Oferta

Na czym polega pozycjonowanie strony? Podstawowe czynniki poprawiające widoczność strony w wyszukiwarce!

3 . 11 . 2018

Autor:

Web Development

Na czym polega pozycjonowanie strony?

Co to jest pozycjonowanie?

Bardzo olbrzymia ilość i firm które pragnie by ich strony były bardziej widoczne w wyszukiwarce nie zdaje sobie sprawę na czym polega pozycjonowaniestron internetowych, dlatego też poniżej  opisujemy proces usługi - POZYCJONOWANIE STRON INTERNETOWYCH. Zamawiający powinien orientować się na czym polega zamawiana usługa oraz jak jest trudna, czasochłonna i wymagająca olbrzymiej wiedzy i kompetencji osoby zajmującą się pozycjonowaniem. Doswiadczenie w branży SEO oraz znajomość języków za pomocą których tworzone są strony (Technologie tworzenia stron internetowych) czy też sklepy internetowe również mają olbrzymie znaczenie przy świadczeniu tego typu usług.

 

 

Pozycjonowanie strony na czym polega?

Pozycjonowanie jest zespołem działań wobec strony internetowej, mających na celu umieszczenie jej jak najwyżej w wynikach wyszukiwania danej wyszukiwarki (najczęściej Google). Ważne jest to szczególnie z perspektywy stron o charakterze biznesowym, dla których widoczność jest niezbędna aby funkcjonować na rynku. Coraz więcej podmiotów i osób prywatnych oferuje pozycjonowanie stron internetowych gwarantując jednocześnie określone efekty w postaci wysokich pozycji słów kluczowych w wyszukiwarce Google w bardzo krótkim czasie - co nie zawsze jest prawdą. Bardzo ciężko jest uzyskać określone efekty względem strony internetowej, szczególnie jeżeli mówimy o krótkoterminowym działaniu. Pozycjonowanie jest to proces, który musi trwać regularnie przez dłuższy czas, aby przyniósł wymierne korzyści. Jeżeli chcemy wybić się w wynikach wyszukiwania i pozostać na wysokiej pozycji, musimy nieprzerwanie działać w tym kierunku. 

 

Często słyszymy o naturalnym pozycjonowaniu strony, co się pod tą nazwą kryje? Naturalne pozycjonowanie to optymalizacja witryny do granic możliwości. Należy pamiętać, że przeoptymalizowanie witryny też nie jest dobre dla strony. Bardzo rzadko zdaża się, że samą optymalizacją można osiągnąć wysokie wyniki w wyszukiwarce Google, wówczas musimy sięgnać po metody już nie wskazane przez Googla np. linkowanie z innych serwisów do naszej strony.

 

Algorytm wyszukiwarki ocenia strony również z linków przychodzących i jest to element rankingowy, lubi naturalne linki z stron tematycznych. Niestety prawda jest taka, że bardzo rzadko się zdaża by do mniejszych witryn ktoś dodał naturalnie link. Wielu pozycjonerów zdobywa w różny sposób linki do witryny, a to już nie jest naturalne.  Podczas linkowania w nieodpowiedzialny sposób możemy narobić wiele szkód stronie. Do tego typu działań musimy mieć odpowiednią wiedzę jak to zrobić, by było bezpieczne dla strony. Tak więc określenie pozycjonowanie naturalne na trudne frazy ma się słabo w stosunku do wypozycjonowania strony na trudne frazy. Bardziej trafnym określeniem jest bezpieczne pozycjonowanie. Podczas pozycjonowania bezpiecznego używamy metod którch prawdopodobieństwo dostania kary od Googla jest minimalne. Więc odpowiednio dobrana strategia do pozycjonowania uchroni naszą stronę przed karami a pozwoli osiągnąć zadowaljący wynik.

 

 

Elementy składowe dobrego pozycjonowania.

Na widoczność strony w internecie składa się ponad 200 różnych czynników, dlatego pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarce Google jest tak bardzo wymagające. Przed przystąpieniem do właściwego pozycjonowania należy zrobić audyt strony internetowej. Ma on na celu pokazanie mocnych i słabych punktów strony internetowej.

 

Podajmy sobie więc kilka przykładowych elementów dobrego pozycjonowania.

