Zmiana strony internetowej co zrobić, aby nie wpłynęła negatywnie na pozycjonowanie?

5 . 03 . 2019

Autor:

Web Development

44131plzmiana-strony-big.png

Dla wielu przedsiębiorców efekty, jakie zostały uzyskane podczas pozycjonowania strony są szalenie istotne, gdyż przekładają się na konkretne zyski sprzedażowe. A jednak, świat nie stoi w miejscu, a w tematyce takiej jak tworzenie stron www czy projektowanie stron internetowych ciągle bardzo wiele się zmienia. Pojawiają się nowe trendy, a strony szybko zmieniają swój wygląd. Jeśli więc strona ma wyjątkowo przestarzały projekt i przestaje być atrakcyjna dla użytkowników odbiegając od obecnej mody z pewnością trzeba ją zmienić lub zmodernizować, aby nie stracić klientów. Jednakże, jak to zrobić, aby nie utracić tak ważnych dla nas pozycji w wyszukiwarce?

 

Pozycjonowanie stron przekłada się na zyski - jak nie stracić pozycji podczas zmiany strony?

 

Odpowiednie przeniesienie linkowania wewnętrznego i zewnętrznego

Oczywiście, nie zawsze udaje się zachować identyczną strukturę w ramach nowej strony, tym bardziej, jeśli faktycznie chcemy, aby nowa strona była lepsza i bardziej przystępna dla użytkowników. Warto wiedzieć, że podobne lub identyczne linkowanie wewnętrzne z pewnością pomoże nam w utrzymaniu pozycji, które już udało się nam uzyskać.

 

Wszelkie podstrony czy strony kategorii głównych na pewno już znajdują się w indeksie Google i pozytywnie wpływają na osiągane przez stronę pozycje, kiedy więc znikną, sytuacja może ulec pogorszeniu, a my od razy zauważymy spadki. A ponieważ pozycjonowanie stron jest nie tylko czasochłonne, ale i wymaga inwestycji warto zrobić wszystko, aby te pozycje zachować. Najlepiej więc podejść do tematu rzetelnie i przygotować sobie listę wszystkich linków prowadzących do starych adresów, a następnie wykonać odpowiednie przekierowania. Najlepszym rodzajem przekierowania w takim przypadku jest przekierowanie 301 na nowe strony, które pozwala przenieść moc pozycjonerską starych linków zewnętrznych na nowe. Można je szybko wykonać za pomocą ingerencji w pliku .htaccess. Z pewnością jest to zabieg konieczny do wykonania, którego nie powinniśmy pomijać.

 

Zadbanie o poprawną optymalizację to nadal ważna sprawa

Aby Google mogło w podobny sposób zaklasyfikować nową stronę, tak jak i starą, warto wykonać optymalizację strony internetowej na podobnych zasadach. Mowa tutaj chociażby o przeniesieniu nagłówków H1 oraz H2 ..., które sczytują roboty Google. Można też ustawić taki sam tytuł strony, opisy meta description oraz zatroszczyć się o dodanie identycznych słów kluczowych. Kwestią oczywistą jest to, że pod względem technicznym, a także jeśli chodzi o zastosowaną technologię, nowa strona powinna być identycznej jakości co stara, a najlepiej, aby była lepsza od poprzedniej wersji.

 

O ile grafika mocno wpływa na odbiór strony u użytkowników, aspekty techniczne mają znaczenie dla wysokich pozycji w wyszukiwarce. W końcu zmiany powinny oznaczać przejście na wyższy poziom, dlatego też do realizacji wykonania nowej strony www wybierzmy rzetelną firmę, która posiada doświadczonych specjalistów. Warto więc zwrócić uwagę na strukturę strony, szybkość jej wczytywania, a także to, czy nawigacja jest intuicyjna.

 

Wykonując pozycjonowanie stron zawsze zwracajmy uwagę na treści

Pozycjonowanie stron oraz content marketing zawsze idą ze sobą w parze. Dlatego też należy zadbać o odpowiednie miejsce dla treści na stronie. Nawet najlepsza grafika nie powinna tutaj dominować. Można przenieść wszystkie teksty, które znajdowały się na starej stronie bezpośrednio na nową. Jeśli jednak nie będą one pasowały lub chcielibyśmy popracować nad ich stylem oraz jakością, pamiętajmy, aby je odpowiednio zoptymalizować pod kątem tych samych słów kluczowych. Przygotowując teksty na stronę pamiętajmy o tym, aby były w pełni unikalne, a także, sensowne i łatwe w odbiorze dla użytkownika. Redagując teksty pod kątem pozycjonowania często skupiamy się na aspektach technicznych, pomijając kwestie wizerunkowe, które takie teksty również powinny spełniać.


