Błędy w sklepach internetowych jakie możemy spotkać najczęściej?

Błędy w sklepach internetowych <span>jakie możemy spotkać najczęściej?</span>

Wielu przedsiębiorców jest świadomych tego, że sklep internetowy musi być reklamowany, aby na bieżąco móc za jego pośrednictwem sprzedawać produkty. Niestety, ciągle jednak wiele osób bagatelizuje to, jak ten sklep wygląda i czy w ogóle zachęca użytkowników do zakupów. Pozycjonowanie sklepu internetowego może dostarczyć nam wielu nowych użytkowników w miesiącu - niestety, poprzez często powielane błędy na stronie takiego sklepu bezpowrotnie tracimy klientów. O jakich błędach tutaj mowa i czy można się ustrzec ich popełniania?

 

Pozycjonowanie sklepów internetowych to jedno, a wygląd sklepu to drugie - oba aspekty są bardzo ważne

Sami moglibyśmy być zaskoczeni faktem, że bardzo wiele sklepów ma w swoim projekcie błędy oczywiste, które łatwo można wychwycić... po prostu stawiając się na miejscu użytkownika i podążając tym procesem zakupowym, który sami mu zaprojektowaliśmy. Wówczas okazuje się jak głupie i prozaiczne błędy wkradły się do projektu, nawigacji, opisów i treści, a może jeszcze i do innych, podstawowych funkcjonalności na sklepie. Stąd też tak często wykonuje się szereg testów, a oprócz tych, które weryfikują kod lub też poprawność działania aplikacji, równie istotne są testy przeprowadzane wśród zwykłych użytkowników, czyli ludzi, którzy być może będą potencjalnie zainteresowani zakupami w naszym sklepie.

 

Projekt i prezentacja produktu jest ważna lecz nie możemy zapominać o estetyce

Jednymi z częściej popełnianych błędów są błędy związane z niedbalstwem. Standardowy szablon, pierwsze lepsze zdjęcia produktów, wszystko to wpływa na odbiór sklepu i raczej nie zachęca do zakupów. Dlatego też pierwszą rzeczą jest właściwa troska o projekt graficzny, a także o dobre zdjęcia produktów, jakie będziemy chcieli sprzedawać. Wielu użytkowników kupuje oczami, a poprzez dobrej jakości fotografie łatwiej zachęcić ich do zakupów. Estetyczne zdjęcia pozwalają zdobyć przewagę nad konkurencją, gdyż użytkownikom wydaje się, że kupują coś lepszego, ładniejszego, bardziej estetycznego nawet jeśli jest to dokładnie ta sama rzecz. Kupują produkty ze zdjęcia. Dodatkowo, zniechęcające są strony produktowe, na których nie ma żadnych opisów i informacji. Nawet jeśli taki opis niewiele wnosi pod kątem informacyjnym, może zachęcić do zakupu i sprawia, że strona wydaje się być znacznie bardziej dopracowana - po prostu profesjonalna. Chociażby zwyczajne możliwości użytkowania produktu i jego wykorzystania sprawiają, że użytkownik może chcieć nabyć daną rzecz. Opisy z pewnością zostaną także docenione przez roboty wyszukiwarki ułatwiając pozycjonowanie sklepów internetowych.

 

Sklep internetowy powinien budzić zaufanie

To bardzo ważne, aby użytkownik wiedział z kim ma do czynienia i miał pewność, co do tego, że faktycznie otrzyma zamówiony i opłacony towar. Stąd tez dobrze jest dopracować specjalną podstronę z informacjami o firmie, o jej powstaniu, historii, jej dane kontaktowe oraz dane takie jak nip czy regon, można też dodać zdjęcia personelu - wszystkie te informacje sprawiają, że użytkownik widzi, że po drugiej stronie są ludzie, którym można zaufać. Zaufanie to także bezpieczeństwo płatności, strona z pewnością powinna mieć chociaż podstawowy certyfikat SSL.

 

Poruszanie się po sklepie powinno być łatwe i szybkie, a proces zakupowy uproszczony do maksimum

Im więcej komplikacji i dylematów użytkownik napotka na swojej drodze, tym większe prawdopodobieństwo, że całkowicie zrezygnuje z dokonania zakupu. Dlatego też pierwszą i podstawową rzeczą jest zadbanie o intuicyjną nawigację. To, co wygląda jak przycisk powinno być klikalne, a projekt graficzny nie może wprowadzać użytkownika w błąd, w tym przypadku mniej znaczy więcej. Wszystko to, co najpotrzebniejsze powinno być od razu dostępne na wyciągnięcie ręki. Wiele osób chcąc oszczędzić czas lubi robić zakupy w sklepie jako gość, czyli bez konieczności dokonywania rejestracji - dajmy więc użytkownikom także i taką możliwość. Dodatkowo, możemy ich zachęcać, aby takiej rejestracji dokonali, na przykład naliczeniem dodatkowego rabatu.

 

Proces zakupowy powinien być minimalistyczny i zawierać same niezbędne widoki, takie jak wybór produktów, dostawy, metody płatności. Tutaj najlepiej jest ograniczyć wszelkie rozpraszacze i pozwolić użytkownikowi szybko zrealizować transakcję. Bardzo istotne też jest, aby użytkownik mógł wybrać odpowiedni dla siebie sposób płatności oraz dostawy. Tutaj warto dać użytkownikowi jak największy wachlarz możliwości, gdyż każdy ma inne preferencje, a dostawa i płatność mocno wpływają na wygodę robienia zakupów przez internet.

