Wady i zalety stron typu One Page poznaj plusy i minusy

15 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

56140plstrona-one-page-big.png

Strona typu One-Page jest obecnie bardzo popularnym sposobem na estetyczną i przejrzystą stronę wizytówkę dla każdej firmy. Wygląda nowocześnie, a dobrze zaprojektowana może być stroną bardzo przyjazną dla użytkowników, na czym też często zależy nam najbardziej. Podzielona na sekcje, z dodatkowymi animacjami podczas jej scrollowania, to doskonały patent na stronę, której nie będziemy musieli się wstydzić. Jednakże, czy pozycjonowanie takiej strony jest trudniejsze niż pozycjonowanie sklepów internetowych lub też klasycznych stron firmowych, które posiadają podstrony?

 

 

Pozycjonowanie sklepów internetowych, stron typu One-Page oraz stron, które zawierają strukturę podstron

Utrudniona analityka, a także trochę trudniejsze pozycjonowanie

 

O ile strony typ One-page wyglądają naprawdę bardzo przystępnie dla użytkowników, niestety dają mniejsze możliwości analityki ruchu na takich stronach. Już wchodząc do Google Analytics możemy zorientować się, że chociażby tak podstawowy i popularny współczynnik odrzuceń nie nadaje się tutaj do analizy, gdyż mówi on o tym, jaki procent użytkowników opuścił stronę, bez podejmowania na niej żadnej akcji. Na stronach typu One-page można osiągnąć nawet wartość 100% współczynnika odrzuceń, gdyż użytkownik mając wszystko na jednej stronie tak naprawdę nie musi podejmować żadnej akcji i najczęściej jej nie podejmuje. Nie możemy też w prosty sposób analizować przepływu użytkowników pomiędzy zakładkami, gdyż ich nie posiadamy. Odpada nam także śledzenie konwersji poprzez zdefiniowanie jej jako wejście użytkownika do danej zakładki. W przypadku podstron łatwo moglibyśmy zdefiniować, jaka podstrona interesuje nas najbardziej i ją zawsze brać pod lupę. Podobnie wyglądałoby pozycjonowanie sklepów internetowych, gdzie możemy skupić się na danej kategorii lub produkcie, a nawet zastosować kampanię, gdzie będziemy pozycjonować frazy na długi ogon. Dlatego też, strona typu One-Page zazwyczaj jest uznawana za trudniejszą do pozycjonowana. Ze względu na to należy wyjątkową wagę przywiązać do treści, jakie na niej się znajdą. Ciekawym sposobem jest też zabieg, który pozwoli do każdej sekcji strony generować indywidualny adres URL. Dzięki temu możemy sprawić, że strona będzie się lepiej indeksować przez roboty wyszukiwarek.

 

 

Zalety stron typu One-page

 

Tak, jak już zostało wcześniej wspomniane, tego typu strona jest przyjazna dla użytkownika, gdyż wszystkie potrzebne mu informacje ma on od razu podane na tacy. Nie musi on wykonywać żadnych dodatkowych kliknięć, nie musi przeszukiwać podstron, aby znaleźć daną informację, wszystko wyświetla mu się od razu, ale też jest w odpowiedni sposób zorganizowane w formie poszczególnych sekcji, co sprawia, że stronę użytkuje się bardzo wygodnie. Taka strona jest też atrakcyjna wizualnie, a dodatkowe przejścia i animacje dodają jej nowoczesnego charakteru i jeszcze bardziej ułatwiają przyswajanie treści. Strona wczytuje się raz i nie musimy już tracić czasu na ładowanie się poszczególnych podstron, jest więc wyjątkowo szybka w obsłudze. Zazwyczaj, świetnie prezentuje się na urządzeniach przenośnych, gdzie jeszcze istotniejsze jest to, aby nie musieć wykonywać zbyt wielu kliknięć. Strony tego rodzaju doskonale sprawdzają się w formie wizytówki przedsiębiorstwa, mogą też stanowić portfolio prac albo też wspaniale eksponować towar w formie strony produktowej.

 

 

Wady stron typu One-Page

 

Ograniczeniem tego typu stron jest to, że nie można na nich umieszczać zbyt wiele treści, bo staną się kompletnie nieczytelne. Tutaj bardzo często okazuje się, że faktycznie mniej znaczy więcej. Jeśli tekstu jest zbyt dużo, cierpi także estetyka takiej strony, gdyż od razu widać, że proporcje są mocno zaburzone. Dlatego też w momencie, kiedy firma posiada szeroki asortyment usług czy też produktów, tego rodzaju strona raczej nie sprawdzi się w praktyce. Chcąc zaprezentować je wszystkie na pewno wytworzy się niepotrzebny bałagan, przez który trudno będzie się przedrzeć nawet najbardziej cierpliwemu użytkownikowi. Jeśli więc mocno zależy nam na tym, aby rzetelnie opisać każdy produkt czy też usługę, a mamy ich przynajmniej kilka, raczej nie wybierajmy strony typu One-Page. Dodatkowo co zostało już wcześniej wspomniane strony te trudniej się pozycjonuje. Nie posiadają one tak naprawdę żadnego linkowania wewnętrznego, a strona główna niejednokrotnie może stanowić miks tematów z różnych dziedzin.

