Regionalne pozycjonowanie stron

21 . 10 . 2019

Autor:

Web Development

Regionalne / lokalne pozycjonowanie stron

Większość przedsiębiorców zdaje sobie sprawę, że pozycjonowanie strony firmowej to klucz do sukcesu, bo im wyższy wynik w wyszukiwarce Google, tym większy ruch na stronie, a co za tym idzie – większa szansa na pozyskanie klientów zewnętrznych. Jednakże w pozycjonowaniu dość istotny jest profil działalności oraz cele firmowe. I tak np. sklep online sprzedający suplementy diety będzie chciał dotrzeć do klientów z całej Polski (a nawet rozszerzyć działalność poza obszar kraju), a z kolei mechanik samochodowy, kosmetyczka lub fryzjer skupi się raczej na pozyskiwaniu klientów ze swojej najbliższej okolicy. W tym drugim przypadku idealną strategią jest regionalne pozycjonowanie, czyli promowanie firmy na podstawie słów kluczowych połączonych z danym obszarem geograficznym (np. salon urody Skierniewice).

 

Czym jest SEO lokalne?

Jak wspomnieliśmy wyżej, pozycjonowanie lokalne ma za zadanie pozyskać klientów z najbliższego regionu, więc jest to najlepsze rozwiązanie dla przedsiębiorstw stacjonarnych, których obszar działania ogranicza się do danej miejscowości oraz jej okolic. W przypadku wymienionego już salonu fryzjerskiego, pozycjonując regionalnie można osiągnąć lepsze efekty, niż w przypadku standardowego pozycjonowania. Dlaczego? Ze względu na specyfikę działalności, bo o ile sklepy internetowe mogą wysyłać swój towar w zasadzie do każdego miejsca na Ziemi, o tyle firmy lokalne muszą się skupić na pozyskiwaniu klientów z najbliższej okolicy. Nie oznacza to jednak, że lokalne pozycjonowanie stronjest nieopłacalne. Wprost przeciwnie – bardziej skonkretyzowane frazy (np. salon urody Skierniewice, mechanik Łowicz) charakteryzują się mniejszą konkurencyjnością, dzięki czemu na stronę internetową trafiają osoby zdecydowane, które poszukują takich, a nie innych usług w okreslonej lokalizacji.

 

Jak wygląda regionalne pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie regionalne w swoich założeniach nie różni się znacząco od standardowego SEO, jednak ogranicza się ono głównie do konkretnej miejscowości. W związku z tym ważna jest analiza konkurencji na danym obszarze oraz wybór właściwych słów i fraz kluczowych. Zazwyczaj składają się na nie: rodzaj wykonywanych usług (np. fryzjer, mechanik, tworzenie stron internetowych) oraz nazwa wybranego miasta i/lub okolic. Kolejnym krokiem jest optymalizacja, która obejmuje szereg różnych działań:

 

  •  stworzenie odpowiednich adresów strony,
  •  tworzenie wartościowych meta description (description nie jest elmentem rankingowym, lecz ciekawie opisany, potrafi zwiększyć częstotliwość wejść) oraz tytułów stron – tzw. tag title (najlepiej z nazwą firmy oraz miejscowością),
  • dostosowanie witryny do wszystkich urządzeń mobilnych, czyli responsywność strony,
  • zaopatrzenie strony w dobre jakościowo treści ze słowami kluczowymi,
  • link building, czyli pozyskiwanie linków zewnętrznych.

 

 

Warto zatrzymać się przy ostatnim podpunkcie, który ma duże znaczenie we wszystkich działaniach SEO, bez względu na ich zasięg i jest podstawą we wzmacnianiu pozycji strony w wyszukiwarce Google. Jednakże w pozycjonowaniu lokalnym trzeba zadbać przede wszystkim o obecność nazwy i danych teleadresowych firmy na innych witrynach, gdyż ułatwi to potencjalnym klientom nawiązanie kontaktu. Idealnie sprawdzają się tutaj wszelkiego rodzaju katalogi firm i przedsiębiorstw lub tworzenie artykułów sponsorowanych. Dobrym uzupełnieniem działań SEO, zarówno ogólnych, jak i regionalnych, jest skorzystanie z Google Moja Firma. Dzięki temu dostarcza się potencjalnym klientom podstawowych informacji o przedsiębiorstwie – dokładny adres, dane kontaktowe, godziny otwarcia, zdjęcia/mapę oraz opinie. Powyższe informacje są wyświetlane w formie wizytówki w wyszukiwarce Google oraz jej aplikacjach.

