Na czym polega pozycjonowanie strony? Podstawowe czynniki poprawiające widoczność strony w wyszukiwarce!
3 . 11 . 2018
Autor:
Web Development
Co to jest pozycjonowanie?
Bardzo olbrzymia ilość i firm które pragnie by ich strony były bardziej widoczne w wyszukiwarce nie zdaje sobie sprawę na czym polega pozycjonowaniestron internetowych, dlatego też poniżej opisujemy proces usługi - POZYCJONOWANIE STRON INTERNETOWYCH. Zamawiający powinien orientować się na czym polega zamawiana usługa oraz jak jest trudna, czasochłonna i wymagająca olbrzymiej wiedzy i kompetencji osoby zajmującą się pozycjonowaniem. Doswiadczenie w branży SEO oraz znajomość języków za pomocą których tworzone są strony (Technologie tworzenia stron internetowych) czy też sklepy internetowe również mają olbrzymie znaczenie przy świadczeniu tego typu usług.
Pozycjonowanie strony na czym polega?
Pozycjonowanie jest zespołem działań wobec strony internetowej, mających na celu umieszczenie jej jak najwyżej w wynikach wyszukiwania danej wyszukiwarki (najczęściej Google). Ważne jest to szczególnie z perspektywy stron o charakterze biznesowym, dla których widoczność jest niezbędna aby funkcjonować na rynku. Coraz więcej podmiotów i osób prywatnych oferuje pozycjonowanie stron internetowych gwarantując jednocześnie określone efekty w postaci wysokich pozycji słów kluczowych w wyszukiwarce Google w bardzo krótkim czasie - co nie zawsze jest prawdą. Bardzo ciężko jest uzyskać określone efekty względem strony internetowej, szczególnie jeżeli mówimy o krótkoterminowym działaniu. Pozycjonowanie jest to proces, który musi trwać regularnie przez dłuższy czas, aby przyniósł wymierne korzyści. Jeżeli chcemy wybić się w wynikach wyszukiwania i pozostać na wysokiej pozycji, musimy nieprzerwanie działać w tym kierunku.
Często słyszymy o naturalnym pozycjonowaniu strony, co się pod tą nazwą kryje? Naturalne pozycjonowanie to optymalizacja witryny do granic możliwości. Należy pamiętać, że przeoptymalizowanie witryny też nie jest dobre dla strony. Bardzo rzadko zdaża się, że samą optymalizacją można osiągnąć wysokie wyniki w wyszukiwarce Google, wówczas musimy sięgnać po metody już nie wskazane przez Googla np. linkowanie z innych serwisów do naszej strony.
Algorytm wyszukiwarki ocenia strony również z linków przychodzących i jest to element rankingowy, lubi naturalne linki z stron tematycznych. Niestety prawda jest taka, że bardzo rzadko się zdaża by do mniejszych witryn ktoś dodał naturalnie link. Wielu pozycjonerów zdobywa w różny sposób linki do witryny, a to już nie jest naturalne. Podczas linkowania w nieodpowiedzialny sposób możemy narobić wiele szkód stronie. Do tego typu działań musimy mieć odpowiednią wiedzę jak to zrobić, by było bezpieczne dla strony. Tak więc określenie pozycjonowanie naturalne na trudne frazy ma się słabo w stosunku do wypozycjonowania strony na trudne frazy. Bardziej trafnym określeniem jest bezpieczne pozycjonowanie. Podczas pozycjonowania bezpiecznego używamy metod którch prawdopodobieństwo dostania kary od Googla jest minimalne. Więc odpowiednio dobrana strategia do pozycjonowania uchroni naszą stronę przed karami a pozwoli osiągnąć zadowaljący wynik.
Elementy składowe dobrego pozycjonowania.
Na widoczność strony w internecie składa się ponad 200 różnych czynników, dlatego pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarce Google jest tak bardzo wymagające. Przed przystąpieniem do właściwego pozycjonowania należy zrobić audyt strony internetowej. Ma on na celu pokazanie mocnych i słabych punktów strony internetowej.
Podajmy sobie więc kilka przykładowych elementów dobrego pozycjonowania.
Unikalność treści oraz jej zasoby ilościowe - treści dostępne na stronie internetowej powinny być unikalne, odpowiednio długie. Unikajmy pisania treści bezużytecznych dla użytkownika, lub kopiowanych z innych stron (w obu przypadkach strona taka nie przechodzi próby czasu).
Regularność dodawania treści - regularność dodawania nowych treści jest niezwykle istotna, ponieważ świadczy o tym że strona funkcjonuje.
