Wewnętrzne linkowanie w sklepie internetowym

Wewnętrzne linkowanie w sklepie internetowym

Uruchamiając sklep internetowy należy pamiętać o wielu rzeczach. Produkty, ładna oprawa graficzna i niskie ceny to tylko niektóre elementy, które zachęcą do zakupu. Jednak nawet najładniejszy sklep internetowy bez klientów nie będzie opłacalny. Przede wszystkim należy zadbać, aby potencjalni klienci znaleźli nasz sklep w wyszukiwarce Google szukając produktów lub marek, którymi są zainteresowani. Dlatego ważne jest, aby sklep miał wysokiej jakości linki zewnętrzne prowadzące do niego z innych portali, oraz dobre linki wewnętrzne. Pozycjonowanie sklepu jest bardzo ważnym elementem, przy zdobywaniu nowych klientów.


 

Linkowanie wewnętrzne – co to jest?

Linki wewnętrzne pojawiają się na każdej stronie internetowej, nie tylko w sklepach online. Główne ich zadanie to pomoc w nawigacji po stronie internetowej, ale wspomagają też pozycjonowanie sklepów internetowych w wyszukiwarkach. Razem z linkami zewnętrznymi, które pozwalają na poruszanie się między różnymi portalami jednym kliknięciem stanowią one element SEO.

Dlatego tak ważne jest tworzenie sklepów internetowych z przejrzystymi linkami wewnętrznymi. Na przykład prowadzącymi do konkretnej kategorii, produktu czy wariantu produktu np. zielony czepek. Każda strona w ramach sklepu internetowego ma swój własny link, nawet zdjęcia, które wyświetlają się w galerii też mają linki. Dlatego ważne jest, aby produkt był właściwie opisany, a link możliwie krótki np. nazwa-sklepu/kategoria/produkt. Wtedy jest to czytelnie nie tylko dla ludzi, ale i dla robotów indeksujących, bo to one zbierają wszystkie informacje ze stron internetowych i indeksują nie tylko stronę główną sklepu, ale i każdą jedną podstronę nawet link wewnętrzny prowadzący do zdjęcia produktu.

 

Im więcej zaindeksowanych stron tym lepiej dla samego sklepu internetowego, ponieważ ma to w pewnym stopniu wpływ na częstotliwość pojawiania się w wynikach wyszukiwania, ten element ma znaczenie również czy pozycjonowanie będzie skuteczne. A poza tym wpływa na tzw. crawl budget, czyli robot indeksujący z większą skutecznością indeksuje strony w obrębie witryny, a co za tym idzie można też nadać podstronom priorytet. Ale jak widać pozycja w wyszukiwarce nie jest zależna tylko do tego ile i skąd mamy linków zewnętrznych prowadzących do sklepu internetowego.

 

Jak zrobić linki wewnętrze, aby dawały korzyść w pozycjonowaniu?

Skuteczny sklep internetowy musi sprzedawać dużo produktów, ale żeby tak się stało musi być funkcjonalny. Nawet najlepszy sklep mający wiele popularnych produktów i niskie ceny nie będzie dobrze działał, jeśli strona sklepu nie będzie dobrze zoptymalizowana. Najtrudniej jest pogodzić właśnie wygodę użytkowania z oczekiwaniami robotów Google co do zawartości strony i linków wewnętrznych.

 

Najłatwiej jest opracować dobre linki wewnętrzne w sklepie internetowym, który dopiero jest w budowie, ale można i "naprawić" sklep działający już długo, które do tej pory nie był wysoko wypozycjonowany właśnie ze względu na drobne błędy techniczne.

 

Każdy sklep internetowy ma co najmniej kilkanaście topowych produktów, które mogą linkować do tego samego produktu, na przykład w sklepie z zegarkami może to być funkcja grawerowania czy pakowania na prezent. Same strony produktu też mogą być dobrym miejscem do dodania linków wewnętrznych – nie tylko do produktów uzupełniających, ale też do na przykład instrukcji obsługi produktu, czy artykułu na blogu tego sklepu opisującego funkcjonalność tego przedmiotu. Bardzo często zamieszcza się też linki do innych produktów, które są podobne wizualnie albo mają takie same funkcje.

