Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej

27 . 12 . 2018

Autor:

Web Development

Ile kosztuje pozycjonowanie strony

Coraz więcej klientów zdaje sobie sprawę, że sama strona internetowa nic nie znaczy, jeśli nie zostanie dobrze wypozycjonowana. Zgłaszający się więc do naszej firmy klienci, proszą o pomoc, pytając jednocześnie o cenę usługi. Tymczasem wycena to nie takie - jak się może wydawać - łatwe zadanie. A czemu tak jest, wyjaśnimy w artykule!

 

Są produkty, które wiadomo od razu, ile kosztują. Wchodzimy do sklepu, czy to internetowego, czy stacjonarnego, a cena - czyli jedna z najważniejszych składowych - rzuca nam się szybko w oczy. Przyzwyczajeni do tego, w każdym innym miejscu oczekujemy tego samego, ale są takie usługi, których nie sposób od razu wycenić. Tak jest właśnie z pozycjonowaniem.

 

 

Rozliczanie - jak to wyglądało wcześniej?

W przeszłości wszystko wydawało się prostsze i korzystniejsze, przynajmniej ze strony klienta, który płacił tylko za efekt. Przykładowo, jeśli fraza znalazła się w top 10 (czyli pierwszej strony wyszukiwarki Google), to klient płacił. Jeśli nie - nie był do tego zobowiązany.

 

Obecnie jedynie nieliczne firmy stosują taką taktykę, gdyż nigdy nie można być pewnym, czy włożona praca się zwróci. Powód tego stanu jest jeden: działania Google, które prowadzą do tego, że ciągle zachodzą zmiany w algorytmach lub powstają nowe, wpływające na efektywność pozycjonowania. Chociaż istnieje mnóstwo raportów na ten temat, zresztą powstają one każdego dnia, to nikt tak naprawdę nie wie, co Google znów wymyśli, nikt też nie posiadł wiedzy, jakimi kryteriami tak naprawdę kieruje się ta potężna firma.

 

Uwaga! “Rozliczenie za efekt” stosują czasem dopiero, co wchodzące na rynek firmy, które tym sposobem chcą zdobyć klientów. Łatwo się skusić, bo przecież perspektywa zapłaty tylko za osiągnięty rezultat, wydaje się kusząca. Pamiętajmy jednak, że często te podmioty nie mają dużego doświadczenia w pozycjonowaniu, a przez ich nieodpowiedzialne działania można stracić podwójnie. Po pierwsze, czasowo, gdy po kilku miesiącach okaże się, że nasza strona dryfuje gdzieś po obrzeżach internetu, gdzie nikt nie zagląda. Po drugie - jeszcze gorzej, gdy przez nieuczciwe praktyki Google zbanuje naszą stronę, która w ogóle zniknie z sieci.

 

 

Rozliczanie dzisiaj. Jak to robimy?

 

Obecnie praktykujemy w naszej firmie dwa sposoby rozliczania.

 

Jednym z nich jest model hybrydowy, w którym przewidziany jest budżet na pozycjonowanie. Jest on niezbędny, by działać i tym sposobem umacniać pozycję strony w wyszukiwarce. Klient stale inwestuje w rozwój firmy, a składa się na to wiele elementów - nie tylko pozycjonowanie strony, ale działania mające ten stan przyśpieszyć, czyli optymalizacja, pisanie treści (tzw. content marketing), czy umieszczanie treści w serwisach tematycznych.

 

Drugi sposób jest najbardziej sprawiedliwy i najłatwiejszy do wytłumaczenia. Wszystko to wygląda jak w kampaniach ADS / AdWords, czyli klient określa budżet, który jest w stanie przeznaczyć na działania, a nasze wynagrodzenie to ustalony procent z tego budżetu.

 

 

Co wpływa na cenę pozycjonowania?

Poznaliśmy już sposoby rozliczeń. Zobaczyliśmy, że choć w praktyce są trzy możliwości, to jedynie dwie ostatnie metody są obecnie stosowane. Teraz po tej dawce wiedzy, przejdźmy do składowych, które wpływają na cenę pozycjonowania.

 

- Po pierwsze, sprawdzamy, jaka jest jakość strony internetowej. Czy jest tak stworzona, że wyszukiwarka może ją zaindeksować, czy raczej ostatni raz była aktualizowana dawno temu, więc potrzeba pracy, by dopasować ją do obowiązujących wytycznych. Jak wspomnieliśmy wcześniej, Google stale aktualizuje swoje zasady, które trzeba wdrażać na stronie, także mobilnej. Musimy być z tym na czasie, bo jeśli to zlekceważymy, to nawet najpiękniejsza strona jest skazana na niebyt.

 

- Po drugie, musimy ocenić, czy strona internetowa była wcześniej pozycjonowania. A jeśli tak, to jak? Czy według wytycznych Google’a, czy może w inny sposób, niedopuszczalny przez obowiązujące wytyczne? Taka analiza, zresztą jak poprzedni punkt, jest jak audyt - trzeba więc sprawdzić, w jakiej kondycji jest witryna i czy potrzeba dużo pracy, aby doprowadzić ją do właściwego stanu.

