Oferta

Regionalne pozycjonowanie stron

21 . 10 . 2019

Autor:

Web Development

Regionalne / lokalne pozycjonowanie stron

Większość przedsiębiorców zdaje sobie sprawę, że pozycjonowanie strony firmowej to klucz do sukcesu, bo im wyższy wynik w wyszukiwarce Google, tym większy ruch na stronie, a co za tym idzie – większa szansa na pozyskanie klientów zewnętrznych. Jednakże w pozycjonowaniu dość istotny jest profil działalności oraz cele firmowe. I tak np. sklep online sprzedający suplementy diety będzie chciał dotrzeć do klientów z całej Polski (a nawet rozszerzyć działalność poza obszar kraju), a z kolei mechanik samochodowy, kosmetyczka lub fryzjer skupi się raczej na pozyskiwaniu klientów ze swojej najbliższej okolicy. W tym drugim przypadku idealną strategią jest regionalne pozycjonowanie, czyli promowanie firmy na podstawie słów kluczowych połączonych z danym obszarem geograficznym (np. salon urody Skierniewice).

 

Czym jest SEO lokalne?

Jak wspomnieliśmy wyżej, pozycjonowanie lokalne ma za zadanie pozyskać klientów z najbliższego regionu, więc jest to najlepsze rozwiązanie dla przedsiębiorstw stacjonarnych, których obszar działania ogranicza się do danej miejscowości oraz jej okolic. W przypadku wymienionego już salonu fryzjerskiego, pozycjonując regionalnie można osiągnąć lepsze efekty, niż w przypadku standardowego pozycjonowania. Dlaczego? Ze względu na specyfikę działalności, bo o ile sklepy internetowe mogą wysyłać swój towar w zasadzie do każdego miejsca na Ziemi, o tyle firmy lokalne muszą się skupić na pozyskiwaniu klientów z najbliższej okolicy. Nie oznacza to jednak, że lokalne pozycjonowanie stronjest nieopłacalne. Wprost przeciwnie – bardziej skonkretyzowane frazy (np. salon urody Skierniewice, mechanik Łowicz) charakteryzują się mniejszą konkurencyjnością, dzięki czemu na stronę internetową trafiają osoby zdecydowane, które poszukują takich, a nie innych usług w okreslonej lokalizacji.

 

Jak wygląda regionalne pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie regionalne w swoich założeniach nie różni się znacząco od standardowego SEO, jednak ogranicza się ono głównie do konkretnej miejscowości. W związku z tym ważna jest analiza konkurencji na danym obszarze oraz wybór właściwych słów i fraz kluczowych. Zazwyczaj składają się na nie: rodzaj wykonywanych usług (np. fryzjer, mechanik, tworzenie stron internetowych) oraz nazwa wybranego miasta i/lub okolic. Kolejnym krokiem jest optymalizacja, która obejmuje szereg różnych działań:

 

  •  stworzenie odpowiednich adresów strony,
  •  tworzenie wartościowych meta description (description nie jest elmentem rankingowym, lecz ciekawie opisany, potrafi zwiększyć częstotliwość wejść) oraz tytułów stron – tzw. tag title (najlepiej z nazwą firmy oraz miejscowością),
  • dostosowanie witryny do wszystkich urządzeń mobilnych, czyli responsywność strony,
  • zaopatrzenie strony w dobre jakościowo treści ze słowami kluczowymi,
  • link building, czyli pozyskiwanie linków zewnętrznych.

 

 

Warto zatrzymać się przy ostatnim podpunkcie, który ma duże znaczenie we wszystkich działaniach SEO, bez względu na ich zasięg i jest podstawą we wzmacnianiu pozycji strony w wyszukiwarce Google. Jednakże w pozycjonowaniu lokalnym trzeba zadbać przede wszystkim o obecność nazwy i danych teleadresowych firmy na innych witrynach, gdyż ułatwi to potencjalnym klientom nawiązanie kontaktu. Idealnie sprawdzają się tutaj wszelkiego rodzaju katalogi firm i przedsiębiorstw lub tworzenie artykułów sponsorowanych. Dobrym uzupełnieniem działań SEO, zarówno ogólnych, jak i regionalnych, jest skorzystanie z Google Moja Firma. Dzięki temu dostarcza się potencjalnym klientom podstawowych informacji o przedsiębiorstwie – dokładny adres, dane kontaktowe, godziny otwarcia, zdjęcia/mapę oraz opinie. Powyższe informacje są wyświetlane w formie wizytówki w wyszukiwarce Google oraz jej aplikacjach.

