Oferta

Google Analytics, dlaczego warto z niego korzystać?

29 . 10 . 2020

Autor:

Web Development

Google Analytics, dlaczego warto z niego korzystać?

Darmowym narzędziem do planowania akcji marketingowych oraz mierzenia wyników kampanii reklamowych jest Google Analytics. System umożliwia analizowanie ruchu pod różnymi aspektami oraz sprawdzanie zaawansowanych statystyk.

 

Nieodłącznym elementem prowadzonych działań internetowych jest odpowiednia analiza ruchu na stronie. Można w ten sposób skutecznie sprawdzić, jak internauci korzystają z serwisu www.

 

  1. Narzędzie Google Analytic
  2. Jak zainstalować Google Analytics
  3. Co możemy się dowiedzieć za pomocą narzędzia
  4. Jak zachowuje się użytkownik na stronie
  5. Czas rzeczywisty
  6. Konwersje i cele w Google Analytics

 

Czym jest Google Analytics i jak działa?

Google Analytics jest specjalnie stworzonym systemem do zbierania danych na temat użytkowników, którzy odwiedzają konkretną stronę internetową. Jest to możliwe poprzez umieszczenie specjalnego kodu w serwisie www, który w momencie wejścia użytkownika na portal, będzie zbierał o nim wszelkie dane i przesyłał do narzędzia marketingowego.

Zestawienie wszelkich danych można później przeglądać w formie gotowych, rozbudowanych raportów lub specjalnie przygotowanych przez nas samych. Najważniejsze dane, które będą zbierane podczas analizy ruchu na stronie internetowej to:

  • w jaki sposób użytkownik trafił na stronę( czy było to wejście przez wyszukiwarkę, odesłanie z innej strony czy też bezpośrednie wpisanie adresu w przeglądarce),
  • w jakim miejscu przebywał podczas przeglądania witryny( system podaje państwo, a nawet konkretne miasto),
  • jaki posiada system operacyjny, przeglądarkę oraz rodzaj urządzenia, z którego odbyło się wejścia na stronę,
  • jakie działania podjął w witrynie( ile czasu spędził na konkretnej podstronie oraz które podstrony kliknął).

 

Wszystkie zebrane informacje mogą zostać odpowiednio przeanalizowane, aby pomóc poprawić stronę internetową i lepiej dostosować ją do potrzeb odbiorców.

 

Google Analytics

 

Jak zainstalować Google Analytics, aby zacząć zbierać dane?

Podłączenie własnej strony internetowej do usługi Google Analytics jest dość proste i odbywa się podobnie jak w przypadku Google Search Console. Niezbędne jest oczywiście posiadanie własnego konta Google.

Żeby dodać strony do Google Analytics, należy otworzyć konto oraz zalogować się. Następnie przejść do zakładki administracja, wybrać opcję nowe konto, ustalić nazwę i podać adres domeny www. Zostanie wtedy udostępniony specjalny kod, który trzeba umieścić na wszystkich stronach naszego serwisu.

Najprościej jest użyć specjalnej wtyczki oraz identyfikatora śledzenia Google Analytics, dzięki czemu cała formalność załatwiona jest w bardzo krótkim czasie. Jeżeli nie mamy na to czasu, to warto zlecić takie zadanie webmasterowi, który zajmował się tworzeniem strony internetowej.

 

Co można się dowiedzieć z Google Analytics?

Google Analytics dostarcza niezwykle szczegółowych danych związanych z ruchem na naszej stronie internetowej. Można je wykorzystać w celu tworzenia bardziej wartościowych stron dopasowanych do odbiorców lub rozbudowania sklepów internetowych, aby były bardziej funkcjonalne.