 

Kiedy warto zdecydować się na pozycjonowanie lokalne strony firmowej?

SEO regionalne ma za zadanie wzmocnić pozycję danej marki na obszarze jej działania i tym samym umożliwić jej pozyskanie nowych klientów, ale również wzmocnienie relacji z obecnymi. Jest to przede wszystkim szansa dla małych i średnich przedsiębiorstw, które stawiając na skonkretyzowane frazy, mogą realnie konkurować z dużymi markami. Co ważne pozycjonowanie lokalne jest zazwyczaj dużo tańsze i łatwiejsze od standardowego SEO, więc mogą się na nie zdecydować nawet firmy nieprzewidujące dużego budżetu na marketing i reklamę. Skupienie się na regionalnym pozycjonowaniu powinno zaowocować osiągnięciem pozycji lidera w swojej okolicy, co z pewnością przełoży się na rozpoznawalność firmy przez klientów, a to na wzrost jej dochodów.

 

 

ZOBACZ INNE ARTYKUŁY NA NASZYM BLOGU

21 . 10 . 2019

Autor:

Web Development

Większość przedsiębiorców zdaje sobie sprawę, że pozycjonowanie s...

26 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy pozycjonowanie stron in...

21 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Za pewne każdy z nas doświadczył sytuacji, kiedy zakup jakiegoś produktu...

15 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Strona typu One-Page jest obecnie bardzo popularnym sposobem na estetycz...

8 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Wielu przedsiębiorców jest świadomych tego, że sklep internetowy ...

4 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Wygląd stron internetowych ciągle się zmienia, ta ewolucja jednak spowod...

29 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z marketingiem inte...

25 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Obecnie, posiadanie własnego sklepu internetowego jest szansą na naprawd...

21 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

W każdej firmie zajmującej się tworzeniem stron internetowych pracuje os...

16 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Wielu właścicieli sklepów internetowych decyduje się równi...

10 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Nie każdy, kto posiada własną stronę internetową musi znać technologie, ...

5 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Obecnie promowanie produktów oraz usług w sieci okazje się niezwy...

3 . 01 . 2019

Autor:

Web Development

Zbudowanie strony internetowej to ogromne wyzwanie dla ...

27 . 03 . 2019

Autor:

Web Development

Poniżej przedstawiamy zasady projektowania stron www, w...

5 . 03 . 2019

Autor:

Web Development

Dla wielu przedsiębiorców efekty, jakie zostały uzyskane podczas ...

27 . 12 . 2018

Autor:

Web Development

Coraz więcej klientów zdaje sobie sprawę, że sama strona internet...

15 . 12 . 2018

Autor:

Web Development

Tworzenie strony internetowej to proces bardzo złożony. Trudno ...

3 . 11 . 2018

Autor:

Web Development

Co to jest pozycjonowanie?

Bardzo olbrzymia ilość i firm kt&...

17 . 10 . 2018

Autor:

Web Development

Aktualnie powstaje coraz więcej stron internetowych. Nie dzieje się to p...

14 . 09 . 2018

Autor:

Web Development

Uruchamiając sklep internetowy, należy pamiętać o wielu rzeczach. Produk...

16 . 08 . 2018

Autor:

Web Development

Projektowanie stron internetowych to bardzo wymagający, ale i dający wie...

26 . 07 . 2018

Autor:

Web Development

Czy możliwe jest sprawne i efektywne funkcjonowanie przedsiębiorstwa, kt...

20 . 06 . 2018

Autor:

Web Development

Lipiec rozpocznie się w internecie wielkimi zmianami. Google wdrożyło od...

NAPISZ DO NAS

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od firmy Web Development z siedzibą w Skierniewicach ul. K.P. Tetmajera 2/35 informacji handlowo-marketingowych z użyciem urządzeń telekomunikacyjnych, wybierając jako formę kontaktu: Wiadomości elektroniczne (w szczególności e-mail, serwisy internetowe).
Wyrażam zgodę na otrzymywanie od firmy Web Development z siedzibą w Skierniewicach ul. K.P. Tetmajera 2/35 informacji handlowo-marketingowych wybierając jako formę kontaktu: Połączenia głosowe (rozmowa telefoniczna).
Może Pani/Pan wycofać każdą z powyższych zgód w każdym momencie poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres biuro@web-development.com.pl Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Web Development

ul. Stanisława Rybickiego 8 lok. 223 (Business Center)

96-100 Skierniewice

+48 502 408 411

biuro@webdevelopment.com.pl

REGULAMIN PLIKÓW COOKIES

Projekt i Realizacja: Web Development

Regulamin plików cookies