Regionalne pozycjonowanie stron
21 . 10 . 2019
Autor:
Web Development
Większość przedsiębiorców zdaje sobie sprawę, że pozycjonowanie strony firmowej to klucz do sukcesu, bo im wyższy wynik w wyszukiwarce Google, tym większy ruch na stronie, a co za tym idzie – większa szansa na pozyskanie klientów zewnętrznych. Jednakże w pozycjonowaniu dość istotny jest profil działalności oraz cele firmowe. I tak np. sklep online sprzedający suplementy diety będzie chciał dotrzeć do klientów z całej Polski (a nawet rozszerzyć działalność poza obszar kraju), a z kolei mechanik samochodowy, kosmetyczka lub fryzjer skupi się raczej na pozyskiwaniu klientów ze swojej najbliższej okolicy. W tym drugim przypadku idealną strategią jest regionalne pozycjonowanie, czyli promowanie firmy na podstawie słów kluczowych połączonych z danym obszarem geograficznym (np. salon urody Skierniewice).
Czym jest SEO lokalne?
Jak wspomnieliśmy wyżej, pozycjonowanie lokalne ma za zadanie pozyskać klientów z najbliższego regionu, więc jest to najlepsze rozwiązanie dla przedsiębiorstw stacjonarnych, których obszar działania ogranicza się do danej miejscowości oraz jej okolic. W przypadku wymienionego już salonu fryzjerskiego, pozycjonując regionalnie można osiągnąć lepsze efekty, niż w przypadku standardowego pozycjonowania. Dlaczego? Ze względu na specyfikę działalności, bo o ile sklepy internetowe mogą wysyłać swój towar w zasadzie do każdego miejsca na Ziemi, o tyle firmy lokalne muszą się skupić na pozyskiwaniu klientów z najbliższej okolicy. Nie oznacza to jednak, że lokalne pozycjonowanie stronjest nieopłacalne. Wprost przeciwnie – bardziej skonkretyzowane frazy (np. salon urody Skierniewice, mechanik Łowicz) charakteryzują się mniejszą konkurencyjnością, dzięki czemu na stronę internetową trafiają osoby zdecydowane, które poszukują takich, a nie innych usług w okreslonej lokalizacji.
Jak wygląda regionalne pozycjonowanie stron?
Pozycjonowanie regionalne w swoich założeniach nie różni się znacząco od standardowego SEO, jednak ogranicza się ono głównie do konkretnej miejscowości. W związku z tym ważna jest analiza konkurencji na danym obszarze oraz wybór właściwych słów i fraz kluczowych. Zazwyczaj składają się na nie: rodzaj wykonywanych usług (np. fryzjer, mechanik, tworzenie stron internetowych) oraz nazwa wybranego miasta i/lub okolic. Kolejnym krokiem jest optymalizacja, która obejmuje szereg różnych działań:
- stworzenie odpowiednich adresów strony,
- tworzenie wartościowych meta description (description nie jest elmentem rankingowym, lecz ciekawie opisany, potrafi zwiększyć częstotliwość wejść) oraz tytułów stron – tzw. tag title (najlepiej z nazwą firmy oraz miejscowością),
- dostosowanie witryny do wszystkich urządzeń mobilnych, czyli responsywność strony,
- zaopatrzenie strony w dobre jakościowo treści ze słowami kluczowymi,
- link building, czyli pozyskiwanie linków zewnętrznych.
Warto zatrzymać się przy ostatnim podpunkcie, który ma duże znaczenie we wszystkich działaniach SEO, bez względu na ich zasięg i jest podstawą we wzmacnianiu pozycji strony w wyszukiwarce Google. Jednakże w pozycjonowaniu lokalnym trzeba zadbać przede wszystkim o obecność nazwy i danych teleadresowych firmy na innych witrynach, gdyż ułatwi to potencjalnym klientom nawiązanie kontaktu. Idealnie sprawdzają się tutaj wszelkiego rodzaju katalogi firm i przedsiębiorstw lub tworzenie artykułów sponsorowanych. Dobrym uzupełnieniem działań SEO, zarówno ogólnych, jak i regionalnych, jest skorzystanie z Google Moja Firma. Dzięki temu dostarcza się potencjalnym klientom podstawowych informacji o przedsiębiorstwie – dokładny adres, dane kontaktowe, godziny otwarcia, zdjęcia/mapę oraz opinie. Powyższe informacje są wyświetlane w formie wizytówki w wyszukiwarce Google oraz jej aplikacjach.
Kiedy warto zdecydować się na pozycjonowanie lokalne strony firmowej?
SEO regionalne ma za zadanie wzmocnić pozycję danej marki na obszarze jej działania i tym samym umożliwić jej pozyskanie nowych klientów, ale również wzmocnienie relacji z obecnymi. Jest to przede wszystkim szansa dla małych i średnich przedsiębiorstw, które stawiając na skonkretyzowane frazy, mogą realnie konkurować z dużymi markami. Co ważne pozycjonowanie lokalne jest zazwyczaj dużo tańsze i łatwiejsze od standardowego SEO, więc mogą się na nie zdecydować nawet firmy nieprzewidujące dużego budżetu na marketing i reklamę. Skupienie się na regionalnym pozycjonowaniu powinno zaowocować osiągnięciem pozycji lidera w swojej okolicy, co z pewnością przełoży się na rozpoznawalność firmy przez klientów, a to na wzrost jej dochodów.
Jeśli interesujesz się SEO i chcesz samodzielnie zacząć pozycjonować? Koniecznie zapoznaj się z naszym artykułem: na czym polega pozycjonowanie strony. Poznasz podstawowe czynniki, które mają wpływ na pozycje w SERP-ach!
Sprawdź ofertę na tworzenie profesjonalnych stron www! Oferta na pozycjonowanie stron w Google!