Jak projektować strony i sklepy internetowe, aby efektywnie sprzedawały? Zastosowanie prawa Hicka

21 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

01141plprawo-hicka-big.png

Za pewne każdy z nas doświadczył sytuacji, kiedy zakup jakiegoś produktu dostarczył mu wielu dylematów, a wiele z nich wynikało ze zbyt wielu dostępnych możliwości. Z jednej strony wiele osób może przyznać, że im więcej możliwości wyboru zostanie nam dane tym lepiej. Tymczasem zarówno prawo Hicka, jak i doświadczenia związane z prowadzeniem sklepu internetowego pokazują, że znacznie łatwiej dokonać zakupu, kiedy dostępnych alternatyw jest niewiele. Konieczność podejmowania kolejnych decyzji wydłuża proces zakupowy, a dodatkowo stwarza większe ryzyko tego, że w trakcie dokonywania zakupu zniechęcony użytkownik porzuci koszyk i zrezygnuje z finalizacji transakcji. Dlatego też o ile pozycjonowanie sklepów internetowych jest ważne, warto przemyśleć ich projekt, nawigację oraz przeanalizować całą, przygotowaną drogę zakupową. Najważniejsze, aby cały proces kupowania uprościć do maksimum.

 

Pozycjonowanie sklepów internetowych a ich odpowiednie zaprojektowanie

Prawo Hicka, które nazywane jest także Teorią Hicka naprawdę działa w praktyce, jeśli więc będziemy interesować się zagadnieniami web designu, z dużym prawdopodobieństwem się na nie natkniemy. Wówczas przekonamy się, że kilka sprytnych trików, tak samo jak w pozycjonowaniu sklepów internetowych, może pozwolić nam na spory wzrost sprzedaży oferowanych produktów. Najważniejsze, aby nie stwarzać użytkownikowi zbyt wielu dylematów zakupowych, przez które nie będzie mógł przebrnąć. W przypadku drogi zakupowej w sklepach internetowych mniej znaczy więcej, gdyż im więcej tym trudniejszy wybór. Okazuje się, że jakże proste prawo Hicka ma niesamowitą ilość zastosowań i to nie tylko przy web designie, ale też przy wycenach produktów, tworzeniu ofert usług czy jakichkolwiek innych zestawień sprzedażowych. Tak naprawdę, prawo Hicka zostało stworzone przez samego Williama Edmunda Hicka, ale i przez jego wspólnika Raya Hymana. Opracowali oni nawet specjalne równanie matematyczne, które je dokładnie opisuje. Warto zauważyć, że im więcej dylematów podczas dokonywania zakupu tym coraz bardziej wydłuża się czas zakupów, a dodatkowo zwiększa się prawdopodobieństwo porzucenia koszyka zakupowego.

 

Jak wobec tego projektować sklepy internetowe?

Skoro już wiemy w teorii, w jaki sposób funkcjonuje ta reguła i zdajemy sobie sprawę z tego, jak jest ważna, pojawia się najbardziej oczywiste pytanie: w jaki sposób zastosować ją w praktyce, aby zadziałało to na naszą korzyść. Przede wszystkim należy zrezygnować ze skupiania zbyt wielu różnych informacji w ramach jednego widoku. Nie tylko nie wygląda to przyjaźnie, ale też nie jest przejrzyste, sprawia wrażenie zbyt dużego zagęszczenia informacji, a to może zniechęcać do dokonania zakupu. Najlepiej więc wszelkie informacje, jakie są konieczne do finalizacji transakcji podzielić na kilka części tematycznych i pozwolić użytkownikowi po kolei przez nie przechodzić. Proces zakupowy możemy więc podzielić na następujące etapy, gdzie każdy będzie stanowił oddzielny formularz:
 

  1.  - Wybór produktów i dodanie ich do koszyka zakupowego. 

  2.  - Wybór preferowanego sposobu dostawy produktów. 

  3.  - Wybór metody płatności za zamówienie. 

  4.  - Podsumowanie koszyka oraz wszystkich wybranych parametrów, ewentualnie możliwość dodania wiadomości dla sprzedającego. 

  5.  - Zakup, przekierowanie do płatności online oraz widok z podziękowaniem za transakcję. 

 

Jak widać, całość wygląda bardzo prosto i przejrzyście, a co za tym idzie, taki sposób kupowania jest przyjazny dla użytkownika, a także polecany z punktu widzenia marketingowego.

 

W jaki sposób Hick zobrazował swoje prawo? 

Aby jeszcze lepiej zrozumieć, w jaki sposób funkcjonuje to prawo, można odnieść się do przykładu, który on sam zaprezentował. Przywołał on przykład sklepu stacjonarnego, w którym jednej grupie klientów dał do wyboru około 40 alternatyw danego produktu, a drugiej grupie zaledwie 4. Eksperyment pokazał, że w grupie osób, która posiadała więcej możliwości wyboru znacznie więcej osób zrezygnowało z zakupu nie decydując się na żadną opcję. To pokazuje, że pomimo iż ludzie deklarują, że chcą mieć możliwość wybierania, tak naprawdę w życiu codziennym preferują prostotę i spokojnie wystarczy im zaledwie kilka opcji. Prostota przekazu w taki sam sposób może być aplikowana do treści reklamowych. Im prostszy i przystępniejszy jest to przekaz, tym lepiej i skuteczniej trafia do odbiorców. Czasem też mniej dostępnych produktów oznacza większe zyski niż rozbudowana, obszerna oferta, gdzie trudno jest się na cokolwiek zdecydować. 