To narzędzie internetowe pomaga również dowiedzieć się, skąd internauci trafiają do serwisu. Google Analytics dzieli je na:

 

  • direct - czyli bezpośrednie wpisanie adresu w przeglądarkę,
  • organic search - ruch pochodzący z wyszukiwarki internetowej,
  • social - wejścia wygenerowane z mediów społecznościowych, takich jak Facebook Instagram, Linkedin Twitter, itd.,
  • referral - odnosi się do przejścia na naszą stronę z innego serwisu poprzez link,
  • paid search - dotyczy pozyskania ruchu z płatnych wyników wyszukiwania np. Google Ads.

 

Google Analytics dostarcza również informacji dotyczących wieku odwiedzających, ich płci oraz danych demograficznych (kraju pochodzenia, regionu, a nawet miasta). Pozyskane dane umożliwiają lepsze zrozumienie swojej grupy docelowej, a co za tym idzie lepsze kierowanie działaniami marketingowymi, co jest bardzo ważne w przypadku lokalnych firm.

 

Jak zachowują się użytkownicy na stronie?

Kolejnym ważnym parametrem, który dostarcza nam Google Analytics, jest wskaźnik odrzuceń oraz średni czas trwania jednej sesji. Jest to szczególnie ważne w przypadku gdy inwestujemy w pozycjonowanie strony w Google. Informacje pomogą określić czy na stronie znajdują się angażujące dla czytelnika treści i w jakim stopniu potrafimy zatrzymać użytkownika na stronie internetowej.

Dodatkowo to narzędzie marketingowe pozwala dokładnie sprawdzić, jak przebiegła droga użytkownika po serwisie internetowym. Wszystko znajduje się w zakładce przepływu zachowań. Można dowolnie sortować i filtrować dane, dzięki czemu szybko można określić, z której podstrony internauci najczęściej opuszczają serwis, aby dokonać odpowiedniej optymalizacji.

 

Odwiedzający w czasie rzeczywistym.

W Google Analytics znajduje się również zakładka „Na żywo”. Można tam znaleźć wszelkie informacje dotyczące osób, które aktualnie przeglądają stronę internetową.

Najważniejsze dane, które możemy na żywo zobaczyć to:

 

  • ilu użytkowników obecnie przebywa na stronie www,
  • w jaki sposób na nią trafili,
  • w jakiej lokalizacji obecnie przebywają,
  • którą stronę konkretnie przeglądają,
  • czy korzystają z urządzeniami stacjonarnego, czy mobilnego.

 

Narzędzie Google Analytics pozwala również zrozumieć, dlaczego wskaźnik odrzuceń utrzymuje się na wysokim poziomie. Czasami problem występuje ze stroną, która ma luki w optymalizacji pod kątem tabletów i smartfonów. Dlatego należy wtedy podjąć odpowiednie działania, aby poprawić działalność serwisu pod kątem urządzeń mobilnych.

 

Czas rzeczywisty w Google Analytycs

 

Konwersje i cele w Google Analytics.

Cel i jego osiągnięcie to zawsze najważniejsze elementy strategii analityki internetowej. Każda witryna internetowa nastawiona jest na konkretne działanie użytkowników i może to być sprzedaż, pozyskanie klienta albo przesłanie formularza kontaktowego w celu budowania bazy potencjalnych klientów. Ukończone działanie nazywa się konwersją, która ma kluczowy wpływ na sukces danej firmy.

Google Analytics umożliwia kilka różnych rodzajów celów. Są to:

 

  • docelowy adres URL - przejście na określoną stronę np. z potwierdzeniem zakupu,
  • czas spędzony w witrynie - przebywanie na konkretnej stronie określone w czasie np. 5 minut,
  • strony/ekrany na sesję - wyświetlenie minimalnej liczby stron np. minimum 3,
  • zdarzenie - uruchomienie konkretnego zdefiniowanego zdarzenia np. odtworzenie reklamy lub nagrania wideo.

 

Dzięki analizie celów najszybciej można zrozumieć, w jaki sposób użytkownicy korzystają ze strony. Przy długofalowej analizie można będzie w ten sposób również podnieść współczynnik konwersji.


