Oferta

Samodzielne pozycjonowanie stron i sklepów internetowych jak to wygląda w praktyce

26 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Samodzielne pozycjonowanie stron i sklepów www

Samodzielne pozycjonowanie strony wiąże się z wieloma wyzwaniami, a przede wszystkim musimy mieć odpowiednią wiedzę i czas. Zobacz, co powinna wiedzieć osoba, która chciałaby samodzielnie pozycjonować, a jeszcze nie zetknęła się w praktyce z tą materią.

 

Spis treści artykułu:

 

  • Samodzielne pozycjonowanie stron i sklepów – praktyczne informacje o pozycjonowaniu stron i sklepów, co to jest pozycjonowanie, na co musimy uważać, do czego mogą nas doprowadzić działania bez odpowiednie wiedzy i strategii.

 

 

  • Dobry link building  – działania zdobywania linków. Jak ważne jest linkowanie z odpowiednich miejsc w sieci!

 

 

Wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy pozycjonowanie stron internetowych lub też sklepów www, można wykonać samodzielnie. Dzięki samodzielnie prowadzonej kampanii reklamowej moglibyśmy zaoszczędzić na współpracy z wykwalifikowaną agencją, a dodatkowo wysokie pozycje pozwoliłyby nam na zwiększenie sprzedaży. Niestety, wcale nie jest to takie proste jak się wydaje, a nie mając ani odpowiedniej wiedzy, ani zaplecza może to być nie tylko trudne zadanie, ale też bardzo pracochłonne. Co nie oznacza, że całkowicie niemożliwe.

 

W celu przyśpieszenia prac pozycjonerskich używa się szereg programów. Większość z nich to są komercyjne projekty. Powinniśmy się wyposażyć na sam początek przynajmniej w kilka z nich:

 

 

W innych artykułach  postaram się opisać dziania powyższych programów.

 

 

Powrót do spisu tresci -> Samodzielne pozycjonowanie stron i sklepów

Pozycjonowanie stron internetowych i sklepów - jak to wygląda w praktyce?

 

Zazwyczaj, przedsiębiorcy dość dobrze orientują się w dostępnych formach reklamy i wiedzą, że pozycjonowanie sklepów internetowych i stron to przeprowadzenie takich działań, które mają na celu osiągniecie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania na zdefiniowane wcześniej słowo kluczowe. Poprawienie widoczności strony w wynikach wyszukiwania sprawia, że więcej użytkowników ją odwiedza, a warto zaznaczyć, że nie są to przypadkowi użytkownicy, a internauci, którzy wpisali daną frazę do wyszukiwarki, a więc są nastawieni na zakup lub też na poszukiwanie informacji konkretnie o danej usłudze lub też produkcie. Wszystko wygląda bardzo przejrzyście, podstawowym pytaniem jest jednak, w jaki sposób sprawić, aby strona faktycznie te pozycje uzyskała. Nie jest to wcale proste, a im bardziej popularna i konkurencyjna fraza tym trudniej. Dlatego też nie mając pojęcia o tym, w jaki sposób się do tego zabrać, najlepszym rozwiązaniem jest zwrócić się do specjalistów.

 

Działania prowadzone bez specjalistycznej wiedzy, które polegają na korzystaniu z najtańszych (a nie najlepszych) technik seo, mogą jedynie narazić stronę na filtr (rodzaj kary nałożonej przez Google za działania niezgodne z wytycznymi wyszukiwarki Google – znaczący spadek z wyników wyszukiwania nawet o kilkadziesiąt pozycji). W przypadkach gdy działania bardziej naruszają zasady wyszukiwarki Google można dostać bana, czyli całkowite wyłączenie strony internetowej z wyników wyszukiwarki. Dlatego też działanie bez odpowiedniej wiedzy, strategii jest tak ryzykowne i wiele osób nie chce podejmować się tego na własną rękę.

