Zmiana strony internetowej co zrobić, aby nie wpłynęła negatywnie na pozycjonowanie?
5 . 03 . 2019
Autor:
Web Development
Dla wielu przedsiębiorców efekty, jakie zostały uzyskane podczas pozycjonowania strony są szalenie istotne, gdyż przekładają się na konkretne zyski sprzedażowe. A jednak, świat nie stoi w miejscu, a w tematyce takiej jak tworzenie stron www czy projektowanie stron internetowych ciągle bardzo wiele się zmienia. Pojawiają się nowe trendy, a strony szybko zmieniają swój wygląd. Jeśli więc strona ma wyjątkowo przestarzały projekt i przestaje być atrakcyjna dla użytkowników odbiegając od obecnej mody z pewnością trzeba ją zmienić lub zmodernizować, aby nie stracić klientów. Jednakże, jak to zrobić, aby nie utracić tak ważnych dla nas pozycji w wyszukiwarce?
Pozycjonowanie stron przekłada się na zyski - jak nie stracić pozycji podczas zmiany strony?
Odpowiednie przeniesienie linkowania wewnętrznego i zewnętrznego
Oczywiście, nie zawsze udaje się zachować identyczną strukturę w ramach nowej strony, tym bardziej, jeśli faktycznie chcemy, aby nowa strona była lepsza i bardziej przystępna dla użytkowników. Warto wiedzieć, że podobne lub identyczne linkowanie wewnętrzne z pewnością pomoże nam w utrzymaniu pozycji, które już udało się nam uzyskać.
Wszelkie podstrony czy strony kategorii głównych na pewno już znajdują się w indeksie Google i pozytywnie wpływają na osiągane przez stronę pozycje, kiedy więc znikną, sytuacja może ulec pogorszeniu, a my od razy zauważymy spadki. A ponieważ pozycjonowanie stron jest nie tylko czasochłonne, ale i wymaga inwestycji warto zrobić wszystko, aby te pozycje zachować. Najlepiej więc podejść do tematu rzetelnie i przygotować sobie listę wszystkich linków prowadzących do starych adresów, a następnie wykonać odpowiednie przekierowania. Najlepszym rodzajem przekierowania w takim przypadku jest przekierowanie 301 na nowe strony, które pozwala przenieść moc pozycjonerską starych linków zewnętrznych na nowe. Można je szybko wykonać za pomocą ingerencji w pliku .htaccess. Z pewnością jest to zabieg konieczny do wykonania, którego nie powinniśmy pomijać.
Po przekierowaniu wszystkich stron serwisu, dobrze jest monitorować, czy nie umknęły nam jakieś adresy. Bardzo dobrym narzędziem jest Google Web Console. Program wyświetli nam błędy 404 oraz poda adresy które generują nam ten błąd. Monitorowanie błędów 404, to kropla w morzu z możliwości tego oprogramowania. Wspomniane narzędzie od Googla to Must Have, każdego pozycjonera.
Zadbanie o poprawną optymalizację to nadal ważna sprawa
Aby Google mogło w podobny sposób zaklasyfikować nową stronę, tak jak i starą, warto wykonać optymalizację strony internetowej na podobnych zasadach. Mowa tutaj chociażby o przeniesieniu nagłówków H1 oraz H2 ..., które sczytują roboty Google. Można też ustawić taki sam tytuł strony, opisy meta description oraz zatroszczyć się o dodanie identycznych słów kluczowych. Kwestią oczywistą jest to, że pod względem technicznym, a także jeśli chodzi o zastosowaną technologię, nowa strona powinna być identycznej jakości co stara, a najlepiej, aby była lepsza od poprzedniej wersji.
O ile grafika mocno wpływa na odbiór strony u użytkowników, aspekty techniczne mają znaczenie dla wysokich pozycji w wyszukiwarce. W końcu zmiany powinny oznaczać przejście na wyższy poziom, dlatego też do realizacji wykonania nowej strony www wybierzmy rzetelną firmę, która posiada doświadczonych specjalistów. Warto więc zwrócić uwagę na strukturę strony, szybkość jej wczytywania, a także to, czy nawigacja jest intuicyjna.
Wykonując pozycjonowanie stron zawsze zwracajmy uwagę na treści
Pozycjonowanie stron oraz content marketing zawsze idą ze sobą w parze. Dlatego też należy zadbać o odpowiednie miejsce dla treści na stronie. Nawet najlepsza grafika nie powinna tutaj dominować. Można przenieść wszystkie teksty, które znajdowały się na starej stronie bezpośrednio na nową. Jeśli jednak nie będą one pasowały lub chcielibyśmy popracować nad ich stylem oraz jakością, pamiętajmy, aby je odpowiednio zoptymalizować pod kątem tych samych słów kluczowych. Przygotowując teksty na stronę pamiętajmy o tym, aby były w pełni unikalne, a także, sensowne i łatwe w odbiorze dla użytkownika. Redagując teksty pod kątem pozycjonowania często skupiamy się na aspektach technicznych, pomijając kwestie wizerunkowe, które takie teksty również powinny spełniać.
Podsumowując, zmiana strony internetowej oznacza sporo pracy jeśli chodzi o jej przygotowanie, ale wiele zaangażowania wymaga także jej dostosowanie do prowadzonej kampanii pozycjonowania czy kampanii ADS (Adwords), o czym za pewne się przekonamy na własnej skórze. Im więcej czasu poświecimy na to, aby faktycznie odpowiednio stronę dostosować, tym mniejsze spadki pozycji zanotujemy, a przecież właśnie na tym zależy nam najbardziej. Nie powinniśmy się więc obawiać takich zmian, a modernizacja strony jest pewnym naturalnym etapem rozwoju biznesu. Oprócz samego dostosowywania nowej strony pamiętajmy także o tym, aby faktycznie była ona lepsza od starej. Zawsze możemy kierować się wytycznymi Google, co do istotnych czynników rangujących w obrębie strony, które mocno wpływają na uzyskiwane pozycje. Nie zapomnijmy także o tym, aby strona była responsywna i dobrze wyświetlała się na wszystkich rodzajach urządzeń, także i na tych mobilnych, gdyż to również jest dla Google bardzo istotne.
Sprawdź ofertę na tworzenie profesjonalnych stron www! Oferta na pozycjonowanie stron w Google!