Odpowiednie wyznaczenie celów w Google Analytics jesteśmy w stanie zbudować mocną pozycję witryny internetowej w sieci. Strona www, która prezentuje wartościowe treści dla użytkowników, będzie dobrze pozycjonować się w wyszukiwarce. Dodatkowo analiza poszczególnych działań użytkowników odwiedzających stronę zwiększy szansę osiągnięcia ustalonego celu przedsiębiorstwa.


Zazwyczaj właściciele firm nie mają czasu, aby samodzielnie zajmować się optymalizacją swojej strony internetowej oraz analizą poszczególnych działań osób odwiedzających serwis. Dlatego warto w takich sytuacjach korzystać z usług firm oferujących tworzenie profesjonalnych stron internetowych oraz zajmujących się pozycjonowaniem i kampaniami reklamowymi w sieci Google.


Specjalista od takich zadań dokładnie będzie wiedział, jak zainstalować kod Google Analytics, ustalić cele i konwersje oraz dokonać analizy działań, które zostały już dokonane przez użytkowników odwiedzających witrynę. W ten sposób można będzie najszybciej osiągnąć wyznaczone przez firmę cele.

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY NA NASZYM BLOGU

Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej

23 . 12 . 2023

Autor:

Web Development

Coraz więcej klientów zdaje sobie sprawę, że sama strona internetowa nic nie znaczy, jeśli nie zostanie...

Czy twoja firma naprawdę zna prawdę o ofertach SEO?

25 . 05 . 2023

Autor:

Web Development

W dobie internetowej rywalizacji, gdzie decyzje zakupowe są często podejmowane na podstawie wyników...

Jak skutecznie pozycjonować swoją stronę internetową online

12 . 05 . 2023

Autor:

Web Development

Zwiększ widoczność swojej strony internetowej online poprzez skuteczne pozycjonowanie. Poznaj strategie SEO,...

Oferta pozycjonowania stron internetowych - jakie są najważniejsze kryteria wyboru agencji SEO?

27 . 04 . 2023

Autor:

Web Development

Pozycjonowanie stron stało się niezbędnym elementem strategii marketingowej każdej firmy, która pragnie...

Sekrety pozycjonowania lokalnego

19 . 04 . 2023

Autor:

Web Development

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, jak z sukcesem pozycjonować swoją stronę w Google, zwłaszcza jeśli prowadzisz...

Jak pozycjonować stronę w Google

12 . 04 . 2023

Autor:

Web Development

W dzisiejszych czasach obecność w sieci jest kluczowa dla sukcesu każdego biznesu. Wysoka pozycja w wynikach...

4 . 04 . 2023

Autor:

Web Development

Pozycjonowanie w Google jest procesem polegającym na optymalizacji strony internetowej w celu uzyskania wyższej...

22 . 07 . 2022

Autor:

Dominik Bigosiński

Decyzja odnośnie podjęcia współpracy z konkretną agencją SEO może być stosunkowo trudnym zadaniem, biorąc...

13 . 06 . 2022

Autor:

Web Development

Jak wynika z analizy opracowanej przez ekspertów PwC, wartość polskiego rynku e-commerce może w 2026 r....

Jak UX wpływa na doświadczenia klientów e-commerce?

10 . 05 . 2022

Autor:

Dominik Bigosiński

Udział sektora e-commerce w handlu online sukcesywnie rośnie, a na rynku pojawia się coraz więcej podmiotów...

Analiza konkurencji w SEO – jak do tego podejść? Poradnik 2022

30 . 03 . 2022

Autor:

Dominik Bigosiński

Analiza konkurencji w SEO to jeden z kluczowych elementów wchodzących w skład pozycjonowania stron www....

Co sprzedawać w internecie?

11 . 03 . 2022

Autor:

Web Development

Przestrzeń internetowa stała się miejscem, w którym coraz częściej realizujemy zakupy. Zdecydowana...

Pozycjonowanie na etapie tworzenia strony www

30 . 04 . 2021

Autor:

Web Development

Dlaczego już podczas tworzenia strony internetowej warto pomyśleć o pozycjonowaniu?

