Testy A/B stron internetowych

18 . 06 . 2020

Autor:

Web Development

Testy A/B stron internetowych

Do czego służą testy strony www A/B

Czasami odświeżenie wyglądu lub zupełnie nowa strona www danej marki może zwiększyć wyświetlenia naszej witryny, a także przykuć uwagę użytkowników. Samo odświeżenie szaty graficznej to jednak nie wszystko. Trudno zakładać, że jeżeli aktualnie strona www działa i generalnie spełnia swoje funkcje, ma część elementów graficznych i konstrukcyjnych zaimplementowanych tak, że działają dobrze. Nie można zatem stwierdzić, że całkowita zmiana aranżacji naszej witryny internetowej przyniesie tylko i wyłącznie pozytywne skutki. Słowem: nie wszystkie zmiany będą zmianami na lepsze.

 

W jaki sposób sprawdzić, które z zaprojektowanych zmian rzeczywiście przyniosą nam korzyść, a które elementy strony internetowej lepiej pozostawić bez zmian? Do tego właśnie służą testy A/B. Tworzenie stron internetowych od nowa opiera się głównie na tym, jakie wnioski wyciągniemy z przeprowadzenia takich testów.

 

 

Pozycjonowanie testy A/B

Pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google a testy A/B

SEO naszych stron internetowych generalnie opiera się na założeniu, że projektujemy i wykorzystujemy tylko takie jej elementy składowe, by zmaksymalizować zasięg i ruch na stronie. Bezpośrednią przyczyną takiego stanu rzeczy może być także rzecz jasna intuicyjność naszej witryny oraz jej przejrzystość. Zagłębiając się jednak bardziej w niuanse wynikające z odpowiedzi na proste pytania w stylu „który wariant będzie lepszy?” – okazuje się, że nic nie jest tak proste.

 

Testy A/B niosą ze sobą wielką możliwość sprawdzenia naszych pomysłów w praktyce. Przykładowe zastosowania testów A/B to:

 

  • analiza funkcjonalności obrazu tła zdjęcia głównego – być może jego aktualizacja zwróci większą uwagę użytkowników na najciekawsze treści naszej strony, wstawienie tam osoby, która uśmiecha się w stronę naszego produktu, czy nowej usługi, może znacznie zwiększyć ruch na stronie, a także wzmóc przekserowanie na konkretną podstronę, linkowaną tym właśnie zdjęciem głównym,

 

  • wiele stron zawiera graficzne przyciski zachęcające użytkowników do zadawania pytań, stosowania próśb o wycenę i tym podobne – warto umieścić takie przyciski w wielu miejscach na stronie internetowej, a także w wielu jej zakładkach. Może to być przyczynkiem do znacznego zwiększanie zainteresowania poszczególnymi miejscami na naszej witrynie.

 

  • niezłym pomysłem na test A/B jest sprawdzenie, czy zamiast rzewnej historyjki, która być może zahacza o kicz, warto byłoby wstawić konkretne, wypunktowane korzyści, jakie odniesie klient z używania danego produktu lub skorzystania z usługi. Sprawdzimy to tylko w jeden sposób – zamieniając trzy akapity teksty na sześciopunktową listę pełną krótkich i zwięzłych konkretów.

 

  • nagłówki, tytuły, podtytuły – ich jakość bezwzględnie wpływa na liczbę kliknięć oraz wskaźnik ogólnego ruchu na stronie. Stosowanie linkowa w ramach nagłówków także może nam jedynie pomóc.

 

Jak widać powyżej zastosowanie testów A/B ma miejsce nie tylko wtedy, gdy tworzenie stron internetowych od zera to konieczność. Równie dobrze można w racjonalny sposób zbadać skutek konkretnych zmian wdrożonych na aktualnie funkcjonującej witrynie www. Testy A/B mają również wpływ napozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google.

 

 

Testy A/B stron internetowych

Testy A/B – konkretne działania, czyli co robić, aby dowiedzieć się więcej?

Co należy uczynić, aby skutecznie rozpocząć testy A/B na naszej stronie www? Sprawdźmy to w kolejnych akapitach.

Najpierw należy zebrać dane – dobrze zrobić to za pomocą, czy na podstawie wyników z Google Analytics. Sprawdzić, które zakładki cechują się dużą liczbą odrzuceń. Które podstrony nie generują ruchu, które podlinkowania nie są używane.

 

Określ konkretnie, co chcesz zmierzyć: jaką zmianę, tekstową czy graficzną, zmianę koncepcji na daną podstronę, czy efekt zmian kosmetycznych/ulepszeń – po prostu to ustal. Wówczas możesz działać, a po dwóch, czy trzech próbach będziesz wiedzieć dokładnie, co mam na myśli, mówiąc „ustal to”. Im bardziej różne od siebie rozwiązania na dane zakładki, tym bardziej różniące się wyniki, ale trzymaj się jakiejś koncepcji.

 

Wprowadź zmiany, odczekaj ustalony z góry czas (nie skracaj go z braku cierpliwości) – i wówczas dokonaj analogicznego zbioru danych jak w kroku pierwszym. Analiza różnic z pewnością przyniesie Ci odpowiedź na pytanie, co jest warte zmiany, a co pozostawienia na Twojej stronie www. Testy A/B mają bowiem niewątpliwą zaletę: bezlitośnie rozprawiają się z tym co nam się jawi jako z definicji lepsze rozwiązanie. Niech liczby pokażą wprost, czy to prawda, czy nie!

