Pozycjonowanie - Meta title, czy ma znaczenie?
27 . 08 . 2020
Autor:
Web Development
Nie da się ukryć, że optymalizacja strony jest w dzisiejszych czasach bardzo ważna. Tworzenie stron internetowych w każdym przypadku powinniśmy zaczynać od nadania tytułu, czyli krótkiego opisu, dzięki któremu osoba szukająca czegoś w sieci jest w stanie dowiedzieć się, jakie informacje uzyska na naszej stronie internetowej. Jest to bardzo istotny element, jeśli chodzi o pozycjonowanie stron w Google.
Czym dokładnie jest meta title? Jaki wpływ mogą mieć meta znaczniki? Jak powinien brzmieć idealny meta tytuł? Odpowiedzi na te pytania znajdują się w poniższym artykule, do którego lektury serdecznie zapraszamy wszystkich zainteresowanych.
Co to jest meta tytuł - title pozycjonowanie?
Jeśli chcielibyśmy zdefiniować meta tytuł moglibyśmy stwierdzić, że jest to pewien istotny element strony, który to właściwie jest niewidoczny podczas przeglądania treści na danej stronie internetowej. Pomimo to odgrywa bardzo ważną rolę i znaleźć możemy go w trzech różnych miejscach: wyniki wyszukiwania, nazwa karty, zakładka.
Ten element bez problemu można edytować w kodzie HTML strony, a także z poziomu panelu administracyjnego, który ma odpowiednie uprawnienia, aby tego dokonać.
Teoretycznie nie ma jakiegoś ograniczenia, jeśli chodzi o długość tego elementu, jednak w praktyce przystosowuje się go pod wyszukiwarkę Google, bowiem jest najpopularniejsza w naszym kraju. Tak więc zwraca się uwagę na to, aby długość nie przekraczała 70 znaków. Dlaczego? Przede wszystkim wówczas mamy pewność, że tytuł będzie widniał w całości, co ma często ogromne znaczenie.
Jaki wpływ mają meta znaczniki?
Meta tytuł ma wpływ na to, jak wysoko będziemy znajdować się w wynikach wyszukiwania, dlatego należy poświęcić na ten element stosunkowo dużo czasu. Dodatkowo regularnie dochodzi do sytuacji, w których osoby szukające poszczególnych informacji w sieci natrafią na meta tytuł w pierwszej kolejności. Ważne jest zatem, aby w odpowiedni sposób zachęcić użytkownika, aby to właśnie naszą stronę internetową odwiedził. Dlatego też meta title powinien być chwytliwy, błyskotliwy, najlepiej z frazą kluczową, unikalny i niepowtarzalny, wówczas z pewnością możemy liczyć na większą ilość kliknięć w nasz link.
Niestety ciężko znaleźć jeden, sprawdzony schemat, który zagwarantuje nam mnóstwo odwiedzin. O czym jeszcze należy pamiętać? Wpisanie w wyszukiwarkę zapytania powoduje pogrubienie w tytule i opisie wszystkich zwrotów, które są związane z zapytaniem, co z pewnością może skłonić użytkownika do sprawdzenia właśnie naszej strony.
Jaki meta tytuł nadać stronie?
Odpowiednie sformułowanie meta tytułu z pewnością nie należy do najłatwiejszych i wymaga długich przemyśleń. Istotne jest odpowiednie dopasowanie go do tematyki naszej strony. Konieczne okaże się umieszczenie w nim odpowiedniego słowa kluczowego, które będzie się wyświetlało w wyszukiwarce. Ważne jest jednak to, aby umieścić je na początku tytułu.
Powinniśmy także przestrzegać się przed wszelkimi powtórzeniami w tej części. Kolejną istotną kwestią jest to, aby wystrzegać się wszystkich znaczników, które są niezgodne z treścią. Dlaczego? Przede wszystkim oprogramowanie, które analizuje strony, może stwierdzić, że meta tytuł nie nawiązuje do treści naszej strony internetowej. Jakie są tego konsekwencje? Strona może zostać uznana za nieprzyjazną, co z pewnością będzie miało wpływ na mniejszą ilością odwiedzin naszej strony. Dlatego też tematyczny meta tytuł może mieć ogromne znaczenie, o czym nie można zapominać.
Więcej dowiesz się na naszym blogu z artykułu: na czym polega pozycjonowanie strony. Przedstawiamy podstawowe czynnniki strony internetowej, wpływające na widocznośc w wyszukiwarce.