Elementy rankingowe na stronie internetowej pozycjonowanie stron internetowych

Elementy rankingowe na stronie internetowej <span> pozycjonowanie stron internetowych</span>

Osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z marketingiem internetowym zazwyczaj są mocno zainteresowane tym, co wpływa na to, że dana strona jest bardziej lub mniej przyjazna dla wyszukiwarki. Efektywne pozycjonowanie stron składa się bowiem zarówno z działań, które skupiają się na optymalizacji samej strony jak i na działaniach w stosunku do niej zewnętrznych, a więc na przykład na właściwie zaplanowanej i wdrożonej strategii Link building. W pierwszej kolejności najlepiej skoncentrować się na tych elementach, które mogą być bardzo pomocne przy pozycjonowaniu, a które bezpośrednio dotyczą samej strony.

 

Pozycjonowanie stron internetowych rozpoczyna się od pracy nad samą stroną

Każde pozycjonowanie stron internetowych powinno rozpocząć się od optymalizacji. Optymalizacja to nic innego jak takie dostosowywanie strony, aby była jak najbardziej przyjazna dla wyszukiwarki. W sieci możemy znaleźć wiele wytycznych, co do tego, w jaki sposób przeprowadzić taką optymalizację. Najlepiej jednak skupić się na tym, jakie elementy rankingowe na stronie internetowej są najistotniejsze i to właśnie o nie koniecznie zadbać.

 

Troska o aspekty techniczne strony

Sama optymalizacja może polegać chociażby na optymalizacji kodu. Oznacza to, że powinien on być przejrzysty, a co za tym idzie warto też zwrócić uwagę na takie parametry jak szybkość wczytywania się strony. To jednak nie wszystko. Chyba nie trzeba nikogo przekonywać o tym, że strona powinna być dobrze wykonana i dostosowana do przeglądania na każdym rodzaju urządzenia. Z tego też względu obecnie standardem jest Responsive Web Design, czyli tworzenie stron, które same dostosowują się do wielkości ekranu urządzenia, na którym są otwierane. To ważne, także ze względu na fakt, że Google wdrożyło Mobile Index First, co oznacza, że strony posiadające wersje mobilne są znacznie lepiej traktowane przez algorytm i umieszczane na wyższych pozycjach. Oczywiście, to, czy strona dobrze wyświetla się użytkownikom ma też niebagatelne znaczenie czysto marketingowe - funkcjonalność strony wpływa na jej odbiór oraz na sprzedaż.

 

Dodatkowo, warto zadbać o przejrzyste linkowanie wewnętrzne i odpowiednie struktury linków, a także o to, aby strona miała prostą i intuicyjną strukturę, która będzie łatwa w nawigowaniu przez użytkownika oraz do odczytania przez roboty Google. Odpowiednie linkowanie ma tym większe znaczenie im więcej jest dodatkowych podstron - stąd jest to tak bardzo istotne w przypadku sklepów internetowych. Aby przyspieszyć zaindeksowanie świeżej strony można zgłosić ją w narzędziach Google oraz wygenerować i wgrać site mapę (sitemap.xml – mapa podstron dla wyszukiwarki Googla).

 

Kolejne kroki w stronę lepszej optymalizacji

Optymalizacja to także nadanie stronie meta title, czyli tytułu, który będzie zgodny z prowadzoną kampanią seo. Można również dodać opis meta description oraz dodać słowa kluczowe. Pomocne może być też opisanie tekstów alternatywnych w miejscach, w których na stronie znajdują się zdjęcia i grafiki.

W nagłówku h1 można spróbować zawrzeć najważniejszą dla nas frazę kluczową, gdyż właśnie ten nagłówek posiada duże znaczenie i ustala hierarchię treści oraz ma olbrzymie znaczenie. Nie możemy zapomnieć o nagłówkach H2 H3 które również są ważne.

 

Zawartość strony również ma ogromne znaczenie

Bardzo wiele mówi się o content marketingu i wcale nie ma w tym żadnej przesady, gdyż treści zawarte na stronie mają wpływ zarówno na odbiór strony przez użytkowników jak i jej odbiór przez roboty. Treść główna, która znajduje się na landing page bardzo mocno wpływa na ocenę jakości strony, ale ma też spore znaczenie wizerunkowe. Dlatego też tekst, który tutaj umieścimy powinien zawierać słowa kluczowe, ale muszą one zostać wplecione w sposób naturalny. Treści muszą być unikalne, nie możemy pozwolić sobie na ich kopiowanie z różnych źródeł, gdyż zostanie to uznane za duplikację treści. Wszelkie teksty, jakie zamieścimy na stronie powinny pokrywać się tematycznie. Dodatkowo, warto pochylić się nad gęstością fraz kluczowych na stronie internetowej. Sami za pewne odczujemy, że tekst, który jest przesycony ilością fraz jest nieprzystępny i trudny do zrozumienia. Dlatego też należy zachować umiar i pamiętać, aby treści były atrakcyjne dla użytkowników i sensowne, a dodatkowo zoptymalizowane pod kątem pozycjonowania. Słowo kluczowe dobrze jest umieścić na początku artykułu, w jednym z nagłówków lub też w ostatnim akapicie. Zbyt duże zagęszczenie fraz kluczowych może być zaklasyfikowane jako SPAM.

