Pozycjonowanie strony na czym polega? Podstawowe czynniki poprawiające widoczność strony w wyszukiwarce!

3 . 11 . 2018

Autor:

Web Development

Na czym polega pozycjonowanie stron www

Co to jest pozycjonowanie?

Bardzo olbrzymia ilość i firm które pragnie by ich strony były bardziej widoczne w wyszukiwarce nie zdaje sobie sprawę na czym polega pozycjonowanie stron internetowych, dlatego też poniżej  opisujemy proces usługi - POZYCJONOWANIE STRON INTERNETOWYCH. Zamawiający powinien orientować się na czym polega zamawiana usługa oraz jak jest czasochłonna.

 

 

Na czym polega pozycjonowanie?

Pozycjonowanie jest zespołem działań wobec strony internetowej, mających na celu umieszczenie jej jak najwyżej w wynikach wyszukiwania danej wyszukiwarki (najczęściej Google). Ważne jest to szczególnie z perspektywy stron o charakterze biznesowym, dla których widoczność jest niezbędna aby funkcjonować na rynku. Coraz więcej podmiotów i osób prywatnych oferuje pozycjonowanie stron internetowych gwarantując jednocześnie określone efekty w postaci wysokich pozycji słów kluczowych w wyszukiwarce Google w bardzo krótkim czasie - co nie zawsze jest prawdą. Bardzo ciężko jest uzyskać określone efekty względem strony internetowej, szczególnie jeżeli mówimy o krótkoterminowym działaniu. Pozycjonowanie jest to proces, który musi trwać regularnie przez dłuższy czas, aby przyniósł wymierne korzyści. Jeżeli chcemy wybić się w wynikach wyszukiwania i pozostać na wysokiej pozycji, musimy nieprzerwanie działać w tym kierunku. 

 

 

Elementy składowe dobrego pozycjonowania.

Na widoczność strony w internecie składa się ponad 200 różnych czynników, dlatego pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarce Google jest tak bardzo wymagające. Przed przystąpieniem do właściwego pozycjonowania należy zrobić audyt strony internetowej. Ma on na celu pokazanie mocnych i słabych punktów strony internetowej.

 

Podajmy sobie więc kilka przykładowych elementów dobrego pozycjonowania.

 

  • Unikalność treści oraz jej zasoby ilościowe - treści dostępne na stronie internetowej powinny być unikalne, odpowiednio długie. Unikajmy pisania treści bezużytecznych dla użytkownika, lub kopiowanych z innych stron (w obu przypadkach strona taka nie przechodzi próby czasu).

 

  • Regularność dodawania treści - regularność dodawania nowych treści jest niezwykle istotna, ponieważ świadczy o tym że strona funkcjonuje.

 

  • Słowa kluczowe - słowa kluczowe to inaczej słowa, które związane są z tematyką naszej strony, z produktem lub z usługą którą chcielibyśmy, aby nasza strona była utożsamiana. Przykład: prowadząc stronę o rowerach, takimi słowami kluczowymi mogą być rowery górskie. Ważne jest aby słowa kluczowe zawarte były zarówno w treści samego artykułu na stronie oraz w nagłówkach.

 

  • Szybkość ładowania strony.

 

  • Strona powinna być również w wersji na urządzenia mobilne. 

 

 

Jakie znaczenie ma pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google?

Znaczenie pozycjonowania dla biznesu.

Główną zaletą wynikającą z pozycjonowania strony www jest umieszczenie jej w coraz to wyższych wynikach wyszukiwania. Dzięki temu możemy osiągnąć większą ilość wysokojakościowych wejść na naszą witrynę. Duża liczba odwiedzin strony może zwiększyć sprzedaż w sklepach internetowych, oraz pozwoli dotrzeć przedsiębiorstwom do większej liczby potencjalnych nabywców. Obecnie każde powstające przedsiębiorstwo powinno zdawać sobie sprawę z dużych korzyści wynikających z istnienia w internecie. Tworzenie stron internetowych jest biznesem cieszącym się wielką popularnością wśród nowo powstałych firm, każdy nowo powstały biznes powinien mieć swoją stronę internetową oraz dbać o widoczność w wyszukiwarce Google na frazy, które odpowiadają ofercie firmy.


 

Na popularność w internecie wpływa kilka czynników:

 

  • Ilość linków odnoszących się do naszej strony internetowej

 

  • Jakość linków odnoszących się do naszej strony

 

  • Obecność w social media (Uwaga! - aktywność na portalach społecznościowych nie jest brany pod uwagę jako bezpośredni czynnik rankingowy dla pozycji strony internetowej w wyszukiwarce Google, lecz na pewno ma wpływ na zaufanie do marki)

 

  • Publikacje artykułów tematycznych na zewnętrznych serwisach tematycznych, gdzie są wzmianki o naszej firmie wraz z linkiem do naszej strony.

 

 

Dlaczego nie można spoczywać na laurach?

Pozycjonowanie to ciągły proces będący realizowany dopóki widoczność strony jest niezbędna z punktu widzenia jej właściciela. Posiadając stronę, która jest wysoko w wynikach wyszukiwania nie jest wskazane by procesu pozycjonowania przerywać. Zaprzestanie pozycjonowania sprawi, że z pewnością nasza konkurencja w szybkim czasie nas wyprzedzi a całość pracy i zasobów jaką włożyliśmy w nią przepadnie. Aby regularnie piąć się w wynikach wyszukiwania nasza strona musi zachować tępo wzrostu zarówno w zdobywaniu nowych mocnych linków z tematycznych stron internetowych, publikowania artykułów na zewnętrznych serwisach jak i regularnym udostępnianiu treści. Dobrym sygnałem dla nas jest ilość czasu spędzanego na stronie osób odwiedzających naszą witrynę internetową. Chcąc uzyskać dużą ilość czasu przebywania na stronie umieszczana tam treść powinna być użyteczna dla użytkownika. Część właścicieli stron popełnia wiele złych praktyk, które wpływają na spadki w wynikach wyszukiwania a także brak wtórnych odwiedzin strony.