 

Pozycjonowanie stron internetowych i sklepów

Spis treści -> Od czego zaczynamy pracę na pozycjonowaniem (optymalizacja)

Pracę nad pozycjonowaniem strony zaczynamy od optymalizacji

 

Najgorszą rzeczą, jaką możemy zrobić to zacząć od generowania dużych ilości linków do strony o bardzo słabej jakości. O ile lata temu taka strategia może była akceptowalna, dzisiaj na pewno się nie sprawdzi. Dlatego też zaczynając jakiekolwiek działania, warto poświęcić odrobinę więcej czasu na pracę nad stroną oraz nad tym, aby dostosować ją do wymagań wyszukiwarki. W sieci można znaleźć wiele list czynników rankujących, ale szczegółowe wytyczne dostarcza nawet samo Google.

 

Na samym początku powinnyśmy sprawdzić, czy nasza strona jest zaindeksowana w wyszukiwarce. Najprostszym sposób to  to wpisanie w wyszukiwarkę Google komendy  site:nazwadomeny.pl Powinniśmy otrzymać wyniki z naszym adresem url. To już jest dobry znak nasza domena jest zaindeksowana w wyszukiwarce Google.

 

Optymalizacja strony powinna zostać wykonana na wielu poziomach kodu, treści oraz innych aspektów technicznych, które wpływają na sposób wyświetlania się strony na liście wyników wyszukiwania (dodanie opisów meta, title, key words – o ile opisy meta description i key words nie są rankowane to title ma duży wpływ na pozycje w wyszukiwarce Google). Optymalizacja treści pozwoli robotom Google odpowiednio zaklasyfikować naszą stronę, dlatego powinniśmy zadbać o naturalne umieszczenie fraz kluczowych w nagłówkach, ale i w treści strony, nie zapominając przy tym o tym, że teksty te będą czytane przez zwykłych użytkowników. Częste dodawanie nowych treści sprawi, że roboty częściej będą odwiedzać naszą stronę. Wśród ważnych aspektów technicznych zadbajmy o prędkość ładowania się strony oraz o to, aby była ona stworzona w technologii RWD, czyli sama dostosowywała swoją szerokość do wielkości urządzenia, na jakim będzie przeglądana, także na urządzeniach mobilnych.


 

Spis treści -> Dobry link building

Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych to przede wszystkim dobry link building 

 

To się praktycznie nie zmienia, podstawą każdego pozycjonowania są linki. Dlatego też zdecydowaną większość czasu zajmuje ich pozyskiwanie. Ważne jednak, aby robić to z głową, a więc już na początku opracować sobie strategię link building, czyli wyłonić miejsca, w których najlepiej będzie linkować. Mając świadomość tego, że nie wszędzie uda się nam linkować za darmo, od razu najlepiej oszacować budżet, jaki będzie nam potrzebny na ten cel. Oczywiście, duże agencje reklamowe korzystają z własnych stron zapleczowych, serwisów tematycznych i ogólnotematycznych, dobrych katalogów, blogów i portali i to stanowi ich moc pozycjonerską. Jeśli będziemy wykonywać pozycjonowanie na własną rękę wszystko będziemy musieli zrobić sami, a niejednokrotnie za wiele wartościowych linków będziemy musieli zapłacić.


 

Wykonując pozycjonowanie samodzielnie oczywiście po wcześniejszej optymalizacji serwisu, najlepiej pozyskiwać linki wartościowe i dobrej jakości omijając automaty, systemy wymiany linków czy też słabe seo katalogi. Można natomiast poszerzyć kampanię o social media, z których ruch pozwoli stronę wzmocnić i uczynić popularniejszą wśród realnych użytkowników. Pozyskiwane linki powinny być różnorodne, zarówno jeśli chodzi o ich rodzaj, miejsca z których pochodzą, jak i linkowane anchory. I bardziej różnorodnie tym bardziej naturalnie.


 

Spis treści -> Czy warto pozycjonować samodzielnie?

Czy wobec tego wykonywać samodzielne pozycjonowanie?