 

Kiedy warto zdecydować się na pozycjonowanie lokalne strony firmowej?

SEO regionalne ma za zadanie wzmocnić pozycję danej marki na obszarze jej działania i tym samym umożliwić jej pozyskanie nowych klientów, ale również wzmocnienie relacji z obecnymi. Jest to przede wszystkim szansa dla małych i średnich przedsiębiorstw, które stawiając na skonkretyzowane frazy, mogą realnie konkurować z dużymi markami. Co ważne pozycjonowanie lokalne jest zazwyczaj dużo tańsze i łatwiejsze od standardowego SEO, więc mogą się na nie zdecydować nawet firmy nieprzewidujące dużego budżetu na marketing i reklamę. Skupienie się na regionalnym pozycjonowaniu powinno zaowocować osiągnięciem pozycji lidera w swojej okolicy, co z pewnością przełoży się na rozpoznawalność firmy przez klientów, a to na wzrost jej dochodów.

 

Jeśli interesujesz się SEO i chcesz samodzielnie zacząć pozycjonować? Koniecznie zapoznaj się z naszym artykułem: na czym polega pozycjonowanie strony. Poznasz podstawowe czynniki, które mają wpływ na pozycje w SERP-ach!

 

Sprawdź ofertę na tworzenie profesjonalnych stron www!     Oferta na pozycjonowanie stron w Google!

 

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY NA NASZYM BLOGU

Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej

23 . 12 . 2023

Autor:

Web Development

Coraz więcej klientów zdaje sobie sprawę, że sama strona internetowa nic nie znaczy, jeśli nie zostanie...

Czy twoja firma naprawdę zna prawdę o ofertach SEO?

25 . 05 . 2023

Autor:

Web Development

W dobie internetowej rywalizacji, gdzie decyzje zakupowe są często podejmowane na podstawie wyników...

Jak skutecznie pozycjonować swoją stronę internetową online

12 . 05 . 2023

Autor:

Web Development

Zwiększ widoczność swojej strony internetowej online poprzez skuteczne pozycjonowanie. Poznaj strategie SEO,...

Oferta pozycjonowania stron internetowych - jakie są najważniejsze kryteria wyboru agencji SEO?

27 . 04 . 2023

Autor:

Web Development

Pozycjonowanie stron stało się niezbędnym elementem strategii marketingowej każdej firmy, która pragnie...

Sekrety pozycjonowania lokalnego

19 . 04 . 2023

Autor:

Web Development

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, jak z sukcesem pozycjonować swoją stronę w Google, zwłaszcza jeśli prowadzisz...

Jak pozycjonować stronę w Google

12 . 04 . 2023

Autor:

Web Development

W dzisiejszych czasach obecność w sieci jest kluczowa dla sukcesu każdego biznesu. Wysoka pozycja w wynikach...

4 . 04 . 2023

Autor:

Web Development

Pozycjonowanie w Google jest procesem polegającym na optymalizacji strony internetowej w celu uzyskania wyższej...

22 . 07 . 2022

Autor:

Dominik Bigosiński

Decyzja odnośnie podjęcia współpracy z konkretną agencją SEO może być stosunkowo trudnym zadaniem, biorąc...

13 . 06 . 2022

Autor:

Web Development

Jak wynika z analizy opracowanej przez ekspertów PwC, wartość polskiego rynku e-commerce może w 2026 r....

Jak UX wpływa na doświadczenia klientów e-commerce?

10 . 05 . 2022

Autor:

Dominik Bigosiński

Udział sektora e-commerce w handlu online sukcesywnie rośnie, a na rynku pojawia się coraz więcej podmiotów...

Analiza konkurencji w SEO – jak do tego podejść? Poradnik 2022

30 . 03 . 2022

Autor:

Dominik Bigosiński

Analiza konkurencji w SEO to jeden z kluczowych elementów wchodzących w skład pozycjonowania stron www....

Co sprzedawać w internecie?

