Oferta

Zmiana strony internetowej co zrobić, aby nie wpłynęła negatywnie na pozycjonowanie?

5 . 03 . 2019

Autor:

Web Development

Zmiana strony internetowej-co zrobić, aby nie wpłynęła negatywnie na pozycjonowanie?

Dla wielu przedsiębiorców efekty, jakie zostały uzyskane podczas pozycjonowania strony są szalenie istotne, gdyż przekładają się na konkretne zyski sprzedażowe. A jednak, świat nie stoi w miejscu, a w tematyce takiej jak tworzenie stron www czy projektowanie stron internetowych ciągle bardzo wiele się zmienia. Pojawiają się nowe trendy, a strony szybko zmieniają swój wygląd. Jeśli więc strona ma wyjątkowo przestarzały projekt i przestaje być atrakcyjna dla użytkowników odbiegając od obecnej mody z pewnością trzeba ją zmienić lub zmodernizować, aby nie stracić klientów. Jednakże, jak to zrobić, aby nie utracić tak ważnych dla nas pozycji w wyszukiwarce?

 

Pozycjonowanie stron przekłada się na zyski - jak nie stracić pozycji podczas zmiany strony?

 

Odpowiednie przeniesienie linkowania wewnętrznego i zewnętrznego

Oczywiście, nie zawsze udaje się zachować identyczną strukturę w ramach nowej strony, tym bardziej, jeśli faktycznie chcemy, aby nowa strona była lepsza i bardziej przystępna dla użytkowników. Warto wiedzieć, że podobne lub identyczne linkowanie wewnętrzne z pewnością pomoże nam w utrzymaniu pozycji, które już udało się nam uzyskać.

 

Wszelkie podstrony czy strony kategorii głównych na pewno już znajdują się w indeksie Google i pozytywnie wpływają na osiągane przez stronę pozycje, kiedy więc znikną, sytuacja może ulec pogorszeniu, a my od razy zauważymy spadki. A ponieważ pozycjonowanie stron jest nie tylko czasochłonne, ale i wymaga inwestycji warto zrobić wszystko, aby te pozycje zachować. Najlepiej więc podejść do tematu rzetelnie i przygotować sobie listę wszystkich linków prowadzących do starych adresów, a następnie wykonać odpowiednie przekierowania. Najlepszym rodzajem przekierowania w takim przypadku jest przekierowanie 301 na nowe strony, które pozwala przenieść moc pozycjonerską starych linków zewnętrznych na nowe. Można je szybko wykonać za pomocą ingerencji w pliku .htaccess. Z pewnością jest to zabieg konieczny do wykonania, którego nie powinniśmy pomijać.

 

Po przekierowaniu wszystkich stron serwisu, dobrze jest monitorować, czy nie umknęły nam jakieś adresy. Bardzo dobrym narzędziem jest  Google Web Console. Program wyświetli nam błędy 404 oraz poda adresy które generują nam ten błąd. Monitorowanie błędów 404, to kropla w morzu z możliwości tego oprogramowania. Wspomniane narzędzie od Googla to Must Have, każdego pozycjonera.  

 

 

Zadbanie o poprawną optymalizację to nadal ważna sprawa

Aby Google mogło w podobny sposób zaklasyfikować nową stronę, tak jak i starą, warto wykonać optymalizację strony internetowej na podobnych zasadach. Mowa tutaj chociażby o przeniesieniu nagłówków H1 oraz H2 ..., które sczytują roboty Google. Można też ustawić taki sam tytuł strony, opisy meta description oraz zatroszczyć się o dodanie identycznych słów kluczowych. Kwestią oczywistą jest to, że pod względem technicznym, a także jeśli chodzi o zastosowaną technologię, nowa strona powinna być identycznej jakości co stara, a najlepiej, aby była lepsza od poprzedniej wersji.