 

  • Unikalność treści oraz jej zasoby ilościowe - treści dostępne na stronie internetowej powinny być unikalne, odpowiednio długie. Unikajmy pisania treści bezużytecznych dla użytkownika, lub kopiowanych z innych stron (w obu przypadkach strona taka nie przechodzi próby czasu).

 

  • Regularność dodawania treści - regularność dodawania nowych treści jest niezwykle istotna, ponieważ świadczy o tym że strona funkcjonuje.

 

  • Słowa kluczowe - słowa kluczowe to inaczej słowa, które związane są z tematyką naszej strony, z produktem lub z usługą którą chcielibyśmy, aby nasza strona była utożsamiana. Przykład: prowadząc stronę o rowerach, takimi słowami kluczowymi mogą być rowery górskie. Ważne jest aby słowa kluczowe zawarte były zarówno w treści samego artykułu na stronie oraz w nagłówkach.

 

  • Szybkość ładowania strony.

 

  • Strona powinna być również w wersji na urządzenia mobilne. 

 

 

Jakie znaczenie ma pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google?

Znaczenie pozycjonowania dla biznesu.

Główną zaletą wynikającą z pozycjonowania strony www jest umieszczenie jej w coraz to wyższych wynikach wyszukiwania. Dzięki temu możemy osiągnąć większą ilość wysokojakościowych wejść na naszą witrynę. Duża liczba odwiedzin strony może zwiększyć sprzedaż w sklepach internetowych, oraz pozwoli dotrzeć przedsiębiorstwom do większej liczby potencjalnych nabywców. Obecnie każde powstające przedsiębiorstwo powinno zdawać sobie sprawę z dużych korzyści wynikających z istnienia w internecie. Tworzenie stron internetowych jest biznesem cieszącym się wielką popularnością wśród nowo powstałych firm, każdy nowo powstały biznes powinien mieć swoją stronę internetową oraz dbać o widoczność w wyszukiwarce Google na frazy, które odpowiadają ofercie firmy.


 

Na popularność w internecie wpływa kilka czynników:

 

  • Ilość linków odnoszących się do naszej strony internetowej

 

  • Jakość linków odnoszących się do naszej strony

 

  • Obecność w social media (Uwaga! - aktywność na portalach społecznościowych nie jest brany pod uwagę jako bezpośredni czynnik rankingowy dla pozycji strony internetowej w wyszukiwarce Google, lecz na pewno ma wpływ na zaufanie do marki)

 

  • Publikacje artykułów tematycznych na zewnętrznych serwisach tematycznych, gdzie są wzmianki o naszej firmie wraz z linkiem do naszej strony.

 

Jakie znaczenie ma pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google

Dlaczego nie można spoczywać na laurach?

Pozycjonowanie to ciągły proces będący realizowany dopóki widoczność strony jest niezbędna z punktu widzenia jej właściciela. Posiadając stronę, która jest wysoko w wynikach wyszukiwania nie jest wskazane by procesu pozycjonowania przerywać. Zaprzestanie pozycjonowania sprawi, że z pewnością nasza konkurencja w szybkim czasie nas wyprzedzi a całość pracy i zasobów jaką włożyliśmy w nią przepadnie. Aby regularnie piąć się w wynikach wyszukiwania nasza strona musi zachować tępo wzrostu zarówno w zdobywaniu nowych mocnych linków z tematycznych stron internetowych, publikowania artykułów na zewnętrznych serwisach jak i regularnym udostępnianiu treści. Dobrym sygnałem dla nas jest ilość czasu spędzanego na stronie osób odwiedzających naszą witrynę internetową. Chcąc uzyskać dużą ilość czasu przebywania na stronie umieszczana tam treść powinna być użyteczna dla użytkownika. Część właścicieli stron popełnia wiele złych praktyk, które wpływają na spadki w wynikach wyszukiwania a także brak wtórnych odwiedzin strony.

 

 

Złe praktyki negatywnie wpływające na pozycjonowanie.

