Samodzielne pozycjonowanie stron i sklepów internetowych jak to wygląda w praktyce
26 . 06 . 2019
Autor:
Web Development
Samodzielne pozycjonowanie strony wiąże się z wieloma wyzwaniami, a przede wszystkim musimy mieć odpowiednią wiedzę i czas. Zobacz, co powinna wiedzieć osoba, która chciałaby samodzielnie pozycjonować, a jeszcze nie zetknęła się w praktyce z tą materią.
Spis treści artykułu:
- Samodzielne pozycjonowanie stron i sklepów – praktyczne informacje o pozycjonowaniu stron i sklepów, co to jest pozycjonowanie, na co musimy uważać, do czego mogą nas doprowadzić działania bez odpowiednie wiedzy i strategii.
- Od czego zaczynamy pracę na pozycjonowaniem (optymalizacja) – informacje, od czego zaczynamy pozycjonowanie strony www: czyli odpowiedni reaserch, audyt, analiza konkurencji, optymalizacja oraz piszemy czego nie wdrażać w pierwszych działaniach przy pozycjonowaniu
- Dobry link building – działania zdobywania linków. Jak ważne jest linkowanie z odpowiednich miejsc w sieci!
- Czy warto wykonywać samodzielne pozycjonowanie? – Oszczędność pieniędzy, czy naprawdę tak to się ma do rzeczywistości!
Wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy pozycjonowanie stron internetowych lub też sklepów www, można wykonać samodzielnie. Dzięki samodzielnie prowadzonej kampanii reklamowej moglibyśmy zaoszczędzić na współpracy z wykwalifikowaną agencją, a dodatkowo wysokie pozycje pozwoliłyby nam na zwiększenie sprzedaży. Niestety, wcale nie jest to takie proste jak się wydaje, a nie mając ani odpowiedniej wiedzy, ani zaplecza może to być nie tylko trudne zadanie, ale też bardzo pracochłonne. Co nie oznacza, że całkowicie niemożliwe.
W celu przyśpieszenia prac pozycjonerskich używa się szereg programów. Większość z nich to są komercyjne projekty. Powinniśmy się wyposażyć na sam początek przynajmniej w kilka z nich:
- Google narzędzie dla webmasterów – search console
- Google Analytics
- SemStorm lub Senuto
- Ahrefs
- Web Site Auditor
- Seo Spay Glass
W innych artykułach postaram się opisać dziania powyższych programów.
Powrót do spisu tresci -> Samodzielne pozycjonowanie stron i sklepów
Pozycjonowanie stron internetowych i sklepów - jak to wygląda w praktyce?
Zazwyczaj, przedsiębiorcy dość dobrze orientują się w dostępnych formach reklamy i wiedzą, że pozycjonowanie sklepów internetowych i stron to przeprowadzenie takich działań, które mają na celu osiągniecie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania na zdefiniowane wcześniej słowo kluczowe. Poprawienie widoczności strony w wynikach wyszukiwania sprawia, że więcej użytkowników ją odwiedza, a warto zaznaczyć, że nie są to przypadkowi użytkownicy, a internauci, którzy wpisali daną frazę do wyszukiwarki, a więc są nastawieni na zakup lub też na poszukiwanie informacji konkretnie o danej usłudze lub też produkcie. Wszystko wygląda bardzo przejrzyście, podstawowym pytaniem jest jednak, w jaki sposób sprawić, aby strona faktycznie te pozycje uzyskała. Nie jest to wcale proste, a im bardziej popularna i konkurencyjna fraza tym trudniej. Dlatego też nie mając pojęcia o tym, w jaki sposób się do tego zabrać, najlepszym rozwiązaniem jest zwrócić się do specjalistów.
Działania prowadzone bez specjalistycznej wiedzy, które polegają na korzystaniu z najtańszych (a nie najlepszych) technik seo, mogą jedynie narazić stronę na filtr (rodzaj kary nałożonej przez Google za działania niezgodne z wytycznymi wyszukiwarki Google – znaczący spadek z wyników wyszukiwania nawet o kilkadziesiąt pozycji). W przypadkach gdy działania bardziej naruszają zasady wyszukiwarki Google można dostać bana, czyli całkowite wyłączenie strony internetowej z wyników wyszukiwarki. Dlatego też działanie bez odpowiedniej wiedzy, strategii jest tak ryzykowne i wiele osób nie chce podejmować się tego na własną rękę.
Spis treści -> Od czego zaczynamy pracę na pozycjonowaniem (optymalizacja)
Pracę nad pozycjonowaniem strony zaczynamy od optymalizacji
Najgorszą rzeczą, jaką możemy zrobić to zacząć od generowania dużych ilości linków do strony o bardzo słabej jakości. O ile lata temu taka strategia może była akceptowalna, dzisiaj na pewno się nie sprawdzi. Dlatego też zaczynając jakiekolwiek działania, warto poświęcić odrobinę więcej czasu na pracę nad stroną oraz nad tym, aby dostosować ją do wymagań wyszukiwarki. W sieci można znaleźć wiele list czynników rankujących, ale szczegółowe wytyczne dostarcza nawet samo Google.