11 . 03 . 2022

Autor:

Web Development

Przestrzeń internetowa stała się miejscem, w którym coraz częściej realizujemy zakupy. Zdecydowana...

Pozycjonowanie na etapie tworzenia strony www

30 . 04 . 2021

Autor:

Web Development

Dlaczego już podczas tworzenia strony internetowej warto pomyśleć o pozycjonowaniu?

Twoja marka...

Narzędzie Google Analytics

29 . 10 . 2020

Autor:

Web Development

Darmowym narzędziem do planowania akcji marketingowych oraz mierzenia wyników kampanii reklamowych jest...

Dlaczego warto mieć stronę interrnetową

27 . 10 . 2020

Autor:

Web Development

W obecnych czasach każda mniejsza lub większa firma powinna posiadać swoją własną stronę internetową. Witryna...

Jak sprawić, żeby strona internetowa zaistniała w internecie?

12 . 10 . 2020

Autor:

Web Development

Strony internetowe stały się bardzo istotną częścią życia współczesnego człowieka i prawdopodobnie w...

Meta title, znaczenie w pozycjonowaniu

27 . 08 . 2020

Autor:

Web Development

Nie da się ukryć, że optymalizacja strony jest w dzisiejszych czasach bardzo ważna. 

Google Search Console

23 . 06 . 2020

Autor:

Web Development

Jedną z metod, dzięki której sprawdzimy, jak ma się nasza strona w Internecie, jest Google Search...

Google moja firma

24 . 04 . 2020

Autor:

Web Development

Google moja firma to darmowe narzędzie od najpopularniejszej obecnie wyszukiwarki i bazy danych funkcjonującej na...

Analiza Seo stron internetowych

14 . 04 . 2020

Autor:

Web Development

Problematyka tego czym jest dobrze przeprowadzona analiza SEO rozciąga się na wiele działalności...

Wyszukiwanie w Google

9 . 04 . 2020

Autor:

Web Development

Użytkowanie wyszukiwarki Google nie musi być toporne i ograniczone jedynie do wprowadzania zapytań, które...

Pozycjonowanie regionalne w wyszukiwarce Google

21 . 10 . 2019

Autor:

Web Development

Większość przedsiębiorców zdaje sobie sprawę, że pozycjonowanie strony firmowej to klucz do sukcesu, bo im...

Samodzielne pozycjonowanie strony internetowej

26 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy pozycjonowanie stron internetowych lub też sklepów www,...

Elementy rankingowe na stronie internetowej

29 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z marketingiem internetowym zazwyczaj są mocno zainteresowane...

16 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Wielu właścicieli sklepów internetowych decyduje się również na stworzenie i prowadzenie bloga,...

5 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Obecnie promowanie produktów oraz usług w sieci okazje się niezwykle ważnym elementem marketingu. Bowiem to...

3 . 11 . 2018

Autor:

Web Development

Pozycjonowanie jest zespołem działań wobec strony internetowej, mających na celu...

14 . 09 . 2018

Autor:

Web Development

Uruchamiając sklep internetowy należy pamiętać o wielu rzeczach. Produkty, ładna oprawa graficzna i niskie ceny to...

20 . 06 . 2018

Autor:

Web Development

Lipiec rozpocznie się w internecie wielkimi zmianami. Google zapowiedziało bowiem, że nowa wersja przeglądarki...

NAPISZ DO NAS

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od firmy Web Development z siedzibą w Skierniewicach ul. K.P. Tetmajera 2/35 informacji handlowo-marketingowych z użyciem urządzeń telekomunikacyjnych, wybierając jako formę kontaktu: Wiadomości elektroniczne (w szczególności e-mail, serwisy internetowe).
Wyrażam zgodę na otrzymywanie od firmy Web Development z siedzibą w Skierniewicach ul. K.P. Tetmajera 2/35 informacji handlowo-marketingowych wybierając jako formę kontaktu: Połączenia głosowe (rozmowa telefoniczna).
Może Pani/Pan wycofać każdą z powyższych zgód w każdym momencie poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres biuro@web-development.com.pl Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Web Development

ul. Stanisława Rybickiego 8 lok. 223 (Business Center)

96-100 Skierniewice

+48 502 408 411
biuro@webdevelopment.com.pl

REGULAMIN PLIKÓW COOKIES

Web Development

Regulamin plików cookies