Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej

Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej

Coraz więcej klientów zdaje sobie sprawę, że sama strona internetowa nic nie znaczy, jeśli nie zostanie dobrze wypozycjonowana. Zgłaszający się więc do naszej firmy klienci, proszą o pomoc, pytając jednocześnie o cenę usługi. Tymczasem wycena to nie takie - jak się może wydawać - łatwe zadanie. A czemu tak jest, wyjaśnimy w artykule!

 

Są produkty, które wiadomo od razu, ile kosztują. Wchodzimy do sklepu, czy to internetowego, czy stacjonarnego, a cena - czyli jedna z najważniejszych składowych - rzuca nam się szybko w oczy. Przyzwyczajeni do tego, w każdym innym miejscu oczekujemy tego samego, ale są takie usługi, których nie sposób od razu wycenić. Tak jest właśnie z pozycjonowaniem.

 

 

Rozliczanie - jak to wyglądało wcześniej?

W przeszłości wszystko wydawało się prostsze i korzystniejsze, przynajmniej ze strony klienta, który płacił tylko za efekt. Przykładowo, jeśli fraza znalazła się w top 10 (czyli pierwszej strony wyszukiwarki Google), to klient płacił. Jeśli nie - nie był do tego zobowiązany.

 

Obecnie jedynie nieliczne firmy stosują taką taktykę, gdyż nigdy nie można być pewnym, czy włożona praca się zwróci. Powód tego stanu jest jeden: działania Google, które prowadzą do tego, że ciągle zachodzą zmiany w algorytmach lub powstają nowe, wpływające na efektywność pozycjonowania. Chociaż istnieje mnóstwo raportów na ten temat, zresztą powstają one każdego dnia, to nikt tak naprawdę nie wie, co Google znów wymyśli, nikt też nie posiadł wiedzy, jakimi kryteriami tak naprawdę kieruje się ta potężna firma.

 

Uwaga! “Rozliczenie za efekt” stosują czasem dopiero, co wchodzące na rynek firmy, które tym sposobem chcą zdobyć klientów. Łatwo się skusić, bo przecież perspektywa zapłaty tylko za osiągnięty rezultat, wydaje się kusząca. Pamiętajmy jednak, że często te podmioty nie mają dużego doświadczenia w pozycjonowaniu, a przez ich nieodpowiedzialne działania można stracić podwójnie. Po pierwsze, czasowo, gdy po kilku miesiącach okaże się, że nasza strona dryfuje gdzieś po obrzeżach internetu, gdzie nikt nie zagląda. Po drugie - jeszcze gorzej, gdy przez nieuczciwe praktyki Google zbanuje naszą stronę, która w ogóle zniknie z sieci.

 

 

Rozliczanie dzisiaj. Jak to robimy?

 

Obecnie praktykujemy w naszej firmie dwa sposoby rozliczania.

 

Jednym z nich jest model hybrydowy, w którym przewidziany jest budżet na pozycjonowanie. Jest on niezbędny, by działać i tym sposobem umacniać pozycję strony w wyszukiwarce. Klient stale inwestuje w rozwój firmy, a składa się na to wiele elementów - nie tylko pozycjonowanie strony, ale działania mające ten stan przyśpieszyć, czyli optymalizacja, pisanie treści (tzw. content marketing), czy umieszczanie treści w serwisach tematycznych.

 

Drugi sposób jest najbardziej sprawiedliwy i najłatwiejszy do wytłumaczenia. Wszystko to wygląda jak w kampaniach ADS / AdWords, czyli klient określa budżet, który jest w stanie przeznaczyć na działania, a nasze wynagrodzenie to ustalony procent z tego budżetu.

 

 

Co wpływa na cenę pozycjonowania?

Poznaliśmy już sposoby rozliczeń. Zobaczyliśmy, że choć w praktyce są trzy możliwości, to jedynie dwie ostatnie metody są obecnie stosowane. Teraz po tej dawce wiedzy, przejdźmy do składowych, które wpływają na cenę pozycjonowania.