 

 

Podsumowując, pozycjonowanie sklepów internetowych czy stron z podstronami wydaje się łatwiejsze od pozycjonowania stron typu One-Page

 

Co nie oznacza, że nie można tego robić i odnosić w tym temacie sporych sukcesów. Po prostu trzeba nastawić się na to, że konieczne będzie zastosowanie kilku sztuczek oraz zabiegów, które pozwolą stronie lepiej dostosować się do wymagań wyszukiwarki. Nie jest to jednak aż tak trudne i skomplikowane jak się wydaje, dlatego też tak wiele stron typu One-Page możemy znaleźć na najwyższych pozycjach w Google. Doświadczeni specjaliści wykonują zarówno pozycjonowanie sklepów internetowych jak i każdej innej strony, gdyż posiadają wiedzę na temat sposobu wykonywania takiej usługi, którą mieli już okazję sprawdzić w praktyce.

ZOBACZ INNE ARTYKUŁY NA NASZYM BLOGU

Czy można samodzielnie pozycjonować stronę internetową?

26 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy pozycjonowanie stron in...

Zastosowanie prawa Hicka w tworzeniu stron i sklepów www

21 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Za pewne każdy z nas doświadczył sytuacji, kiedy zakup jakiegoś produktu...

Wady i zalety stron typu one page

15 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Strona typu One-Page jest obecnie bardzo popularnym sposobem na estetycz...

Najcześciej spotykane błędy w sklepach internetowych

8 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Wielu przedsiębiorców jest świadomych tego, że sklep internetowy ...

Ewolucja języka HTML

4 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Wygląd stron internetowych ciągle się zmienia, ta ewolucja jednak spowod...

Elementy rankingowe na stronie internetowej

29 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z marketingiem inte...

Tworzenie sklepu internetowego,  jakie rozwiązanie wybrać pod kątem pozycjonowania?

25 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Obecnie, posiadanie własnego sklepu internetowego jest szansą na naprawd...

Projektowanie stron internetowych,  zadanie dla Web Designer-a

21 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

W każdej firmie zajmująca się tworzeniem stron internetowych pracuje oso...

Blog na sklepie internetowym, pomocne narzędzie marketingowe

16 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Wielu właścicieli sklepów internetowych decyduje się równi...

Technologie do tworzenia stron - najcześciej używane

10 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Nie każdy, kto posiada własną stronę internetową musi znać technologie, ...

Promowanie strony www

5 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Obecnie promowanie produktów oraz usług w sieci okazje się niezwy...

Tworzenie strony internetowej

3 . 01 . 2019

Autor:

Web Development

Zbudowanie strony internetowej to ogromne wyzwanie dla ...

Zasady projektowania strony internetowej

27 . 03 . 2019

Autor:

Web Development

Poniżej przedstawiamy zasady projektowania stron www, w...

Zmiana strony internetowej

5 . 03 . 2019

Autor:

Web Development

Dla wielu przedsiębiorców efekty, jakie zostały uzyskane podczas ...

Ile kosztuje pozycjonowanie strony

27 . 12 . 2018

Autor:

Web Development

Coraz więcej klientów zdaje sobie sprawę, że sama strona internet...

Ile trwa tworzenie strony internetowej?

15 . 12 . 2018

Autor:

Web Development

Tworzenie strony internetowej to proces bardzo złożony. Trudno ...

Na czym polega pozycjonowanie

3 . 11 . 2018

Autor:

Web Development

Pozycjonowanie na czym polega i jego istota.

Bardzo olbrzymi...

Strona internetowa - zadbaj o każdy detal!

17 . 10 . 2018

Autor:

Web Development

Aktualnie powstaje coraz więcej stron internetowych. Nie dzieje się to p...

Linki wewnętrzne w e-sklepie

14 . 09 . 2018

Autor:

Web Development

Uruchamiając sklep internetowy należy pamiętać o wielu rzeczach. Produkt...

Proces tworzenia strony internetowej

16 . 08 . 2018

Autor:

Web Development

Projektowanie stron internetowych to bardzo wymagający,...

Wirtualny wizerunek firmy

26 . 07 . 2018

Autor:

Web Development

Czy możliwe jest sprawne i efektywne funkcjonowanie przedsiębiorstwa, kt...

Chrome zapowiada zmiany

20 . 06 . 2018

Autor:

Web Development

Lipiec rozpocznie się w internecie wielkimi zmianami. Google wdrożyło od...

NAPISZ DO NAS

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od firmy Web Development z siedzibą w Skierniewicach ul. K.P. Tetmajera 2/35 informacji handlowo-marketingowych z użyciem urządzeń telekomunikacyjnych, wybierając jako formę kontaktu: Wiadomości elektroniczne (w szczególności e-mail, serwisy internetowe).
Wyrażam zgodę na otrzymywanie od firmy Web Development z siedzibą w Skierniewicach ul. K.P. Tetmajera 2/35 informacji handlowo-marketingowych wybierając jako formę kontaktu: Połączenia głosowe (rozmowa telefoniczna).
Może Pani/Pan wycofać każdą z powyższych zgód w każdym momencie poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres biuro@web-development.com.pl Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Web Development

ul. Stanisława Rybickiego 8 lok. 223 (Business Center)

96-100 Skierniewice

+48 502 408 411

biuro@webdevelopment.com.pl

REGULAMIN PLIKÓW COOKIES

Projekt i Realizacja: Web Development

Regulamin plików cookies