 

Podsumowując, zmiana strony internetowej oznacza sporo pracy jeśli chodzi o jej przygotowanie, ale wiele zaangażowania wymaga także jej dostosowanie do prowadzonej kampanii pozycjonowania czy kampanii ADS (Adwords), o czym za pewne się przekonamy na własnej skórze. Im więcej czasu poświecimy na to, aby faktycznie odpowiednio stronę dostosować, tym mniejsze spadki pozycji zanotujemy, a przecież właśnie na tym zależy nam najbardziej. Nie powinniśmy się więc obawiać takich zmian, a modernizacja strony jest pewnym naturalnym etapem rozwoju biznesu. Oprócz samego dostosowywania nowej strony pamiętajmy także o tym, aby faktycznie była ona lepsza od starej. Zawsze możemy kierować się wytycznymi Google, co do istotnych czynników rangujących w obrębie strony, które mocno wpływają na uzyskiwane pozycje. Nie zapomnijmy także o tym, aby strona była responsywna i dobrze wyświetlała się na wszystkich rodzajach urządzeń, także i na tych mobilnych, gdyż to również jest dla Google bardzo istotne.

ZOBACZ INNE ARTYKUŁY NA NASZYM BLOGU

Czy można samodzielnie pozycjonować stronę internetową?

26 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy pozycjonowanie stron in...

Zastosowanie prawa Hicka w tworzeniu stron i sklepów www

21 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Za pewne każdy z nas doświadczył sytuacji, kiedy zakup jakiegoś produktu...

Wady i zalety stron typu one page

15 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Strona typu One-Page jest obecnie bardzo popularnym sposobem na estetycz...

Najcześciej spotykane błędy w sklepach internetowych

8 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Wielu przedsiębiorców jest świadomych tego, że sklep internetowy ...

Ewolucja języka HTML

4 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Wygląd stron internetowych ciągle się zmienia, ta ewolucja jednak spowod...

Elementy rankingowe na stronie internetowej

29 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z marketingiem inte...

Tworzenie sklepu internetowego,  jakie rozwiązanie wybrać pod kątem pozycjonowania?

25 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Obecnie, posiadanie własnego sklepu internetowego jest szansą na naprawd...

Projektowanie stron internetowych,  zadanie dla Web Designer-a

21 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

W każdej firmie zajmującej się tworzeniem stron internetowych pracuje os...

Blog na sklepie internetowym, pomocne narzędzie marketingowe

16 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Wielu właścicieli sklepów internetowych decyduje się równi...

Technologie do tworzenia stron - najcześciej używane

10 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Nie każdy, kto posiada własną stronę internetową musi znać technologie, ...

Promowanie strony www

5 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Obecnie promowanie produktów oraz usług w sieci okazje się niezwy...

Tworzenie strony internetowej

3 . 01 . 2019

Autor:

Web Development

Zbudowanie strony internetowej to ogromne wyzwanie dla ...

Zasady projektowania strony internetowej

27 . 03 . 2019

Autor:

Web Development

Poniżej przedstawiamy zasady projektowania stron www, w...

Zmiana strony internetowej

5 . 03 . 2019

Autor:

Web Development

Dla wielu przedsiębiorców efekty, jakie zostały uzyskane podczas ...

Ile kosztuje pozycjonowanie strony

27 . 12 . 2018

Autor:

Web Development

Coraz więcej klientów zdaje sobie sprawę, że sama strona internet...

Ile trwa tworzenie strony internetowej?

15 . 12 . 2018

Autor:

Web Development

Tworzenie strony internetowej to proces bardzo złożony. Trudno ...

Na czym polega pozycjonowanie

3 . 11 . 2018

Autor:

Web Development

Pozycjonowanie na czym polega i jego istota.

Bardzo olbrzymi...

Strona internetowa - zadbaj o każdy detal!

17 . 10 . 2018

Autor:

Web Development

Aktualnie powstaje coraz więcej stron internetowych. Nie dzieje się to p...

Linki wewnętrzne w e-sklepie

14 . 09 . 2018

Autor:

Web Development

Uruchamiając sklep internetowy należy pamiętać o wielu rzeczach. Produkt...

Proces tworzenia strony internetowej

16 . 08 . 2018

Autor:

Web Development

Projektowanie stron internetowych to bardzo wymagający,...

Wirtualny wizerunek firmy

26 . 07 . 2018

Autor:

Web Development

Czy możliwe jest sprawne i efektywne funkcjonowanie przedsiębiorstwa, kt...

Chrome zapowiada zmiany

20 . 06 . 2018

Autor:

Web Development

Lipiec rozpocznie się w internecie wielkimi zmianami. Google wdrożyło od...

NAPISZ DO NAS

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od firmy Web Development z siedzibą w Skierniewicach ul. K.P. Tetmajera 2/35 informacji handlowo-marketingowych z użyciem urządzeń telekomunikacyjnych, wybierając jako formę kontaktu: Wiadomości elektroniczne (w szczególności e-mail, serwisy internetowe).
Wyrażam zgodę na otrzymywanie od firmy Web Development z siedzibą w Skierniewicach ul. K.P. Tetmajera 2/35 informacji handlowo-marketingowych wybierając jako formę kontaktu: Połączenia głosowe (rozmowa telefoniczna).
Może Pani/Pan wycofać każdą z powyższych zgód w każdym momencie poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres biuro@web-development.com.pl Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Web Development

ul. Stanisława Rybickiego 8 lok. 223 (Business Center)

96-100 Skierniewice

+48 502 408 411

biuro@webdevelopment.com.pl

REGULAMIN PLIKÓW COOKIES

Projekt i Realizacja: Web Development

Regulamin plików cookies