 

Ciekawym zabiegiem jest też dodanie elementu na stronie, w którym pokazane są "Produkty, które kupili inni klienci". Po pierwsze działa to jako zachęta do obejrzenia innych produktów w tym sklepie, ale też zawiera linki wewnętrzne, na których nam tak zależy.

 

Można też w sklepie internetowym zrobić osobną stronę bloga. Będzie to osobna zakładka, ale nadal link wewnętrzny, który jest nam potrzebny do pozycjonowania sklepu. Na takim blogu można opisać najpopularniejsze produkty, i zamieścić do nich linki. Wszystkie linki będą więc wewnętrzne. Ale ważne jest, aby zachować w tym umiar!

 

Bardzo istotnym miejscem każdego sklepu www jest stopka. W stopce zamieszcza się najważniejsze linki wewnętrzne do zakładek takich jak: regulamin, kontakt, FAQ itd. Z punktu widzenia kupujących w takiej stopce powinny znaleźć się też zakładki: porady, aktualności, instrukcje obsługi. Daje to kolejne linki wewnętrzne, ale też ciekawą treść po której ktoś może trafić z serwisu zewnętrznego na stronę sklepu online.

 

Dobrze dodane linki wewnętrzne poprawią pozycję słów kluczowych, w tym frazy powiązane z produktami, a nawet słowa kluczowe z tak zwanego długiego ogona, czyli szeroko opisane. Optymalizacji linków wewnętrznych może pomóc osiągnąć pozycję w pierwszej 10 wyników wyszukiwania, czyli na pierwszej stronie wyników. Z punktu widzenia klienta takiego sklepu łatwiej jest znaleźć szukany produkt, a to z kolei oznacza mniejszy współczynnik odrzuceń dla statystyk witryny. A to już oznacza realne korzyści w wymiarze finansowym.

ZOBACZ INNE ARTYKUŁY NA NASZYM BLOGU

Linki wewnętrzne w e-sklepie
15 . 12 . 2018

Tworzenie strony internetowej to proces bardzo złożony. Trudno jest określić,...

3 . 11 . 2018

Pozycjonowanie i jego istota.

Pozycjonowanie jest zespołem...

17 . 10 . 2018

Strona internetowa - zadbaj o każdy detal!

Aktualnie powstaje coraz więcej stron...

14 . 09 . 2018

Uruchamiając sklep internetowy należy pamiętać o wielu rzeczach. Produkty, ładna oprawa...

16 . 08 . 2018

Projektowanie stron internetowych to bardzo wymagający, ale i dający wiele...

26 . 07 . 2018

Czy możliwe jest sprawne i efektywne funkcjonowanie przedsiębiorstwa, które nie posiada...

20 . 06 . 2018

Lipiec rozpocznie się w internecie wielkimi zmianami. Google zapowiedziało bowiem, że nowa...

NAPISZ DO NAS

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od firmy Web Development z siedzibą w Skierniewicach ul. K.P. Tetmajera 2/35 informacji handlowo-marketingowych z użyciem urządzeń telekomunikacyjnych, wybierając jako formę kontaktu: Wiadomości elektroniczne (w szczególności e-mail, serwisy internetowe).
Wyrażam zgodę na otrzymywanie od firmy Web Development z siedzibą w Skierniewicach ul. K.P. Tetmajera 2/35 informacji handlowo-marketingowych wybierając jako formę kontaktu: Połączenia głosowe (rozmowa telefoniczna).
Może Pani/Pan wycofać każdą z powyższych zgód w każdym momencie poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres biuro@web-development.com.pl Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

REGULAMIN PLIKÓW COOKIES

Projekt i Realizacja: Web Development

Regulamin plików cookies