 

Warto zadbać o sklep przed jego reklamą w sieci

Tak naprawdę, odpowiednie przygotowanie sklepu jest wręcz kluczowe, abyśmy nie tracili użytkowników, których pozyskujemy poprzez efektywną reklamę internetową. Pozycjonowanie sklepu internetowego pozwoli nam zwiększyć ruch na stronie, ale to od nas zależy, czy uda nam się użytkownika zatrzymać i zachęcić do zrobienia zakupów. Wprowadzenie zmian na pewno nie zaszkodzi, a może okazać się bardzo pomocne.

 

Potrzebujesz profesjonalnego sklepu internetowego Zapraszamy do kontaktu - Web Development!

ZOBACZ INNE ARTYKUŁY NA NASZYM BLOGU

Czy można samodzielnie pozycjonować stronę internetową?
26 . 06 . 2019

Wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy pozycjonowanie stron in...

Zastosowanie prawa Hicka w tworzeniu stron i sklepów www
21 . 06 . 2019

Za pewne każdy z nas doświadczył sytuacji, kiedy zakup jakiegoś produktu...

Wady i zalety stron typu one page
15 . 06 . 2019

Strona typu One-Page jest obecnie bardzo popularnym sposobem na estetycz...

Najcześciej spotykane błędy w sklepach internetowych
8 . 06 . 2019

Wielu przedsiębiorców jest świadomych tego, że sklep internetowy ...

Ewolucja języka HTML
4 . 06 . 2019

Wygląd stron internetowych ciągle się zmienia, ta ewolucja jednak spowod...

Elementy rankingowe na stronie internetowej
29 . 05 . 2019

Osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z marketingiem inte...

Tworzenie sklepu internetowego,  jakie rozwiązanie wybrać pod kątem pozycjonowania?
25 . 05 . 2019

Obecnie, posiadanie własnego sklepu internetowego jest szansą na naprawd...

Projektowanie stron internetowych,  zadanie dla Web Designer-a
21 . 05 . 2019

W każdej firmie zajmująca się tworzeniem stron internetowych pracuje oso...

Blog na sklepie internetowym, pomocne narzędzie marketingowe
16 . 05 . 2019

Wielu właścicieli sklepów internetowych decyduje się równi...

Technologie do tworzenia stron - najcześciej używane
10 . 05 . 2019

Nie każdy, kto posiada własną stronę internetową musi znać technologie, ...

Promowanie strony www
5 . 05 . 2019

Obecnie promowanie produktów oraz usług w sieci okazje się niezwy...

Tworzenie strony internetowej
3 . 01 . 2019

Zbudowanie strony internetowej to ogromne wyzwanie dla ...

Zasady projektowania strony internetowej
27 . 03 . 2019

Poniżej przedstawiamy zasady projektowania stron www, w...

Zmiana strony internetowej
5 . 03 . 2019

Dla wielu przedsiębiorców efekty, jakie zostały uzyskane podczas ...

Ile kosztuje pozycjonowanie strony
27 . 12 . 2018

Coraz więcej klientów zdaje sobie sprawę, że sama strona internet...

Ile trwa tworzenie strony internetowej?
15 . 12 . 2018

Tworzenie strony internetowej to proces bardzo złożony. Trudno ...

Na czym polega pozycjonowanie
3 . 11 . 2018

Pozycjonowanie na czym polega i jego istota.

Bardzo olbrzymi...

Strona internetowa - zadbaj o każdy detal!
17 . 10 . 2018

Aktualnie powstaje coraz więcej stron internetowych. Nie dzieje się to p...

Linki wewnętrzne w e-sklepie
14 . 09 . 2018

Uruchamiając sklep internetowy należy pamiętać o wielu rzeczach. Produkt...

Proces tworzenia strony internetowej
16 . 08 . 2018

Projektowanie stron internetowych to bardzo wymagający,...

Wirtualny wizerunek firmy
26 . 07 . 2018

Czy możliwe jest sprawne i efektywne funkcjonowanie przedsiębiorstwa, kt...

Chrome zapowiada zmiany
20 . 06 . 2018

Lipiec rozpocznie się w internecie wielkimi zmianami. Google zapowiedzia...

NAPISZ DO NAS

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od firmy Web Development z siedzibą w Skierniewicach ul. K.P. Tetmajera 2/35 informacji handlowo-marketingowych z użyciem urządzeń telekomunikacyjnych, wybierając jako formę kontaktu: Wiadomości elektroniczne (w szczególności e-mail, serwisy internetowe).
Wyrażam zgodę na otrzymywanie od firmy Web Development z siedzibą w Skierniewicach ul. K.P. Tetmajera 2/35 informacji handlowo-marketingowych wybierając jako formę kontaktu: Połączenia głosowe (rozmowa telefoniczna).
Może Pani/Pan wycofać każdą z powyższych zgód w każdym momencie poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres biuro@web-development.com.pl Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Web Development

ul. Stanisława Rybickiego 8 lok. 223 (Business Center)

96-100 Skierniewice

+48 502 408 411

biuro@webdevelopment.com.pl

REGULAMIN PLIKÓW COOKIES

Projekt i Realizacja: Web Development

Regulamin plików cookies