Na samym początku powinnyśmy sprawdzić, czy nasza strona jest zaindeksowana w wyszukiwarce. Najprostszym sposób to to wpisanie w wyszukiwarkę Google komendy site:nazwadomeny.pl Powinniśmy otrzymać wyniki z naszym adresem url. To już jest dobry znak nasza domena jest zaindeksowana w wyszukiwarce Google.
Optymalizacja strony powinna zostać wykonana na wielu poziomach kodu, treści oraz innych aspektów technicznych, które wpływają na sposób wyświetlania się strony na liście wyników wyszukiwania (dodanie opisów meta, title, key words – o ile opisy meta description i key words nie są rankowane to title ma duży wpływ na pozycje w wyszukiwarce Google). Optymalizacja treści pozwoli robotom Google odpowiednio zaklasyfikować naszą stronę, dlatego powinniśmy zadbać o naturalne umieszczenie fraz kluczowych w nagłówkach, ale i w treści strony, nie zapominając przy tym o tym, że teksty te będą czytane przez zwykłych użytkowników. Częste dodawanie nowych treści sprawi, że roboty częściej będą odwiedzać naszą stronę. Wśród ważnych aspektów technicznych zadbajmy o prędkość ładowania się strony oraz o to, aby była ona stworzona w technologii RWD, czyli sama dostosowywała swoją szerokość do wielkości urządzenia, na jakim będzie przeglądana, także na urządzeniach mobilnych.
Spis treści -> Dobry link building
Pozycjonowanie stron i sklepów internetowych to przede wszystkim dobry link building
To się praktycznie nie zmienia, podstawą każdego pozycjonowania są linki. Dlatego też zdecydowaną większość czasu zajmuje ich pozyskiwanie. Ważne jednak, aby robić to z głową, a więc już na początku opracować sobie strategię link building, czyli wyłonić miejsca, w których najlepiej będzie linkować. Mając świadomość tego, że nie wszędzie uda się nam linkować za darmo, od razu najlepiej oszacować budżet, jaki będzie nam potrzebny na ten cel. Oczywiście, duże agencje reklamowe korzystają z własnych stron zapleczowych, serwisów tematycznych i ogólnotematycznych, dobrych katalogów, blogów i portali i to stanowi ich moc pozycjonerską. Jeśli będziemy wykonywać pozycjonowanie na własną rękę wszystko będziemy musieli zrobić sami, a niejednokrotnie za wiele wartościowych linków będziemy musieli zapłacić.
Wykonując pozycjonowanie samodzielnie oczywiście po wcześniejszej optymalizacji serwisu, najlepiej pozyskiwać linki wartościowe i dobrej jakości omijając automaty, systemy wymiany linków czy też słabe seo katalogi. Można natomiast poszerzyć kampanię o social media, z których ruch pozwoli stronę wzmocnić i uczynić popularniejszą wśród realnych użytkowników. Pozyskiwane linki powinny być różnorodne, zarówno jeśli chodzi o ich rodzaj, miejsca z których pochodzą, jak i linkowane anchory. I bardziej różnorodnie tym bardziej naturalnie.
Spis treści -> Czy warto pozycjonować samodzielnie?
Czy wobec tego wykonywać samodzielne pozycjonowanie?
Jak widać, już na pierwszy rzut oka widać, że pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google wcale nie jest proste, a przede wszystkim jest bardzo czasochłonne, a nie każdy przedsiębiorca ma na to czas. Zaplanowane działania trzeba cały czas, systematycznie wcielać w życie, dodatkowo monitorując pozycje na wybrane frazy i widoczność naszej strony lub sklepu internetowego w wyszukiwarce Google. Dodatkowo, cały czas trzeba być na bieżąco z trendami i uczyć się, w jaki sposób działa wyszukiwarka, w umiejętny sposób reagować na zmiany algorytmu. Samodzielne pozycjonowanie to dla każdego przedsiębiorcy olbrzymie wyzwanie. W przypadku jak ma odpowiednią wiedzę i doświadczenie na pewno będzie mu łatwiej.
Najczęściej wielu przedsiębiorców nie chce podejmować się tego zadania. Jeśli wiec dysponujemy ograniczonym czasem, a i nasza wiedza na ten moment nie jest zbyt rozbudowana, lepiej zlecić pozycjonowanie doświadczonej agencji reklamowej.
Sprawdź ofertę na tworzenie profesjonalnych stron www! Oferta na pozycjonowanie stron w Google!