Twoja marka...

Narzędzie Google Analytics

29 . 10 . 2020

Autor:

Web Development

Darmowym narzędziem do planowania akcji marketingowych oraz mierzenia wyników kampanii reklamowych jest...

Dlaczego warto mieć stronę interrnetową

27 . 10 . 2020

Autor:

Web Development

W obecnych czasach każda mniejsza lub większa firma powinna posiadać swoją własną stronę internetową. Witryna...

Jak sprawić, żeby strona internetowa zaistniała w internecie?

12 . 10 . 2020

Autor:

Web Development

Strony internetowe stały się bardzo istotną częścią życia współczesnego człowieka i prawdopodobnie w...

Meta title, znaczenie w pozycjonowaniu

27 . 08 . 2020

Autor:

Web Development

Nie da się ukryć, że optymalizacja strony jest w dzisiejszych czasach bardzo ważna. 

Google Search Console

23 . 06 . 2020

Autor:

Web Development

Jedną z metod, dzięki której sprawdzimy, jak ma się nasza strona w Internecie, jest Google Search...

Google moja firma

24 . 04 . 2020

Autor:

Web Development

Google moja firma to darmowe narzędzie od najpopularniejszej obecnie wyszukiwarki i bazy danych funkcjonującej na...

Analiza Seo stron internetowych

14 . 04 . 2020

Autor:

Web Development

Problematyka tego czym jest dobrze przeprowadzona analiza SEO rozciąga się na wiele działalności...

Wyszukiwanie w Google

9 . 04 . 2020

Autor:

Web Development

Użytkowanie wyszukiwarki Google nie musi być toporne i ograniczone jedynie do wprowadzania zapytań, które...

Pozycjonowanie regionalne w wyszukiwarce Google

21 . 10 . 2019

Autor:

Web Development

Większość przedsiębiorców zdaje sobie sprawę, że pozycjonowanie strony firmowej to klucz do sukcesu, bo im...

Samodzielne pozycjonowanie strony internetowej

26 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy pozycjonowanie stron internetowych lub też sklepów www,...

Elementy rankingowe na stronie internetowej

29 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z marketingiem internetowym zazwyczaj są mocno zainteresowane...

16 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Wielu właścicieli sklepów internetowych decyduje się również na stworzenie i prowadzenie bloga,...

5 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Obecnie promowanie produktów oraz usług w sieci okazje się niezwykle ważnym elementem marketingu. Bowiem to...

3 . 11 . 2018

Autor:

Web Development

Pozycjonowanie jest zespołem działań wobec strony internetowej, mających na celu...

14 . 09 . 2018

Autor:

Web Development

Uruchamiając sklep internetowy należy pamiętać o wielu rzeczach. Produkty, ładna oprawa graficzna i niskie ceny to...

20 . 06 . 2018

Autor:

Web Development

Lipiec rozpocznie się w internecie wielkimi zmianami. Google zapowiedziało bowiem, że nowa wersja przeglądarki...

NAPISZ DO NAS

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od firmy Web Development z siedzibą w Skierniewicach ul. K.P. Tetmajera 2/35 informacji handlowo-marketingowych z użyciem urządzeń telekomunikacyjnych, wybierając jako formę kontaktu: Wiadomości elektroniczne (w szczególności e-mail, serwisy internetowe).
Wyrażam zgodę na otrzymywanie od firmy Web Development z siedzibą w Skierniewicach ul. K.P. Tetmajera 2/35 informacji handlowo-marketingowych wybierając jako formę kontaktu: Połączenia głosowe (rozmowa telefoniczna).
Może Pani/Pan wycofać każdą z powyższych zgód w każdym momencie poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres biuro@web-development.com.pl Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Web Development

ul. Stanisława Rybickiego 8 lok. 223 (Business Center)

96-100 Skierniewice

+48 502 408 411
biuro@webdevelopment.com.pl

REGULAMIN PLIKÓW COOKIES

Web Development

Regulamin plików cookies