 

Jak widać, już na pierwszy rzut oka widać, że pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google wcale nie jest proste, a przede wszystkim jest bardzo czasochłonne, a nie każdy przedsiębiorca ma na to czas. Zaplanowane działania trzeba cały czas, systematycznie wcielać w życie, dodatkowo monitorując pozycje na wybrane frazy i widoczność naszej strony lub sklepu internetowego w wyszukiwarce Google. Dodatkowo, cały czas trzeba być na bieżąco z trendami i uczyć się, w jaki sposób działa wyszukiwarka, w umiejętny sposób reagować na zmiany algorytmu. Samodzielne pozycjonowanie to dla każdego przedsiębiorcy olbrzymie wyzwanie. W przypadku jak ma odpowiednią wiedzę i doświadczenie na pewno będzie mu łatwiej.


 

Najczęściej wielu przedsiębiorców nie chce podejmować się tego zadania. Jeśli wiec dysponujemy ograniczonym czasem, a i nasza wiedza na ten moment nie jest zbyt rozbudowana, lepiej zlecić pozycjonowanie doświadczonej agencji reklamowej.

 

Sprawdź ofertę na tworzenie profesjonalnych stron www!     Oferta na pozycjonowanie stron w Google!

 

 

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY NA NASZYM BLOGU

Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej

23 . 12 . 2023

Autor:

Web Development

Coraz więcej klientów zdaje sobie sprawę, że sama strona internetowa nic nie znaczy, jeśli nie zostanie...

Czy twoja firma naprawdę zna prawdę o ofertach SEO?

25 . 05 . 2023

Autor:

Web Development

W dobie internetowej rywalizacji, gdzie decyzje zakupowe są często podejmowane na podstawie wyników...

Jak skutecznie pozycjonować swoją stronę internetową online

12 . 05 . 2023

Autor:

Web Development

Zwiększ widoczność swojej strony internetowej online poprzez skuteczne pozycjonowanie. Poznaj strategie SEO,...

Oferta pozycjonowania stron internetowych - jakie są najważniejsze kryteria wyboru agencji SEO?

27 . 04 . 2023

Autor:

Web Development

Pozycjonowanie stron stało się niezbędnym elementem strategii marketingowej każdej firmy, która pragnie...

Sekrety pozycjonowania lokalnego

19 . 04 . 2023

Autor:

Web Development

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, jak z sukcesem pozycjonować swoją stronę w Google, zwłaszcza jeśli prowadzisz...

Jak pozycjonować stronę w Google

12 . 04 . 2023

Autor:

Web Development

W dzisiejszych czasach obecność w sieci jest kluczowa dla sukcesu każdego biznesu. Wysoka pozycja w wynikach...

4 . 04 . 2023

Autor:

Web Development

Pozycjonowanie w Google jest procesem polegającym na optymalizacji strony internetowej w celu uzyskania wyższej...

22 . 07 . 2022

Autor:

Dominik Bigosiński

Decyzja odnośnie podjęcia współpracy z konkretną agencją SEO może być stosunkowo trudnym zadaniem, biorąc...

13 . 06 . 2022

Autor:

Web Development

Jak wynika z analizy opracowanej przez ekspertów PwC, wartość polskiego rynku e-commerce może w 2026 r....

Jak UX wpływa na doświadczenia klientów e-commerce?

10 . 05 . 2022

Autor:

Dominik Bigosiński

Udział sektora e-commerce w handlu online sukcesywnie rośnie, a na rynku pojawia się coraz więcej podmiotów...

Analiza konkurencji w SEO – jak do tego podejść? Poradnik 2022

30 . 03 . 2022

Autor:

Dominik Bigosiński

Analiza konkurencji w SEO to jeden z kluczowych elementów wchodzących w skład pozycjonowania stron www....

Co sprzedawać w internecie?

11 . 03 . 2022

Autor:

Web Development

Przestrzeń internetowa stała się miejscem, w którym coraz częściej realizujemy zakupy. Zdecydowana...

Pozycjonowanie na etapie tworzenia strony www

30 . 04 . 2021

Autor:

Web Development

Dlaczego już podczas tworzenia strony internetowej warto pomyśleć o pozycjonowaniu?