 

 

Złe praktyki negatywnie wpływające na pozycjonowanie.

 Złe praktyki pozycjonowania SEO prowadzą do spadku pozycji w wynikach wyszukiwania oraz do negatywnych ocen odwiedzających tą stronę osób. Do przykładu złych praktyk możemy zaliczyć:

 

  • Treść nie spełniaja żadnej wartości użytkowej dla odwiedzających stronę - Najczęściej są to teksty złej jakości merytorycznej zamawiane w ilościach hurtowych, a następnie regularnie umieszczane na stronie.

 

  • Przepełnienie słowami kluczowymi - Słowa kluczowe to coś co ma wpływ na pozycje naszej strony w wynikach wyszukiwania, jednak ich zbyt wielka liczba może sprawić że algorytmy Google uznają stronę za nieprzyjazną użytkownikowi. Mówi się że zagęszczenie słów kluczowych nie powinno przekraczać 5% całości tekstu.

 

  • Niewłaściwe linkowanie wewnętrzne - Strony posiadające linki do niedziałających, lub nieistniejących podstron są klasyfikowane jako mniej wartościowe.

  • Sztuczny opis strony - Należy zadbać o to aby opis strony i jej tytuł pokrywały się ze sobą oraz zachęcały do prześledzenia znajdujących się na niej treści.

 

  • Kopiowanie treści - Kradzież opisów produktów z innych stron może wydawać się rozwiązaniem bardzo prostym i skutecznym jednak tak nie jest. Treść dostępna na stronie powinna być tak unikalna jak to możliwe.

  

 

Źródła zewnętrzne do artykułu:

 

 

ZOBACZ INNE ARTYKUŁY NA NASZYM BLOGU

26 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy pozycjonowanie stron in...

21 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Za pewne każdy z nas doświadczył sytuacji, kiedy zakup jakiegoś produktu...

15 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Strona typu One-Page jest obecnie bardzo popularnym sposobem na estetycz...

8 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Wielu przedsiębiorców jest świadomych tego, że sklep internetowy ...

4 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Wygląd stron internetowych ciągle się zmienia, ta ewolucja jednak spowod...

29 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z marketingiem inte...

25 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Obecnie, posiadanie własnego sklepu internetowego jest szansą na naprawd...

21 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

W każdej firmie zajmującej się tworzeniem stron internetowych pracuje os...

16 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Wielu właścicieli sklepów internetowych decyduje się równi...

10 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Nie każdy, kto posiada własną stronę internetową musi znać technologie, ...

5 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Obecnie promowanie produktów oraz usług w sieci okazje się niezwy...

3 . 01 . 2019

Autor:

Web Development

Zbudowanie strony internetowej to ogromne wyzwanie dla ...

27 . 03 . 2019

Autor:

Web Development

Poniżej przedstawiamy zasady projektowania stron www, w...

5 . 03 . 2019

Autor:

Web Development

Dla wielu przedsiębiorców efekty, jakie zostały uzyskane podczas ...

27 . 12 . 2018

Autor:

Web Development

Coraz więcej klientów zdaje sobie sprawę, że sama strona internet...

15 . 12 . 2018

Autor:

Web Development

Tworzenie strony internetowej to proces bardzo złożony. Trudno ...

3 . 11 . 2018

Autor:

Web Development

Co to jest pozycjonowanie?

Bardzo olbrzymia ilość i firm kt&...

17 . 10 . 2018

Autor:

Web Development

Aktualnie powstaje coraz więcej stron internetowych. Nie dzieje się to p...

14 . 09 . 2018

Autor:

Web Development

Uruchamiając sklep internetowy, należy pamiętać o wielu rzeczach. Produk...

16 . 08 . 2018

Autor:

Web Development

Projektowanie stron internetowych to bardzo wymagający, ale i dający wie...

26 . 07 . 2018

Autor:

Web Development

Czy możliwe jest sprawne i efektywne funkcjonowanie przedsiębiorstwa, kt...

20 . 06 . 2018

Autor:

Web Development

Lipiec rozpocznie się w internecie wielkimi zmianami. Google wdrożyło od...

NAPISZ DO NAS

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od firmy Web Development z siedzibą w Skierniewicach ul. K.P. Tetmajera 2/35 informacji handlowo-marketingowych z użyciem urządzeń telekomunikacyjnych, wybierając jako formę kontaktu: Wiadomości elektroniczne (w szczególności e-mail, serwisy internetowe).
Wyrażam zgodę na otrzymywanie od firmy Web Development z siedzibą w Skierniewicach ul. K.P. Tetmajera 2/35 informacji handlowo-marketingowych wybierając jako formę kontaktu: Połączenia głosowe (rozmowa telefoniczna).
Może Pani/Pan wycofać każdą z powyższych zgód w każdym momencie poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres biuro@web-development.com.pl Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Web Development

ul. Stanisława Rybickiego 8 lok. 223 (Business Center)

96-100 Skierniewice

+48 502 408 411

biuro@webdevelopment.com.pl

REGULAMIN PLIKÓW COOKIES

Projekt i Realizacja: Web Development

Regulamin plików cookies