 Złe praktyki pozycjonowania SEO prowadzą do spadku pozycji w wynikach wyszukiwania oraz do negatywnych ocen odwiedzających tą stronę osób. Do przykładu złych praktyk możemy zaliczyć:

 

  • Treść nie spełniaja żadnej wartości użytkowej dla odwiedzających stronę - Najczęściej są to teksty złej jakości merytorycznej zamawiane w ilościach hurtowych, a następnie regularnie umieszczane na stronie.

 

  • Przepełnienie słowami kluczowymi - Słowa kluczowe to coś co ma wpływ na pozycje naszej strony w wynikach wyszukiwania, jednak ich zbyt wielka liczba może sprawić że algorytmy Google uznają stronę za nieprzyjazną użytkownikowi. Mówi się że zagęszczenie słów kluczowych nie powinno przekraczać 5% całości tekstu.

 

  • Niewłaściwe linkowanie wewnętrzne - Strony posiadające linki do niedziałających, lub nieistniejących podstron są klasyfikowane jako mniej wartościowe.

 

  • Sztuczny opis strony - Należy zadbać o to aby opis strony i jej tytuł pokrywały się ze sobą oraz zachęcały do prześledzenia znajdujących się na niej treści.

 

  • Kopiowanie treści - Kradzież opisów produktów z innych stron może wydawać się rozwiązaniem bardzo prostym i skutecznym jednak tak nie jest. Treść dostępna na stronie powinna być tak unikalna jak to możliwe.

 

 

Powyższe punkty to złe praktyki, za wszelką cenę powinniśmy unikać takich działań. O ile cześć rzeczy można zrobić samemu np:. stworzenie treści do strony, to inne elementy powinien wdrożyć w stronę specjalista SEO i programista znający technologie webowe. Podczas pisania treści pamiętać nalezy o trzymania się wytycznych które przekazał nam SEO-wiec. W dużym stopniu sukces pozycjonowania strony zależy od właściciela dlatego ważne jest by współpracował z działem SEO i trzymał się wytycznych. 

 

Poświęćmy więcej czasu nad pracą przy stronie internetowej a z pewnością zostaniemy wynagrodzeni za nasze poświęcenie wyższymi pozycjami i lepszą widocznością w wyszukiwarce.

 

 

Pozycjonowanie strony na dobrych fundamentach to niższy koszt uzyskania wysokich wyników!

Nie bez znaczenia jest odpowiednia struktura strony oraz jej funkcjonalność. Google zwraca olbrzymią uwagę na wygodę dla użytkownika, to on jest najważniejszy. Pamiętajmy zacznijmy od dobrze zrobionej strony internetowej, zwróćmy uwagę na użyteczność. Wyczerpująco opisana strona ofertowa i produktowa, to podstawa, nie powinno zabraknąć zdjęć dobrej jakości które przedstawiają produkty czy usługi. Pamiętajmy o tym, że  im większą internauta ma wiedzą o naszych produktach i usługach tym bardziej jest skłonny kupić nasz produkt bądź skorzytać z naszych usług. To właśnie takie strony jest sens pozycjonować, gdzie użytkownik dostanie to co chce. Gdy strona nie spełnia podstawowych wymagań należy wprowadzić zmiany na stronie według audytu który z pewnością wykaże słabe punkty witryny internetowej. 

 

Na czym polega pozycjonowanie strony? - Jak widzimy pozycjonowanie to cągły wyścig i proces działań które muszą być odpowiednio przygotowane i wdrożone. W większych projektach niestety sam specjalista nie jest w stanie zrobić dobrych wyników bez programisty, który jet potrzebny by wprowadzać bardziej skomplikowane zmiany w kodzie strony. W większości przy pozycjonowaniu wiekszych stron bierze udział kilka osób pomijając pozycjonera i programista może w zespole być również copywriter, który będzie pisał zoptymalizowane treści na stronę www bądż na inne serwisy tematyczne, bądź specjalista UX i UI - wygląd i użytecznośc strony. 