 

Dobre pozycjonowanie stron internetowych to także zorientowanie na użytkownika

Pozycjonujemy po to, aby zwiększyć ruch na stronie, a więc, aby coraz więcej osób ją odwiedzało. Samo przez się rozumie się, że strona ma być więc dla użytkownika przyjazna i intuicyjna. Warto więc zwrócić uwagę na takie kwestie jak:

 

  • - Wskaźnik Page Quality, który poinformuje nas o jakości strony oraz o tym, czy jest ona pomocna użytkownikowi. Dowiemy się także czegoś więcej o tym, czy jest to witryna spójna tematycznie.

  • - Kolejnym wskaźnikiem wartym uwagi jest Needs Met. Określa on w jakim stopniu dana strona internetowa lub też wynik wyszukiwania spełnia oczekiwania użytkowników.

 


Podsumowując, pozycjonowanie stron internetowych warto zacząć od pracy nad samą stroną. Dzięki temu będzie się dobrze pozycjonować i nie będziemy mieć problemów technicznych z tym, aby umieścić ją wysoko w pozycjach Google. Oczywiście, wymienione elementy rankingowe na stronie internetowej to tylko niektóre z bardzo długiej listy możliwych. Zawsze można zrobić coś jeszcze i pójść o krok dalej w kierunku lepszej optymalizacji strony.

ZOBACZ INNE ARTYKUŁY NA NASZYM BLOGU

Czy można samodzielnie pozycjonować stronę internetową?
26 . 06 . 2019

Wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy pozycjonowanie stron in...

Zastosowanie prawa Hicka w tworzeniu stron i sklepów www
21 . 06 . 2019

Za pewne każdy z nas doświadczył sytuacji, kiedy zakup jakiegoś produktu...

Wady i zalety stron typu one page
15 . 06 . 2019

Strona typu One-Page jest obecnie bardzo popularnym sposobem na estetycz...

Najcześciej spotykane błędy w sklepach internetowych
8 . 06 . 2019

Wielu przedsiębiorców jest świadomych tego, że sklep internetowy ...

Ewolucja języka HTML
4 . 06 . 2019

Wygląd stron internetowych ciągle się zmienia, ta ewolucja jednak spowod...

Elementy rankingowe na stronie internetowej
29 . 05 . 2019

Osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z marketingiem inte...

Tworzenie sklepu internetowego,  jakie rozwiązanie wybrać pod kątem pozycjonowania?
25 . 05 . 2019

Obecnie, posiadanie własnego sklepu internetowego jest szansą na naprawd...

Projektowanie stron internetowych,  zadanie dla Web Designer-a
21 . 05 . 2019

W każdej firmie zajmująca się tworzeniem stron internetowych pracuje oso...

Blog na sklepie internetowym, pomocne narzędzie marketingowe
16 . 05 . 2019

Wielu właścicieli sklepów internetowych decyduje się równi...

Technologie do tworzenia stron - najcześciej używane
10 . 05 . 2019

Nie każdy, kto posiada własną stronę internetową musi znać technologie, ...

Promowanie strony www
5 . 05 . 2019

Obecnie promowanie produktów oraz usług w sieci okazje się niezwy...

Tworzenie strony internetowej
3 . 01 . 2019

Zbudowanie strony internetowej to ogromne wyzwanie dla ...

Zasady projektowania strony internetowej
27 . 03 . 2019

Poniżej przedstawiamy zasady projektowania stron www, w...

Zmiana strony internetowej
5 . 03 . 2019

Dla wielu przedsiębiorców efekty, jakie zostały uzyskane podczas ...

Ile kosztuje pozycjonowanie strony
27 . 12 . 2018

Coraz więcej klientów zdaje sobie sprawę, że sama strona internet...

Ile trwa tworzenie strony internetowej?
15 . 12 . 2018

Tworzenie strony internetowej to proces bardzo złożony. Trudno ...

Na czym polega pozycjonowanie
3 . 11 . 2018

Pozycjonowanie na czym polega i jego istota.

Bardzo olbrzymi...

Strona internetowa - zadbaj o każdy detal!
17 . 10 . 2018

Aktualnie powstaje coraz więcej stron internetowych. Nie dzieje się to p...

Linki wewnętrzne w e-sklepie
14 . 09 . 2018

Uruchamiając sklep internetowy należy pamiętać o wielu rzeczach. Produkt...

Proces tworzenia strony internetowej
16 . 08 . 2018

Projektowanie stron internetowych to bardzo wymagający,...

Wirtualny wizerunek firmy
26 . 07 . 2018

Czy możliwe jest sprawne i efektywne funkcjonowanie przedsiębiorstwa, kt...

Chrome zapowiada zmiany
20 . 06 . 2018

Lipiec rozpocznie się w internecie wielkimi zmianami. Google zapowiedzia...

NAPISZ DO NAS

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od firmy Web Development z siedzibą w Skierniewicach ul. K.P. Tetmajera 2/35 informacji handlowo-marketingowych z użyciem urządzeń telekomunikacyjnych, wybierając jako formę kontaktu: Wiadomości elektroniczne (w szczególności e-mail, serwisy internetowe).
Wyrażam zgodę na otrzymywanie od firmy Web Development z siedzibą w Skierniewicach ul. K.P. Tetmajera 2/35 informacji handlowo-marketingowych wybierając jako formę kontaktu: Połączenia głosowe (rozmowa telefoniczna).
Może Pani/Pan wycofać każdą z powyższych zgód w każdym momencie poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres biuro@web-development.com.pl Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Web Development

ul. Stanisława Rybickiego 8 lok. 223 (Business Center)

96-100 Skierniewice

+48 502 408 411

biuro@webdevelopment.com.pl

REGULAMIN PLIKÓW COOKIES

Projekt i Realizacja: Web Development

Regulamin plików cookies