 

- Po pierwsze, sprawdzamy, jaka jest jakość strony internetowej. Czy jest tak stworzona, że wyszukiwarka może ją zaindeksować, czy raczej ostatni raz była aktualizowana dawno temu, więc potrzeba pracy, by dopasować ją do obowiązujących wytycznych. Jak wspomnieliśmy wcześniej, Google stale aktualizuje swoje zasady, które trzeba wdrażać na stronie, także mobilnej. Musimy być z tym na czasie, bo jeśli to zlekceważymy, to nawet najpiękniejsza strona jest skazana na niebyt.

 

- Po drugie, musimy ocenić, czy strona internetowa była wcześniej pozycjonowania. A jeśli tak, to jak? Czy według wytycznych Google’a, czy może w inny sposób, niedopuszczalny przez obowiązujące wytyczne? Taka analiza, zresztą jak poprzedni punkt, jest jak audyt - trzeba więc sprawdzić, w jakiej kondycji jest witryna i czy potrzeba dużo pracy, aby doprowadzić ją do właściwego stanu.

 

- Po trzecie, liczy się również historia domeny, a przede wszystkim takie informacje, czy był jakiś filtr nałożony na stronę.

 

- Poza tym, bardzo istotne są treści na stronie, bo to już nie te czasy, gdy można było napisać wszystko, nawet niegramatycznie, byleby były słowa kluczowe, ażeby strona się pozycjonowała. Teraz Google bacznie zwraca uwagę na jakość treści. Tak zwany content marketing jest obecnie jednym z ważniejszych trendów w działaniach online, jeśli więc teksty są słabe, bezwartościowe, trzeba pomyśleć o napisaniu nowych.

 

- Jednym z ostatnich punktów, ale nie najmniej ważnym, jest ustalenie, jak przedstawiają się frazy kluczowe dla branży, w której działa klient. Jaka jest konkurencja, trudność wypozycjonowania takich fraz itd.

 

- Ponadto, o cenie decyduje również długość trwania umowy.

 

Jak więc widać, nie ma możliwości szybkiej wyceny strony, bo wpływa na to zbyt wiele wytycznych. Tak więc ceny pozycjonowania mogą być bardzo różne - zależne od tego, co powie nam dogłębna, kompleksowa analiza witryny.

ZOBACZ INNE ARTYKUŁY NA NASZYM BLOGU

Ile kosztuje pozycjonowanie strony
5 . 03 . 2019

Projektując lub przeprojektowując stronę internetową, łatwo jest ugrzęznąć w...

3 . 01 . 2019

Zbudowanie strony internetowej to ogromne wyzwanie dla osób, które do tej pory...

27 . 12 . 2018

Coraz więcej klientów zdaje sobie sprawę, że sama strona internetowa...

15 . 12 . 2018

Tworzenie strony internetowej to proces bardzo złożony. Trudno jest określić,...

3 . 11 . 2018

Pozycjonowanie i jego istota.

Pozycjonowanie jest zespołem...

17 . 10 . 2018

Strona internetowa - zadbaj o każdy detal!

Aktualnie powstaje coraz więcej stron...

14 . 09 . 2018

Uruchamiając sklep internetowy należy pamiętać o wielu rzeczach. Produkty, ładna oprawa...

16 . 08 . 2018

Projektowanie stron internetowych to bardzo wymagający, ale i dający wiele...

26 . 07 . 2018

Czy możliwe jest sprawne i efektywne funkcjonowanie przedsiębiorstwa, które nie posiada...

20 . 06 . 2018

Lipiec rozpocznie się w internecie wielkimi zmianami. Google zapowiedziało bowiem, że nowa...

NAPISZ DO NAS

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od firmy Web Development z siedzibą w Skierniewicach ul. K.P. Tetmajera 2/35 informacji handlowo-marketingowych z użyciem urządzeń telekomunikacyjnych, wybierając jako formę kontaktu: Wiadomości elektroniczne (w szczególności e-mail, serwisy internetowe).
Wyrażam zgodę na otrzymywanie od firmy Web Development z siedzibą w Skierniewicach ul. K.P. Tetmajera 2/35 informacji handlowo-marketingowych wybierając jako formę kontaktu: Połączenia głosowe (rozmowa telefoniczna).
Może Pani/Pan wycofać każdą z powyższych zgód w każdym momencie poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres biuro@web-development.com.pl Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

REGULAMIN PLIKÓW COOKIES

Projekt i Realizacja: Web Development

Regulamin plików cookies