Tworzenie sklepu internetowego, jakie rozwiązanie wybrać pod kątem pozycjonowania?
25 . 05 . 2019
Autor:
Web Development
Obecnie, posiadanie własnego sklepu internetowego jest szansą na naprawdę dobrze prosperujący biznes, który wydaje się być łatwiejszy do prowadzenia niż sklep stacjonarny. A jednak, aby w ogóle móc zacząć tego typu działalność, trzeba taki sklep założyć, a można to zrobić wykorzystując gotowe już rozwiązania dostępne na rynku, które wystarczy jedynie dostosować do własnych potrzeb. Wśród najpopularniejszych opcji znajdziemy PrestaShop, WooComerce oraz Magento - które z tych rozwiązań wybrać, aby następnie usługa pozycjonowanie sklepów internetowych mogła być realizowana dobrze, bez przeszkód i sprawnie?
POZYCJONOWANIE SKLEPÓW INTERNETOWYCH - WYBIERAMY ODPOWIEDNIĄ PLATFORMĘ!
PrestaShop
Jest to rozwiązanie w dużej mierze darmowe, które dedykowane jest przede wszystkim małym i średnim sklepom internetowym. W przypadku większych oczekiwań lub chęci dostosowania Presty do wymagań większego sklepu, może zaistnieć konieczność rozbudowania jej o dodatkowe moduły, które czasem wymagają opłaty. Na dzień dzisiejszy najświeższą możliwą wersją do wykorzystania jest wersja 1.7, która opiera się o framework Symfony. PrestaShop jest silnikiem już od dawna wykorzystywanym do tworzenia sklepów i jej popularność w zasadzie nie spada. Dzieje się tak ze względu na fakt, że można ją właściwie w pełni dostosować do własnych wymagań, jest darmowa, ale też posiada bardzo dobre wsparcie. Jak wypada biorąc pod uwagę pozycjonowanie sklepu internetowego, które powstają z jej wykorzystaniem?
Jest to dobry silnik, który sprawdza się także w momencie, kiedy zależy nam na rozwiązaniu, które ułatwi nam pozycjonowanie. W dużej mierze dzieje się tak dlatego, że można ją w tak prosty sposób dostosować do własnych oczekiwań, a więc na przykład wykonać odpowiednią optymalizację. Z łatwością będziemy mogli zmienić description, keywords, a także zainstalować na sklepie moduł blogowy, który uzupełnimy odpowiednimi treściami.
Ze względu na intuicyjny panel CMS łatwo można edytować content i optymalizować go pod kątem wyszukiwarek.
PrestaShop pozwala na tworzenie przyjaznych wyszukiwarce adresów url. Przy pomocy specjalnego modułu pozbędziemy się z adresów url identyfikatorów z podstron kategorii i produktów.
WooComerce
Rozwiązanie, które z pewnością jest dobrze znane właścicielom Wordpressów. Rozwiązanie to dedykowane jest osobom, które dopiero starują z własnym biznesem i szukają podstawowego silnika dla sklepu, który nie będzie zatowarowany dużą ilością produktów.
Bardzo łatwo można dostosować silnik do własnych oczekiwań, można podpiąć własną szatę graficzną lub skorzystać z szablonów. Panel administracyjny jest intuicyjny i umożliwia łatwe wprowadzanie zmian w obrębie zawartości strony.
Łatwość podpięcia różnego rodzaju wtyczek daje nam ogromne możliwości analityki sklepu, a także pozwala na jego szybką i bezproblemową optymalizację, na przykład poprzez wykorzystanie tak popularnej wtyczki Yoast SEO.
Dodawanie produktów jest bardzo proste, można dodatkowo zdecydować się na instalację wtyczek, które pomagają tworzyć opisy produktów przyjazne dla wyszukiwarek.
Łatwe jest również tworzenie przyjaznych wyszukiwarkom adresów url.
Magento - pozycjonowanie sklepów internetowych z dużą ilością produktów
Dostępne w wersji darmowej oraz płatnej. Jest to rozwiązanie, które sprawdzi się także w przypadku dużych sklepów, jednak instalacja Magento wymaga dobrego i wydajnego serwera do poprawnego działania platformy. Jest to oprogramowanie, które może być kosztowne w utrzymaniu, każde modyfikacje, jakie będziemy chcieli przeprowadzić nie są już tak łatwe do wdrożenia jak w przypadku innych silników i również mogą wiązać się z kosztami. Można więc powiedzieć, że jest to już bardziej profesjonalne i rozbudowane narzędzie, które może być kosztowne, ale też jest odpowiednie dla dużych biznesów.
W ramach Magento można wykonać bardzo dobrą optymalizację strony, ale nie jest to tak proste jak w przypadku innych silników. Konieczna jest znajomość programowania.
Sklepy oparte o ten silnik dobrze się pozycjonują.
Podsumowując - wiele zależy od naszych potrzeb
Jak łatwo zauważyć, każda z przedstawionych możliwości posiada sporo zalet, ale też wiele zależy od rodzaju prowadzonej przez nas działalności. Punktem wyjściowym są więc nasze oczekiwania, a więc chociażby to, jak duży będzie nasz sklep i jak wiele produktów się w nim znajdzie. Dla małych sklepów odpowiednia będzie PrestaShop i WooComerce, dla średnich sprawdzi się PreshaShop, a dla dużych - Magento. Duże znaczenie ma także to, czy sami będziemy zajmować się jego wdrożeniem i optymalizacją, czy zlecimy to firmie zewnętrznej. W przypadku Magento może się okazać, że wsparcie programisty będzie konieczne.
Wszystkie trzy rozwiązania powalają na wykonanie odpowiedniej optymalizacji, edycję treści oraz pełne dostosowanie silnika do naszych potrzeb. Wszystkie wymienione silniki pozwolą także na osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarce, pomimo, że każdy jest z nich jest inny. Pozycjonowanie sklepów internetowych opartych na powyższych platformach, powinno dawać więc dobre rezultaty niezależnie od tego, który z tych silników wybierzemy jeśli będą one odpowiednio zoptymalizowane. Pamiętajmy, że w przypadku WooComerce oraz PrestaShop koszty stworzenia i wdrożenia sklepu nie powinny być wysokie, a korzystanie z płatnych modułów jest opcjonalne w zależności od naszych wymagań. Magento natomiast będzie odpowiednie w sytuacji, kiedy będziemy dysponować większym budżetem.
Jeśli zastanawiasz się nad stworzenim sklepu internetowego warto brać pod uwagę nasze potrzeby oraz wymagania i wybrać najbardziej optymalną platformę dla swojego e-sklepu.
Sprawdź ofertę na tworzenie profesjonalnych stron www! Oferta na pozycjonowanie stron w Google!