 

Pozycjonowanie sklepów internetowych daje nam klientów, ale to my sami musimy zachęcić ich do kupna

Pozycjonowanie sklepów internetowych jest efektywnym sposobem reklamowania strony. Jednakże w momencie, kiedy już użytkownika pozyskamy i pojawi się on w sklepie, musimy zrobić wszystko, aby zachęcić go do zapoznania się z ofertą, a następnie do zakupu. Stąd też tak ogromne znaczenie tego, jak wygląda strona, czy posiada dobrej jakości treści oraz czy zaproponowany proces zakupowy sprzyja w ogóle kupowaniu. Prawo Hicka jest jednym ze sposobów na poprawę jakości sklepu internetowego i warto na własnej skórze przekonać się, że naprawdę sprawdza się w praktyce.

ZOBACZ INNE ARTYKUŁY NA NASZYM BLOGU

Czy można samodzielnie pozycjonować stronę internetową?

26 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy pozycjonowanie stron in...

Zastosowanie prawa Hicka w tworzeniu stron i sklepów www

21 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Za pewne każdy z nas doświadczył sytuacji, kiedy zakup jakiegoś produktu...

Wady i zalety stron typu one page

15 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Strona typu One-Page jest obecnie bardzo popularnym sposobem na estetycz...

Najcześciej spotykane błędy w sklepach internetowych

8 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Wielu przedsiębiorców jest świadomych tego, że sklep internetowy ...

Ewolucja języka HTML

4 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Wygląd stron internetowych ciągle się zmienia, ta ewolucja jednak spowod...

Elementy rankingowe na stronie internetowej

29 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z marketingiem inte...

Tworzenie sklepu internetowego,  jakie rozwiązanie wybrać pod kątem pozycjonowania?

25 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Obecnie, posiadanie własnego sklepu internetowego jest szansą na naprawd...

Projektowanie stron internetowych,  zadanie dla Web Designer-a

21 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

W każdej firmie zajmującej się tworzeniem stron internetowych pracuje os...

Blog na sklepie internetowym, pomocne narzędzie marketingowe

16 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Wielu właścicieli sklepów internetowych decyduje się równi...

Technologie do tworzenia stron - najcześciej używane

10 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Nie każdy, kto posiada własną stronę internetową musi znać technologie, ...

Promowanie strony www

5 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Obecnie promowanie produktów oraz usług w sieci okazje się niezwy...

Tworzenie strony internetowej

3 . 01 . 2019

Autor:

Web Development

Zbudowanie strony internetowej to ogromne wyzwanie dla ...

Zasady projektowania strony internetowej

27 . 03 . 2019

Autor:

Web Development

Poniżej przedstawiamy zasady projektowania stron www, w...

Zmiana strony internetowej

5 . 03 . 2019

Autor:

Web Development

Dla wielu przedsiębiorców efekty, jakie zostały uzyskane podczas ...

Ile kosztuje pozycjonowanie strony

27 . 12 . 2018

Autor:

Web Development

Coraz więcej klientów zdaje sobie sprawę, że sama strona internet...

Ile trwa tworzenie strony internetowej?

15 . 12 . 2018

Autor:

Web Development

Tworzenie strony internetowej to proces bardzo złożony. Trudno ...

Na czym polega pozycjonowanie

3 . 11 . 2018

Autor:

Web Development

Pozycjonowanie na czym polega i jego istota.

Bardzo olbrzymi...

Strona internetowa - zadbaj o każdy detal!

17 . 10 . 2018

Autor:

Web Development

Aktualnie powstaje coraz więcej stron internetowych. Nie dzieje się to p...

Linki wewnętrzne w e-sklepie

14 . 09 . 2018

Autor:

Web Development

Uruchamiając sklep internetowy należy pamiętać o wielu rzeczach. Produkt...

Proces tworzenia strony internetowej

16 . 08 . 2018

Autor:

Web Development

Projektowanie stron internetowych to bardzo wymagający,...

Wirtualny wizerunek firmy

26 . 07 . 2018

Autor:

Web Development

Czy możliwe jest sprawne i efektywne funkcjonowanie przedsiębiorstwa, kt...

Chrome zapowiada zmiany

20 . 06 . 2018

Autor:

Web Development

Lipiec rozpocznie się w internecie wielkimi zmianami. Google wdrożyło od...

NAPISZ DO NAS

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od firmy Web Development z siedzibą w Skierniewicach ul. K.P. Tetmajera 2/35 informacji handlowo-marketingowych z użyciem urządzeń telekomunikacyjnych, wybierając jako formę kontaktu: Wiadomości elektroniczne (w szczególności e-mail, serwisy internetowe).
Wyrażam zgodę na otrzymywanie od firmy Web Development z siedzibą w Skierniewicach ul. K.P. Tetmajera 2/35 informacji handlowo-marketingowych wybierając jako formę kontaktu: Połączenia głosowe (rozmowa telefoniczna).
Może Pani/Pan wycofać każdą z powyższych zgód w każdym momencie poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres biuro@web-development.com.pl Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Web Development

ul. Stanisława Rybickiego 8 lok. 223 (Business Center)

96-100 Skierniewice

+48 502 408 411

biuro@webdevelopment.com.pl

REGULAMIN PLIKÓW COOKIES

Projekt i Realizacja: Web Development

Regulamin plików cookies