 

O ile grafika mocno wpływa na odbiór strony u użytkowników, aspekty techniczne mają znaczenie dla wysokich pozycji w wyszukiwarce. W końcu zmiany powinny oznaczać przejście na wyższy poziom, dlatego też do realizacji wykonania nowej strony www wybierzmy rzetelną firmę, która posiada doświadczonych specjalistów. Warto więc zwrócić uwagę na strukturę strony, szybkość jej wczytywania, a także to, czy nawigacja jest intuicyjna.

 

Wykonując pozycjonowanie stron zawsze zwracajmy uwagę na treści

Pozycjonowanie stron oraz content marketing zawsze idą ze sobą w parze. Dlatego też należy zadbać o odpowiednie miejsce dla treści na stronie. Nawet najlepsza grafika nie powinna tutaj dominować. Można przenieść wszystkie teksty, które znajdowały się na starej stronie bezpośrednio na nową. Jeśli jednak nie będą one pasowały lub chcielibyśmy popracować nad ich stylem oraz jakością, pamiętajmy, aby je odpowiednio zoptymalizować pod kątem tych samych słów kluczowych. Przygotowując teksty na stronę pamiętajmy o tym, aby były w pełni unikalne, a także, sensowne i łatwe w odbiorze dla użytkownika. Redagując teksty pod kątem pozycjonowania często skupiamy się na aspektach technicznych, pomijając kwestie wizerunkowe, które takie teksty również powinny spełniać.


 

Podsumowując, zmiana strony internetowej oznacza sporo pracy jeśli chodzi o jej przygotowanie, ale wiele zaangażowania wymaga także jej dostosowanie do prowadzonej kampanii pozycjonowania czy kampanii ADS (Adwords), o czym za pewne się przekonamy na własnej skórze. Im więcej czasu poświecimy na to, aby faktycznie odpowiednio stronę dostosować, tym mniejsze spadki pozycji zanotujemy, a przecież właśnie na tym zależy nam najbardziej. Nie powinniśmy się więc obawiać takich zmian, a modernizacja strony jest pewnym naturalnym etapem rozwoju biznesu. Oprócz samego dostosowywania nowej strony pamiętajmy także o tym, aby faktycznie była ona lepsza od starej. Zawsze możemy kierować się wytycznymi Google, co do istotnych czynników rangujących w obrębie strony, które mocno wpływają na uzyskiwane pozycje. Nie zapomnijmy także o tym, aby strona była responsywna i dobrze wyświetlała się na wszystkich rodzajach urządzeń, także i na tych mobilnych, gdyż to również jest dla Google bardzo istotne.

 

Sprawdź ofertę na tworzenie profesjonalnych stron www!     Oferta na pozycjonowanie stron w Google!

 

 

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY NA NASZYM BLOGU

Dlaczego zasady projektowania interfejsów użytkownika  (UI/UX) są tak ważne dla Twojego biznesu?

12 . 06 . 2023

Autor:

Web Development

Żyjemy w dobie cyfrowej, gdzie technologia jest nieodłącznym elementem codziennego życia. Twój biznes,...

Czym naprawdę zajmuje się agencja interaktywna

20 . 05 . 2023

Autor:

Web Development

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, kto stoi za efektywnymi kampaniami marketingowymi, atrakcyjnymi stronami...

Skrót UX: Wprowadzenie do Projektowani

16 . 05 . 2023

Autor:

Web Development

Czy zastanawiałeś się kiedykolwiek, dlaczego niektóre aplikacje są tak intuicyjne i przyjemne w użyciu,...

Kto projektuje strony internetowe: Zrozumieć rolę projektantów i deweloperów

30 . 04 . 2023

Autor:

Web Development

W dzisiejszych czasach strona internetowa to kluczowy element dla każdego biznesu, niezależnie od branży. Ale kto...

Jak zrobić projekt strony internetowej: Krok po kroku dla początkujących

21 . 04 . 2023

Autor:

Web Development

W dzisiejszych czasach strona internetowa jest nie tylko wizytówką firmy czy indywidualnego projektu, ale...