Słowa kluczowe - słowa kluczowe to inaczej słowa, które związane są z tematyką naszej strony, z produktem lub z usługą którą chcielibyśmy, aby nasza strona była utożsamiana. Przykład: prowadząc stronę o rowerach, takimi słowami kluczowymi mogą być rowery górskie. Ważne jest aby słowa kluczowe zawarte były zarówno w treści samego artykułu na stronie oraz w nagłówkach.
Szybkość ładowania strony.
Strona powinna być również w wersji na urządzenia mobilne.
Jakie znaczenie ma pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google?
Znaczenie pozycjonowania dla biznesu.
Główną zaletą wynikającą z pozycjonowania strony www jest umieszczenie jej w coraz to wyższych wynikach wyszukiwania. Dzięki temu możemy osiągnąć większą ilość wysokojakościowych wejść na naszą witrynę. Duża liczba odwiedzin strony może zwiększyć sprzedaż w sklepach internetowych, oraz pozwoli dotrzeć przedsiębiorstwom do większej liczby potencjalnych nabywców. Obecnie każde powstające przedsiębiorstwo powinno zdawać sobie sprawę z dużych korzyści wynikających z istnienia w internecie. Tworzenie stron internetowych jest biznesem cieszącym się wielką popularnością wśród nowo powstałych firm, każdy nowo powstały biznes powinien mieć swoją stronę internetową oraz dbać o widoczność w wyszukiwarce Google na frazy, które odpowiadają ofercie firmy.
Na popularność w internecie wpływa kilka czynników:
Ilość linków odnoszących się do naszej strony internetowej
Jakość linków odnoszących się do naszej strony
Obecność w social media (Uwaga! - aktywność na portalach społecznościowych nie jest brany pod uwagę jako bezpośredni czynnik rankingowy dla pozycji strony internetowej w wyszukiwarce Google, lecz na pewno ma wpływ na zaufanie do marki)
Publikacje artykułów tematycznych na zewnętrznych serwisach tematycznych, gdzie są wzmianki o naszej firmie wraz z linkiem do naszej strony.
Dlaczego nie można spoczywać na laurach?
Pozycjonowanie to ciągły proces będący realizowany dopóki widoczność strony jest niezbędna z punktu widzenia jej właściciela. Posiadając stronę, która jest wysoko w wynikach wyszukiwania nie jest wskazane by procesu pozycjonowania przerywać. Zaprzestanie pozycjonowania sprawi, że z pewnością nasza konkurencja w szybkim czasie nas wyprzedzi a całość pracy i zasobów jaką włożyliśmy w nią przepadnie. Aby regularnie piąć się w wynikach wyszukiwania nasza strona musi zachować tępo wzrostu zarówno w zdobywaniu nowych mocnych linków z tematycznych stron internetowych, publikowania artykułów na zewnętrznych serwisach jak i regularnym udostępnianiu treści. Dobrym sygnałem dla nas jest ilość czasu spędzanego na stronie osób odwiedzających naszą witrynę internetową. Chcąc uzyskać dużą ilość czasu przebywania na stronie umieszczana tam treść powinna być użyteczna dla użytkownika. Część właścicieli stron popełnia wiele złych praktyk, które wpływają na spadki w wynikach wyszukiwania a także brak wtórnych odwiedzin strony.
Złe praktyki negatywnie wpływające na pozycjonowanie.
Złe praktyki pozycjonowania SEO prowadzą do spadku pozycji w wynikach wyszukiwania oraz do negatywnych ocen odwiedzających tą stronę osób. Do przykładu złych praktyk możemy zaliczyć:
Treść nie spełniaja żadnej wartości użytkowej dla odwiedzających stronę - Najczęściej są to teksty złej jakości merytorycznej zamawiane w ilościach hurtowych, a następnie regularnie umieszczane na stronie.
Przepełnienie słowami kluczowymi - Słowa kluczowe to coś co ma wpływ na pozycje naszej strony w wynikach wyszukiwania, jednak ich zbyt wielka liczba może sprawić że algorytmy Google uznają stronę za nieprzyjazną użytkownikowi. Mówi się że zagęszczenie słów kluczowych nie powinno przekraczać 5% całości tekstu.
Niewłaściwe linkowanie wewnętrzne - Strony posiadające linki do niedziałających, lub nieistniejących podstron są klasyfikowane jako mniej wartościowe.
Sztuczny opis strony - Należy zadbać o to aby opis strony i jej tytuł pokrywały się ze sobą oraz zachęcały do prześledzenia znajdujących się na niej treści.