 

- Po trzecie, liczy się również historia domeny, a przede wszystkim takie informacje, czy był jakiś filtr nałożony na stronę.

 

- Poza tym, bardzo istotne są treści na stronie, bo to już nie te czasy, gdy można było napisać wszystko, nawet niegramatycznie, byleby były słowa kluczowe, ażeby strona się pozycjonowała. Teraz Google bacznie zwraca uwagę na jakość treści. Tak zwany content marketing jest obecnie jednym z ważniejszych trendów w działaniach online, jeśli więc teksty są słabe, bezwartościowe, trzeba pomyśleć o napisaniu nowych.

 

- Jednym z ostatnich punktów, ale nie najmniej ważnym, jest ustalenie, jak przedstawiają się frazy kluczowe dla branży, w której działa klient. Jaka jest konkurencja, trudność wypozycjonowania takich fraz itd.

 

- Ponadto, o cenie decyduje również długość trwania umowy.

 

Jak więc widać, nie ma możliwości szybkiej wyceny strony, bo wpływa na to zbyt wiele wytycznych. Tak więc ceny pozycjonowania mogą być bardzo różne - zależne od tego, co powie nam dogłębna, kompleksowa analiza witryny.

ZOBACZ INNE ARTYKUŁY NA NASZYM BLOGU

21 . 10 . 2019

Autor:

Web Development

Większość przedsiębiorców zdaje sobie sprawę, że pozycjonowanie s...

26 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy pozycjonowanie stron in...

21 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Za pewne każdy z nas doświadczył sytuacji, kiedy zakup jakiegoś produktu...

15 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Strona typu One-Page jest obecnie bardzo popularnym sposobem na estetycz...

8 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Wielu przedsiębiorców jest świadomych tego, że sklep internetowy ...

4 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Wygląd stron internetowych ciągle się zmienia, ta ewolucja jednak spowod...

29 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z marketingiem inte...

25 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Obecnie, posiadanie własnego sklepu internetowego jest szansą na naprawd...

21 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

W każdej firmie zajmującej się tworzeniem stron internetowych pracuje os...

16 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Wielu właścicieli sklepów internetowych decyduje się równi...

10 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Nie każdy, kto posiada własną stronę internetową musi znać technologie, ...

5 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Obecnie promowanie produktów oraz usług w sieci okazje się niezwy...

3 . 01 . 2019

Autor:

Web Development

Zbudowanie strony internetowej to ogromne wyzwanie dla ...

27 . 03 . 2019

Autor:

Web Development

Poniżej przedstawiamy zasady projektowania stron www, w...

5 . 03 . 2019

Autor:

Web Development

Dla wielu przedsiębiorców efekty, jakie zostały uzyskane podczas ...

27 . 12 . 2018

Autor:

Web Development

Coraz więcej klientów zdaje sobie sprawę, że sama strona internet...

15 . 12 . 2018

Autor:

Web Development

Tworzenie strony internetowej to proces bardzo złożony. Trudno ...

3 . 11 . 2018

Autor:

Web Development

Co to jest pozycjonowanie?

Bardzo olbrzymia ilość i firm kt&...

17 . 10 . 2018

Autor:

Web Development

Aktualnie powstaje coraz więcej stron internetowych. Nie dzieje się to p...

14 . 09 . 2018

Autor:

Web Development

Uruchamiając sklep internetowy, należy pamiętać o wielu rzeczach. Produk...

16 . 08 . 2018

Autor:

Web Development

Projektowanie stron internetowych to bardzo wymagający, ale i dający wie...

26 . 07 . 2018

Autor:

Web Development

Czy możliwe jest sprawne i efektywne funkcjonowanie przedsiębiorstwa, kt...

20 . 06 . 2018

Autor:

Web Development

Lipiec rozpocznie się w internecie wielkimi zmianami. Google wdrożyło od...

NAPISZ DO NAS

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od firmy Web Development z siedzibą w Skierniewicach ul. K.P. Tetmajera 2/35 informacji handlowo-marketingowych z użyciem urządzeń telekomunikacyjnych, wybierając jako formę kontaktu: Wiadomości elektroniczne (w szczególności e-mail, serwisy internetowe).
Wyrażam zgodę na otrzymywanie od firmy Web Development z siedzibą w Skierniewicach ul. K.P. Tetmajera 2/35 informacji handlowo-marketingowych wybierając jako formę kontaktu: Połączenia głosowe (rozmowa telefoniczna).
Może Pani/Pan wycofać każdą z powyższych zgód w każdym momencie poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres biuro@web-development.com.pl Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Web Development

ul. Stanisława Rybickiego 8 lok. 223 (Business Center)

96-100 Skierniewice

+48 502 408 411

biuro@webdevelopment.com.pl

REGULAMIN PLIKÓW COOKIES

Projekt i Realizacja: Web Development

Regulamin plików cookies