 

Odpowiednie zaplecze w postaci narzędzi bardzo przyśpieszy i ułatwi nam prace. Niestety dobre narzędzia potrafią dużo kosztować, a wersje bezpłatne zazwyczaj mają okrojoną funkcjonalność programu. W przypadku gdy nie mamy, żadnego profesjonalnego programu, warto skorzystać z Web Search Console. Jest to narzędzie od Googla, dzięki któremu sprawdzimy jakie błędy posiada nasza strona internetowa. Poprawne wdrożenie rekomendacji z Google Search Console z pewnością poprawi widoczność naszej strony. W wielu przypadkach stron, do których wprowadziliśmy rekomendacje, naprawiliśmy błędy wyświetlane w narzędziu, pozwoliły uzyskać ponad 3x wzrost widoczności w wyszukiwarce Google.  

   

Oczywiście same programy nie wykonają za nas całej pracy one są potrzebne do zebrania informacji o witrynie, do analizy konkurencji, wolumenie zapytań na wybrane frazy lub widoczność w internecie. To tylko niektóre funkcje które są potrzebne by przygotować analizę i strategię działań na pozycjonowanie strony w internecie.  Z powyższego artykułu można dowiedzieć się nie tylko czym jest pozycjonowanie lecz również wyciągnąć wnioski dlaczego jest ono takie drogie. Niestety wszystko ma swoją cenę, i to zależy od ciebie czy jesteś w stanie postawić na jakość działań, doświadczenie i stabilność? czy wybrać działania niskie budżetowe które mogą przynieść korzyści przez krótki czas, a w przyszłości może się okazać, że zostało zrobionych więcej szkód niż korzyści. Więc warto zadać sobie pytanie czy nie lepiej zainwestować w przyszłość i skuteczność działań?

 

Źródła zewnętrzne do artykułu:

  • https://enterso.pl/ilosc-slow-kluczowych-na-stronie/

 

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY NA NASZYM BLOGU

Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej

23 . 12 . 2023

Autor:

Web Development

Coraz więcej klientów zdaje sobie sprawę, że sama strona internetowa nic nie znaczy, jeśli nie zostanie...

Czy twoja firma naprawdę zna prawdę o ofertach SEO?

25 . 05 . 2023

Autor:

Web Development

W dobie internetowej rywalizacji, gdzie decyzje zakupowe są często podejmowane na podstawie wyników...

Jak skutecznie pozycjonować swoją stronę internetową online

12 . 05 . 2023

Autor:

Web Development

Zwiększ widoczność swojej strony internetowej online poprzez skuteczne pozycjonowanie. Poznaj strategie SEO,...

Oferta pozycjonowania stron internetowych - jakie są najważniejsze kryteria wyboru agencji SEO?

27 . 04 . 2023

Autor:

Web Development

Pozycjonowanie stron stało się niezbędnym elementem strategii marketingowej każdej firmy, która pragnie...

Sekrety pozycjonowania lokalnego

19 . 04 . 2023

Autor:

Web Development

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, jak z sukcesem pozycjonować swoją stronę w Google, zwłaszcza jeśli prowadzisz...

Jak pozycjonować stronę w Google

12 . 04 . 2023

Autor:

Web Development

W dzisiejszych czasach obecność w sieci jest kluczowa dla sukcesu każdego biznesu. Wysoka pozycja w wynikach...

4 . 04 . 2023

Autor:

Web Development

Pozycjonowanie w Google jest procesem polegającym na optymalizacji strony internetowej w celu uzyskania wyższej...

22 . 07 . 2022

Autor:

Dominik Bigosiński

Decyzja odnośnie podjęcia współpracy z konkretną agencją SEO może być stosunkowo trudnym zadaniem, biorąc...

13 . 06 . 2022

Autor:

Web Development

Jak wynika z analizy opracowanej przez ekspertów PwC, wartość polskiego rynku e-commerce może w 2026 r....

Jak UX wpływa na doświadczenia klientów e-commerce?

10 . 05 . 2022

Autor:

Dominik Bigosiński

Udział sektora e-commerce w handlu online sukcesywnie rośnie, a na rynku pojawia się coraz więcej podmiotów...

Analiza konkurencji w SEO – jak do tego podejść? Poradnik 2022

30 . 03 . 2022

Autor:

Dominik Bigosiński

Analiza konkurencji w SEO to jeden z kluczowych elementów wchodzących w skład pozycjonowania stron www....

Co sprzedawać w internecie?

11 . 03 . 2022

Autor:

Web Development

Przestrzeń internetowa stała się miejscem, w którym coraz częściej realizujemy zakupy. Zdecydowana...