Kopiowanie treści - Kradzież opisów produktów z innych stron może wydawać się rozwiązaniem bardzo prostym i skutecznym jednak tak nie jest. Treść dostępna na stronie powinna być tak unikalna jak to możliwe.
Powyższe punkty to złe praktyki, za wszelką cenę powinniśmy unikać takich działań. O ile cześć rzeczy można zrobić samemu np:. stworzenie treści do strony, to inne elementy powinien wdrożyć w stronę specjalista SEO i programista znający technologie webowe. Podczas pisania treści pamiętać nalezy o trzymania się wytycznych które przekazał nam SEO-wiec. W dużym stopniu sukces pozycjonowania strony zależy od właściciela dlatego ważne jest by współpracował z działem SEO i trzymał się wytycznych.
Poświęćmy więcej czasu nad pracą przy stronie internetowej a z pewnością zostaniemy wynagrodzeni za nasze poświęcenie wyższymi pozycjami i lepszą widocznością w wyszukiwarce.
Pozycjonowanie strony na dobrych fundamentach to niższy koszt uzyskania wysokich wyników!
Nie bez znaczenia jest odpowiednia struktura strony oraz jej funkcjonalność. Google zwraca olbrzymią uwagę na wygodę dla użytkownika, to on jest najważniejszy. Pamiętajmy zacznijmy od dobrze zrobionej strony internetowej, zwróćmy uwagę na użyteczność. Wyczerpująco opisana strona ofertowa i produktowa, to podstawa, nie powinno zabraknąć zdjęć dobrej jakości które przedstawiają produkty czy usługi. Pamiętajmy o tym, że im większą internauta ma wiedzą o naszych produktach i usługach tym bardziej jest skłonny kupić nasz produkt bądź skorzytać z naszych usług. To właśnie takie strony jest sens pozycjonować, gdzie użytkownik dostanie to co chce. Gdy strona nie spełnia podstawowych wymagań należy wprowadzić zmiany na stronie według audytu który z pewnością wykaże słabe punkty witryny internetowej.
Na czym polega pozycjonowanie strony? - Jak widzimy pozycjonowanie to cągły wyścig i proces działań które muszą być odpowiednio przygotowane i wdrożone. W większych projektach niestety sam specjalista nie jest w stanie zrobić dobrych wyników bez programisty, który jet potrzebny by wprowadzać bardziej skomplikowane zmiany w kodzie strony. W większości przy pozycjonowaniu wiekszych stron bierze udział kilka osób pomijając pozycjonera i programista może w zespole być również copywriter, który będzie pisał zoptymalizowane treści na stronę www bądż na inne serwisy tematyczne, bądź specjalista UX i UI - wygląd i użytecznośc strony.
Odpowiednie zaplecze w postaci narzędzi bardzo przyśpieszy i ułatwi nam prace. Niestety dobre narzędzia potrafią dużo kosztować, a wersje bezpłatne zazwyczaj mają okrojoną funkcjonalność programu. W przypadku gdy nie mamy, żadnego profesjonalnego programu, warto skorzystać z Web Search Console. Jest to narzędzie od Googla, dzięki któremu sprawdzimy jakie błędy posiada nasza strona internetowa. Poprawne wdrożenie rekomendacji z Google Search Console z pewnością poprawi widoczność naszej strony. W wielu przypadkach stron, do których wprowadziliśmy rekomendacje, naprawiliśmy błędy wyświetlane w narzędziu, pozwoliły uzyskać ponad 3x wzrost widoczności w wyszukiwarce Google.
Oczywiście same programy nie wykonają za nas całej pracy one są potrzebne do zebrania informacji o witrynie, do analizy konkurencji, wolumenie zapytań na wybrane frazy lub widoczność w internecie. To tylko niektóre funkcje które są potrzebne by przygotować analizę i strategię działań na pozycjonowanie strony w internecie. Z powyższego artykułu można dowiedzieć się nie tylko czym jest pozycjonowanie lecz również wyciągnąć wnioski dlaczego jest ono takie drogie. Niestety wszystko ma swoją cenę, i to zależy od ciebie czy jesteś w stanie postawić na jakość działań, doświadczenie i stabilność? czy wybrać działania niskie budżetowe które mogą przynieść korzyści przez krótki czas, a w przyszłości może się okazać, że zostało zrobionych więcej szkód niż korzyści. Więc warto zadać sobie pytanie czy nie lepiej zainwestować w przyszłość i skuteczność działań?
Źródła zewnętrzne do artykułu:
https://enterso.pl/ilosc-slow-kluczowych-na-stronie/