Projektowanie Stron Online

14 . 04 . 2023

Autor:

Web Development

Projektowanie stron internetowych online jest kluczowym elementem sukcesu w dzisiejszym cyfrowym świecie....

6 . 04 . 2023

Autor:

Web Development

Stosowanie zasad UI/UX (User Interface/User Experience) jest kluczowe dla stworzenia strony internetowej,...

1 . 04 . 2022

Autor:

Web Development

Tworzenie innowacyjnych i rzetelnych materiałów w sieci stanowi integralną część wizerunku wielu inicjatyw...

Jak stworzyć logo firmy

14 . 04 . 2021

Autor:

Anna Hydrzyk

Na logo mogą składać się sygnet (niewielki znak graficzny) i logotyp (krótki napis, slogan przedstawiony za...

Co udało się osiągnąć Web Development w 2020 roku?

26 . 01 . 2021

Autor:

Web Development

Początek nowego roku wiąże się jednocześnie z tym, że podsumowujemy poprzedni roku i analizujemy to, co było...

11 . 12 . 2020

Autor:

Prawnik Ewelina Fuławka

Wyrok TSUE w sprawie Data Protection Commissioner przeciwko Facebook Ireland Ltd. i Maximilian Schrems...

Wygląd strony produktowej

15 . 10 . 2020

Autor:

Web Development

Strony internetowe przedstawiające różne produkty lub usługi powinny być odpowiednio przygotowane. Dzięki...

Dzień programisty 256 dzień w roku

10 . 09 . 2020

Autor:

Web Development

Każdego roku oprócz świąt ustawowych mamy wiele innych, które niekiedy mogą wywołać...

Praca dla Web Developera

6 . 08 . 2020

Autor:

Jobsora.com Team

Nowy porządek świata, a sposób naszego życia zmienia się szybciej niż moglibyśmy sobie wyobrazić. Kto...

Zmiany w pracy z powodu Koronawirusa! #zostanwdomu

13 . 03 . 2020

Autor:

Web Development

W związku z obecna sytuacją epidemiologiczną firma Web Development w trosce o zdrowie pracowników i...

UI / UX Design / Web design development strony www

21 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

W każdej firmie zajmująca się tworzeniem stron internetowych pracuje osoba, która zajmując stanowisko web...

27 . 03 . 2019

Autor:

Web Development

Projektując lub przeprojektowując stronę internetową, łatwo jest ugrzęznąć w estetyce. (Ten odcień zielonego po...

5 . 03 . 2019

Autor:

Web Development

Dla wielu przedsiębiorców efekty, jakie zostały uzyskane podczas pozycjonowania strony są szalenie istotne,...

17 . 10 . 2018

Autor:

Web Development

Strona internetowa - zadbaj o każdy detal!

Aktualnie powstaje coraz więcej stron internetowych. Nie...

26 . 07 . 2018

Autor:

Web Development

Czy możliwe jest sprawne i efektywne funkcjonowanie przedsiębiorstwa, które nie posiada strony...

NAPISZ DO NAS

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od firmy Web Development z siedzibą w Skierniewicach ul. K.P. Tetmajera 2/35 informacji handlowo-marketingowych z użyciem urządzeń telekomunikacyjnych, wybierając jako formę kontaktu: Wiadomości elektroniczne (w szczególności e-mail, serwisy internetowe).
Wyrażam zgodę na otrzymywanie od firmy Web Development z siedzibą w Skierniewicach ul. K.P. Tetmajera 2/35 informacji handlowo-marketingowych wybierając jako formę kontaktu: Połączenia głosowe (rozmowa telefoniczna).
Może Pani/Pan wycofać każdą z powyższych zgód w każdym momencie poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres biuro@web-development.com.pl Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Web Development

ul. Stanisława Rybickiego 8 lok. 223 (Business Center)

96-100 Skierniewice

+48 502 408 411
biuro@webdevelopment.com.pl

REGULAMIN PLIKÓW COOKIES

Web Development

Regulamin plików cookies