wielkimi zmianami. Google wdrożyło od...

NAPISZ DO NAS

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od firmy Web Development z siedzibą w Skierniewicach ul. K.P. Tetmajera 2/35 informacji handlowo-marketingowych z użyciem urządzeń telekomunikacyjnych, wybierając jako formę kontaktu: Wiadomości elektroniczne (w szczególności e-mail, serwisy internetowe).
Wyrażam zgodę na otrzymywanie od firmy Web Development z siedzibą w Skierniewicach ul. K.P. Tetmajera 2/35 informacji handlowo-marketingowych wybierając jako formę kontaktu: Połączenia głosowe (rozmowa telefoniczna).
Może Pani/Pan wycofać każdą z powyższych zgód w każdym momencie poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres biuro@web-development.com.pl Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Web Development

ul. Stanisława Rybickiego 8 lok. 223 (Business Center)

96-100 Skierniewice

+48 502 408 411

biuro@webdevelopment.com.pl

REGULAMIN PLIKÓW COOKIES

Projekt i Realizacja: Web Development

Regulamin plików cookies