Strona internetowa zadbaj o każdy detal!podstawowe informacje jak zorganizować stronę www

Strona internetowa zadbaj o każdy detal!<span>podstawowe informacje jak zorganizować stronę www</span>

Strona internetowa - zadbaj o każdy detal!

Aktualnie powstaje coraz więcej stron internetowych. Nie dzieje się to przypadkowo. Ludzie mają świadomość, że prowadząc swój biznes - szczególnie w dzisiejszych czasach - nie można sobie pozwolić na brak strony internetowej. Zresztą, nie tylko właściciele przedsiębiorstw decydują się na taki krok. Niczym grzyby po deszczu powstają też rozmaite blogi, sklepy internetowe itd. Dlaczego warto posiadać swoje miejsce w sieci? Czy rzeczywiście trzeba zawracać sobie tym głowę? O czym pamiętać tworząc stronę internetową, aby przynosiła ona realne korzyści?

 

Dlaczego warto mieć stronę internetową?

Najważniejszym zadaniem każdej strony online jest zaistnienie w świadomości internauty. Niektórzy mówią: "Nie ma Cię w sieci, nie istniejesz". Jest w tym dużo prawdy. Obecnie bardzo dużo osób szukając wiadomości na dany temat, konkretnego produktu czy usługi korzysta z wyszukiwarki Google. Wpisują hasła, a po chwili mają na ekranie swojego komputera, telefonu - czy innego urządzenia - rozmaite propozycje. Na tej podstawie wybierają konkretny blog, firmę czy sklep online. Osoby, które nie mają żadnej strony internetowej już na samym starcie stoją zatem na straconej pozycji. Większość internautów po prostu nie wie o ich istnieniu, co przekłada się w negatywnym stopniu na zainteresowanie i uzyskiwane dochody...

 

Dlaczego jeszcze ludzie zakładają strony internetowe? Własne miejsce w sieci to szansa na zaprezentowanie najważniejszych informacji na temat konkretnej osoby lub całego przedsiębiorstwa. Odpowiednio zaprojektowana strona internetowa może być efektowną wizytówką, która na długo zapadnie w pamięć. Obecnie nie chodzi tylko o to, aby w zwykły sposób przedstawić wiadomości na przykład na temat nazwy firmy, jej właścicieli czy daty założenia itp. Kluczem do sukcesu jest pokazanie odbiorcom, że warto współpracować właśnie ze mną czy całym moim zespołem.

 

Mówi się, że reklama jest dźwignią handlu. To kolejne bardzo mądre stwierdzenie. Wiele osób wydaje spore pieniądze na reklamy w telewizji, radiu, prasie itp. Czasami najlepsze rozwiązania są zaś najprostsze. W końcu własna strona internetowa to miejsce, gdzie można odpowiednio reklamować swoje produkty czy realizowane usługi. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby na przykład pisać bloga, który będzie podpowiadał, dlaczego warto skorzystać z tego lub tego przedmiotu... Pamiętaj, że taka reklama nie jest uważana za nachalną. Pokazujesz odbiorcy zalety wynikające z danej rzeczy czy usługi. Klient sam może sobie wszystko przeanalizować i podjąć finalne decyzje. Statystyki pokazują, że taka forma reklamy jest naprawdę bardzo skuteczna. Chyba zgodzisz się, że konkretne przedstawienie walorów bardziej trafia do świadomości niż zwykłe zaprezentowanie produktu, prawda?

 

Strona internetowa może stanowić także efektywny kanał komunikacji z Klientami. Dzięki temu odbiorcy będą na przykład wiedzieli, kiedy są zniżki czy promocje na konkretne produkty czy usługi itp. To jednak nie wszystko. Klienci mogą skorzystać także z live chatu, wysłać wiadomość e-mail czy zadzwonić, aby rozwiać swoje wątpliwości - na przykład związane z zakupami. Obecnie każdemu zależy na tym, aby załatwiać swoje sprawy szybko i sprawnie. Właściwie przygotowana do tego strona www bardzo ułatwia tę kwestię.

 

Jak powinna być skonstruowana strona internetowa?

Należy zaznaczyć, że samo posiadanie strony internetowej nie gwarantuje żadnego sukcesu. To miejsce musi być bowiem nowoczesne i przyjazne odbiorcom. Między innymi strona internetowa powinna być przejrzysta i intuicyjna w obsłudze. Muszą być zastosowane tylko takie elementy, które są niezbędne. Nadmiar dodatków może niestety przytłoczyć użytkownika i dodatkowo mocno spowolnić działanie strony - z takiej witryny userzy szybko uciekną…

 

O czym jeszcze należy pamiętać? Strona główna i podstrony powinny być zoptymalizowane pod kątem SEO (w aspekcie technicznym czy dodawanej treści). Na skutek tego wyszukiwarka Google bez problemów będzie indeksowała poszczególne elementy. Ma to też wpływ w kwestii pozycjonowania. Pamiętaj, im lepiej zoptymalizowana strona, tym wyższa pozycja w Google. To zaś przekłada się na większe zainteresowanie użytkowników i zyski. Każda kategoria sprzedawanych produktów czy różne usługi - oferowane przez firmę - powinny też posiadać oddzielną podstronę. Muszą tam znajdować się wyczerpujące informacje na temat asortymentu. Dzięki temu Klienci dowiedzą się najważniejszych faktów i łatwiej będzie im podjąć decyzję o ewentualnym zakupie. Ważne jest również, aby zastosować unikatowe meta dane i nagłówki, na ten element dużą uwage zwracają roboty wyszukiwarki Google.