Twoja marka...

Narzędzie Google Analytics

29 . 10 . 2020

Autor:

Web Development

Darmowym narzędziem do planowania akcji marketingowych oraz mierzenia wyników kampanii reklamowych jest...

Dlaczego warto mieć stronę interrnetową

27 . 10 . 2020

Autor:

Web Development

W obecnych czasach każda mniejsza lub większa firma powinna posiadać swoją własną stronę internetową. Witryna...

Jak sprawić, żeby strona internetowa zaistniała w internecie?

12 . 10 . 2020

Autor:

Web Development

Strony internetowe stały się bardzo istotną częścią życia współczesnego człowieka i prawdopodobnie w...

Meta title, znaczenie w pozycjonowaniu

27 . 08 . 2020

Autor:

Web Development

Nie da się ukryć, że optymalizacja strony jest w dzisiejszych czasach bardzo ważna. 

Google Search Console

23 . 06 . 2020

Autor:

Web Development

Jedną z metod, dzięki której sprawdzimy, jak ma się nasza strona w Internecie, jest Google Search...

Google moja firma

24 . 04 . 2020

Autor:

Web Development

Google moja firma to darmowe narzędzie od najpopularniejszej obecnie wyszukiwarki i bazy danych funkcjonującej na...

Analiza Seo stron internetowych

14 . 04 . 2020

Autor:

Web Development

Problematyka tego czym jest dobrze przeprowadzona analiza SEO rozciąga się na wiele działalności...

Wyszukiwanie w Google

9 . 04 . 2020

Autor:

Web Development

Użytkowanie wyszukiwarki Google nie musi być toporne i ograniczone jedynie do wprowadzania zapytań, które...

Pozycjonowanie regionalne w wyszukiwarce Google

21 . 10 . 2019

Autor:

Web Development

Większość przedsiębiorców zdaje sobie sprawę, że pozycjonowanie strony firmowej to klucz do sukcesu, bo im...

Samodzielne pozycjonowanie strony internetowej

26 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy pozycjonowanie stron internetowych lub też sklepów www,...

Elementy rankingowe na stronie internetowej

29 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z marketingiem internetowym zazwyczaj są mocno zainteresowane...

16 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Wielu właścicieli sklepów internetowych decyduje się również na stworzenie i prowadzenie bloga,...

5 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Obecnie promowanie produktów oraz usług w sieci okazje się niezwykle ważnym elementem marketingu. Bowiem to...

3 . 11 . 2018

Autor:

Web Development

Pozycjonowanie jest zespołem działań wobec strony internetowej, mających na celu...

14 . 09 . 2018

Autor:

Web Development

Uruchamiając sklep internetowy należy pamiętać o wielu rzeczach. Produkty, ładna oprawa graficzna i niskie ceny to...

20 . 06 . 2018

Autor:

Web Development

Lipiec rozpocznie się w internecie wielkimi zmianami. Google zapowiedziało bowiem, że nowa wersja przeglądarki...

NAPISZ DO NAS

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od firmy Web Development z siedzibą w Skierniewicach ul. K.P. Tetmajera 2/35 informacji handlowo-marketingowych z użyciem urządzeń telekomunikacyjnych, wybierając jako formę kontaktu: Wiadomości elektroniczne (w szczególności e-mail, serwisy internetowe).
Wyrażam zgodę na otrzymywanie od firmy Web Development z siedzibą w Skierniewicach ul. K.P. Tetmajera 2/35 informacji handlowo-marketingowych wybierając jako formę kontaktu: Połączenia głosowe (rozmowa telefoniczna).
Może Pani/Pan wycofać każdą z powyższych zgód w każdym momencie poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres biuro@web-development.com.pl Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Web Development

ul. Stanisława Rybickiego 8 lok. 223 (Business Center)

96-100 Skierniewice

+48 502 408 411
biuro@webdevelopment.com.pl

REGULAMIN PLIKÓW COOKIES

Web Development

Regulamin plików cookies