ZOBACZ INNE ARTYKUŁY NA NASZYM BLOGU

23 . 06 . 2020

Autor:

Web Development

Powstające obecnie strony internetowe muszą brać pod uwagę to, jak klucz...

18 . 06 . 2020

Autor:

Web Development

Do czego służą testy strony www A/B

Czasami odświeżenie wygl...

9 . 05 . 2020

Autor:

Web Development

W przypadku komercyjnych projektów, tworzenie stron internetowych...

27 . 04 . 2020

Autor:

Web Development

Tworzenie sklepów internetowych to działalność, którą zajm...

24 . 04 . 2020

Autor:

Web Development

Google moja firma to darmowe narzędzie od najpopularnie...

18 . 04 . 2020

Autor:

Web Development

W obecnych czasach każde przedsiębiorstwo, firma, zakład produkcyjny czy...

14 . 04 . 2020

Autor:

Web Development

Problematyka tego czym jest dobrze przeprowadzona analiza SEO rozciąga s...

9 . 04 . 2020

Autor:

Web Development

Użytkowanie wyszukiwarki Google nie musi być toporne i ograniczone jedyn...

27 . 03 . 2020

Autor:

Web Development

Na samym wstępie warto zaznaczyć, że tworzenie stron internetowych jest ...

13 . 03 . 2020

Autor:

Web Development

W związku z obecna sytuacją epidemiologiczną firma Web Development w tro...

21 . 10 . 2019

Autor:

Web Development

Większość przedsiębiorców zdaje sobie sprawę, że pozycjonowanie s...

26 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy pozycjonowanie stron in...

21 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Za pewne każdy z nas doświadczył sytuacji, kiedy zakup jakiegoś produktu...

15 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Strona typu One-Page jest obecnie bardzo popularnym sposobem na estetycz...

8 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Wielu przedsiębiorców jest świadomych tego, że sklep internetowy ...

4 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Wygląd stron internetowych ciągle się zmienia, ta ewolucja jednak spowod...

29 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z marketingiem inte...

25 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Obecnie, posiadanie własnego sklepu internetowego jest szansą na naprawd...

21 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

W każdej firmie zajmującej się tworzeniem stron internetowych pracuje os...

16 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Wielu właścicieli sklepów internetowych decyduje się równi...

10 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Nie każdy, kto posiada własną stronę internetową musi znać technologie, ...

5 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Obecnie promowanie produktów oraz usług w sieci okazje się niezwy...

27 . 03 . 2019

Autor:

Web Development

Poniżej przedstawiamy zasady projektowania stron www, w...

5 . 03 . 2019

Autor:

Web Development

Dla wielu przedsiębiorców efekty, jakie zostały uzyskane podczas ...

3 . 01 . 2019

Autor:

Web Development

Zbudowanie strony internetowej to ogromne wyzwanie dla ...

27 . 12 . 2018

Autor:

Web Development

Coraz więcej klientów zdaje sobie sprawę, że sama strona internet...

15 . 12 . 2018

Autor:

Web Development

Tworzenie strony internetowej to proces bardzo złożony. Trudno ...

3 . 11 . 2018

Autor:

Web Development

Co to jest pozycjonowanie?

Bardzo olbrzymia ilość i firm kt&...

17 . 10 . 2018

Autor:

Web Development

Aktualnie powstaje coraz więcej stron internetowych. Nie dzieje się to p...

14 . 09 . 2018

Autor:

Web Development

Uruchamiając sklep internetowy, należy pamiętać o wielu rzeczach. Produk...

16 . 08 . 2018

Autor:

Web Development

Projektowanie stron internetowych to bardzo wymagający, ale i dający wie...

26 . 07 . 2018

Autor:

Web Development

Czy możliwe jest sprawne i efektywne funkcjonowanie przedsiębiorstwa, kt...

20 . 06 . 2018

Autor:

Web Development

Lipiec rozpocznie się w internecie wielkimi zmianami. Google wdrożyło od...

NAPISZ DO NAS

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od firmy Web Development z siedzibą w Skierniewicach ul. K.P. Tetmajera 2/35 informacji handlowo-marketingowych z użyciem urządzeń telekomunikacyjnych, wybierając jako formę kontaktu: Wiadomości elektroniczne (w szczególności e-mail, serwisy internetowe).
Wyrażam zgodę na otrzymywanie od firmy Web Development z siedzibą w Skierniewicach ul. K.P. Tetmajera 2/35 informacji handlowo-marketingowych wybierając jako formę kontaktu: Połączenia głosowe (rozmowa telefoniczna).
Może Pani/Pan wycofać każdą z powyższych zgód w każdym momencie poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres biuro@web-development.com.pl Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Web Development

ul. Stanisława Rybickiego 8 lok. 223 (Business Center)

96-100 Skierniewice

+48 502 408 411

biuro@webdevelopment.com.pl

REGULAMIN PLIKÓW COOKIES

Projekt i Realizacja: Web Development

s

Regulamin plików cookies