 

Warto również zatroszczyć się o zakładkę "Kontakt". Powinna znajdować się tam mapka formularz oraz pełne dane teleadresowe. Co zrobić, kiedy jest wiele fizycznych lokalizacji firmy? W takim razie każda lokalizacja powinna posiadać oddzielną podstronę, gdzie znajdą się wszystkie kluczowe informacje. Będzie to przejrzyste i czytelne dla każdego potencjalnego Klienta. Dobrze jest również stworzyć zakładką "O mnie", "O nas" itp. Wszystko po to, aby zaprezentować się odbiorcom i przekonać ich, że współpraca z konkretną firmą będzie dobrym wyborem.

 

Trzeba również zadbać o przyciągającą grafikę. Kolorystyka musi być spójna z firmą i jej profilem działalności. Warto zatroszczyć się o efektowne dodatki, które wyróżnią naszą stronę www na tle innych.

 

W dzisiejszych czasach bardzo dużo osób jest aktywnych w social media. Dobrze byłoby, aby strona internetowa była zatem połączona z profilami społecznościowymi. Dzięki temu można dodatkowo reklamować produkty czy usługi i sprzedawać je poprzez skuteczny kanał dystrybucji. Nic też nie stoi na przeszkodzie, aby właśnie w ten sposób pozyskiwać również nowych Klientów. Nie zapomnij o tym, aby na stronie znajdowały się widoczne odnośniki do portali społecznościowych.

 

Ważne jest również to, aby strona internetowa była dostosowana do urządzeń mobilnych. Aktualnie mnóstwo osób surfując po sieci korzysta z takich urządzeń. Trzeba zatem zrobić wszystko, aby ułatwić im korzystanie z konkretnej lokalizacji www. Dodatkowo strona internetowa powinna być dostosowana do wyświetlania się na rozmaitych rozdzielczościach. To sposób na to, aby przyciągnąć do siebie osoby, które korzystają na co dzień z różnych telefonów, smartfonów, tabletów itp. Dane analityczne pokazują, że ponad 50% osób przegląda strony internetowe na urządzeniu typy smartfon. W przypadku sklepów internetowych ilość oglądających sklep internetowy przy pomocy smartfona jest podobna lecz nadal najwięcej sprzedaży dokonywanych jest przy pomocy komputera stacjonarnego lub laptopa.

 

Jak widzisz, posiadanie strony internetowej to tak naprawdę konieczność. Trzeba jednak wziąć pod uwagę kilka kwestii, aby własne miejsce w sieci rzeczywiście przynosiło oczekiwane efekty i wywiązywało się ze swoich najważniejszych zadań.

ZOBACZ INNE ARTYKUŁY NA NASZYM BLOGU

Strona internetowa - zadbaj o każdy detal!
15 . 12 . 2018

Tworzenie strony internetowej to proces bardzo złożony. Trudno jest określić,...

3 . 11 . 2018

Pozycjonowanie i jego istota.

Pozycjonowanie jest zespołem...

17 . 10 . 2018

Strona internetowa - zadbaj o każdy detal!

Aktualnie powstaje coraz więcej stron...

14 . 09 . 2018

Uruchamiając sklep internetowy należy pamiętać o wielu rzeczach. Produkty, ładna oprawa...

16 . 08 . 2018

Projektowanie stron internetowych to bardzo wymagający, ale i dający wiele...

26 . 07 . 2018

Czy możliwe jest sprawne i efektywne funkcjonowanie przedsiębiorstwa, które nie posiada...

20 . 06 . 2018

Lipiec rozpocznie się w internecie wielkimi zmianami. Google zapowiedziało bowiem, że nowa...

NAPISZ DO NAS

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od firmy Web Development z siedzibą w Skierniewicach ul. K.P. Tetmajera 2/35 informacji handlowo-marketingowych z użyciem urządzeń telekomunikacyjnych, wybierając jako formę kontaktu: Wiadomości elektroniczne (w szczególności e-mail, serwisy internetowe).
Wyrażam zgodę na otrzymywanie od firmy Web Development z siedzibą w Skierniewicach ul. K.P. Tetmajera 2/35 informacji handlowo-marketingowych wybierając jako formę kontaktu: Połączenia głosowe (rozmowa telefoniczna).
Może Pani/Pan wycofać każdą z powyższych zgód w każdym momencie poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres biuro@web-development.com.pl Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

REGULAMIN PLIKÓW COOKIES

Projekt i Realizacja: Web Development

Regulamin plików cookies