Pozycjonowanie na etapie tworzenia strony www

30 . 04 . 2021

Autor:

Web Development

Dlaczego już podczas tworzenia strony internetowej warto pomyśleć o pozycjonowaniu?

Twoja marka...

Narzędzie Google Analytics

29 . 10 . 2020

Autor:

Web Development

Darmowym narzędziem do planowania akcji marketingowych oraz mierzenia wyników kampanii reklamowych jest...

Dlaczego warto mieć stronę interrnetową

27 . 10 . 2020

Autor:

Web Development

W obecnych czasach każda mniejsza lub większa firma powinna posiadać swoją własną stronę internetową. Witryna...

Jak sprawić, żeby strona internetowa zaistniała w internecie?

12 . 10 . 2020

Autor:

Web Development

Strony internetowe stały się bardzo istotną częścią życia współczesnego człowieka i prawdopodobnie w...

Meta title, znaczenie w pozycjonowaniu

27 . 08 . 2020

Autor:

Web Development

Nie da się ukryć, że optymalizacja strony jest w dzisiejszych czasach bardzo ważna. 

Google Search Console

23 . 06 . 2020

Autor:

Web Development

Jedną z metod, dzięki której sprawdzimy, jak ma się nasza strona w Internecie, jest Google Search...

Google moja firma

24 . 04 . 2020

Autor:

Web Development

Google moja firma to darmowe narzędzie od najpopularniejszej obecnie wyszukiwarki i bazy danych funkcjonującej na...

Analiza Seo stron internetowych

14 . 04 . 2020

Autor:

Web Development

Problematyka tego czym jest dobrze przeprowadzona analiza SEO rozciąga się na wiele działalności...

Wyszukiwanie w Google

9 . 04 . 2020

Autor:

Web Development

Użytkowanie wyszukiwarki Google nie musi być toporne i ograniczone jedynie do wprowadzania zapytań, które...

Pozycjonowanie regionalne w wyszukiwarce Google

21 . 10 . 2019

Autor:

Web Development

Większość przedsiębiorców zdaje sobie sprawę, że pozycjonowanie strony firmowej to klucz do sukcesu, bo im...

Samodzielne pozycjonowanie strony internetowej

26 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy pozycjonowanie stron internetowych lub też sklepów www,...

Elementy rankingowe na stronie internetowej

29 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z marketingiem internetowym zazwyczaj są mocno zainteresowane...

16 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Wielu właścicieli sklepów internetowych decyduje się również na stworzenie i prowadzenie bloga,...

5 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Obecnie promowanie produktów oraz usług w sieci okazje się niezwykle ważnym elementem marketingu. Bowiem to...

3 . 11 . 2018

Autor:

Web Development

Pozycjonowanie jest zespołem działań wobec strony internetowej, mających na celu...

14 . 09 . 2018

Autor:

Web Development

Uruchamiając sklep internetowy należy pamiętać o wielu rzeczach. Produkty, ładna oprawa graficzna i niskie ceny to...

20 . 06 . 2018

Autor:

Web Development

Lipiec rozpocznie się w internecie wielkimi zmianami. Google zapowiedziało bowiem, że nowa wersja przeglądarki...

NAPISZ DO NAS

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od firmy Web Development z siedzibą w Skierniewicach ul. K.P. Tetmajera 2/35 informacji handlowo-marketingowych z użyciem urządzeń telekomunikacyjnych, wybierając jako formę kontaktu: Wiadomości elektroniczne (w szczególności e-mail, serwisy internetowe).
Wyrażam zgodę na otrzymywanie od firmy Web Development z siedzibą w Skierniewicach ul. K.P. Tetmajera 2/35 informacji handlowo-marketingowych wybierając jako formę kontaktu: Połączenia głosowe (rozmowa telefoniczna).
Może Pani/Pan wycofać każdą z powyższych zgód w każdym momencie poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres biuro@web-development.com.pl Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Web Development

ul. Stanisława Rybickiego 8 lok. 223 (Business Center)

96-100 Skierniewice

+48 502 408 411
biuro@webdevelopment.com.pl

REGULAMIN PLIKÓW COOKIES

Web Development

Regulamin plików cookies