Oferta

8 powodów, dlaczego każda firma powinna mieć stronę internetową

27 . 10 . 2020

Autor:

Web Development

8 powodów, dla których warto mieć swoją firmową stronę internetową

W obecnych czasach każda mniejsza lub większa firma powinna posiadać swoją własną stronę internetową. Witryna spełnia szereg funkcji, które wspierają prowadzenie biznesu i pozwalają szerzej zaistnieć w świadomości konsumentów. Oto 8 konkretnych powodów, dla których warto mieć swoją stronę internetową.

 

Spis artykułu:

 

  1. Zaufanie klientów: własna strona firmowa zwiększa zaufanie potencjalnego klienta, a przy okazji, możemy zadbać o nasz wizerunek w sieci.
  2. Szerszy zasięg oferty: dzięki stronie internetowej otwieramy nowy kanał dystrybucji naszych usług i produktów.
  3. Oszczędność czasu: firmowa stron www pracuje bez odpoczynku 24 godziny na dobę.
  4. Strona jako reklama: reklamując naszą stronę, mamy szansę dotrzeć do grupy docelowej, która w danym momencie potrzebuje naszego produktu lub usługi. 
  5. Strona jako narządzie komunikacji: odpowiednio zaprojektowana strona potrafi bardzo ułatwić komunikacje nie tylko z klientem, lecz również, wewnątrz firmy 
  6. Możliwość analizy klientów: integracja strony internetowej z odpowiednimi narzędziami analitycznymi (Google Analitics), pozwoli nam na analizę naszych klientów. Właśnie takie analizy są niezbędne przy tworzeniu profesjonalnych kampanii reklamowych.
  7. Prezentacja oferty:  strona internetowa idealne miejsce na przedstawienie swojej oferty. W tym przypadku w prezentacji oferty ograniczać nas może tylko wyobraźnia.
  8. Nowe formy reklamy: na potrzeby rynku są ciągle wymyślane nowe reklamy, które w skuteczny sposób potrafią przyciągać klienta. Właśnie strona internetowa jest takim medium, że można zaimplementować nowe formy reklamy, a następnie je mierzyć i optymalizować, by uzyskać zamierzony cel.  

 

Tworzenie stron internetowych  to skomplikowane zagadnienie, które wymaga szerokiej wiedzy z zakresu programowania, designu, narzędzi, sieci oraz SEO. Strona internetowa stworzona zgodnie ze sztuką może pełnić wiele funkcji - od prezentacji oferty po reklamę.

 

Dlaczego każda firma powinna mieć stronę internetową ?

 

1. Zaufanie klientów

Internet jest pierwszym miejscem, w którym klienci szukają produktów oraz usług. Witryna internetowa stanowi swojego rodzaju wizytówkę, która tworzy pierwsze wrażenie kontaktu klienta z firmą. Własna strona internetowa tworzy wrażenie profesjonalizmu firmy, pod warunkiem, że jest dobrze wykonana. Aby to wrażenie było jak najlepsze strona powinna:

 

  • posiadać nowoczesny wygląd i estetykę odpowiadającą działalności firmy,
  • szybko się ładować,
  • być responsywna,
  • intuicyjną nawigację na stronie internetowej to duże ułatwienie dla potencjalnego klienta,
  • mieć treść wysokiej jakości.

 

Po spełnieniu tych kilku prostych zasad strona stanowi świetną wizytówkę, po której zobaczeniu klient będzie postrzegał firmę jako profesjonalną oraz godną zaufania. Aby osiągnąć te założenia strona powinna być tworzona i projektowana przez doświadczonych designerów i programistów, nie powinno również zabraknąć pozycjonera.

Proces tworzenia witryny powinien być również na bieżąco komunikowany z firmą, aby uniknąć kosztownych poprawek.  Zobacz jak wygląda -> projektowanie stron internetowych oraz proces powstawania strony www

 

Proces tworzenia strony internetowej

 

2. Szerszy zasięg oferty, dzieki stronie firmowej

Strona internetowa w bardzo łatwy sposób pozwala na zwiększenie zasięgu oferty firmy, nawet do skali globalnej. Internet jest narzędziem, które niesamowicie przyspieszyło proces globalizacji w ostatnich latach. Będąc obecnym w internecie można dać szansę na zapoznanie się z naszymi usługami na przykład konsumentom z USA, Chin czy też jakiegokolwiek innego kraju. W ten sposób można otworzyć swoją działalność na znacznie większe i bogatsze rynki niż Polska. W jaki sposób można to zrobić? W większości przypadków wystarczy stworzyć angielskojęzyczną wersję serwisu. Jest to na tyle uniwersalny język, że wersja angielska witryny pozwala już ją reklamować za granicą. 

 

3. Oszczędność czasu

Tworzenie profesjonalnych stron internetowych to przede wszystkim inwestycja. Strona jako serwis przekazujący informacje o firmie, ofercie czy też pełniący funkcję reklamową może pracować 24 godziny na dobę, bez konieczności nadzoru osób trzecich. Raz postawiona strona na serwerze może funkcjonować praktycznie bez przerwy przez lata. Cały proces funkcjonowania strony może być zautomatyzowany. Dopiero przy zmianie treści obecnej w serwisie wymagana jest ingerencja w kodzie lub za pośrednictwem narzędzia CMS, takiego jak na przykład Wordpress. 

 

4. Strona internetowa jako reklama

Strona internetowa stanowi jedną z form reklamy, a dobrze zaprojektowana jest wręcz jej najlepszą formą. Jeżeli strona jest estetyczna oraz posiada ciekawą treść, która wyróżnia się na tle konkurencji to z pewnością przykuje uwagę potencjalnych klientów. Co więcej, można umieścić na niej znacznie więcej treści niż w przypadku innych bardziej tradycyjnych kanałów reklamy, takich jak: telewizja czy radio. Serwis może opowiadać użytkownikowi pewną historię i przeprowadzać go przez produkty czy informacje o firmie. Jest to tzw. storytelling.

 

Aby serwis spełniał swoją funkcję reklamowania jak najlepiej to ważne jest, aby zadbać o jeszcze jeden aspekt. Pozycjonowanie stron w Google jest procesem, które polega na optymalizacji strony internetowej pod kątem algorytmów wyszukiwarki firmy Google. Więcej na temat ->: Na czym polega pozycjonowanie. Odpowiednio przeprowadzone powoduje wyświetlenie się strony wysoko w wynikach wyszukiwania i w ten sposób zwiększenie się ilości odwiedzin. Ma to bezpośredni wpływ na dochody firmy, dlatego pozycjonowanie jest tak ważnym aspektem strony internetowej. Dobrą formą reklamy są również kampanie w sieci Google ADS (wcześniej Adwords).

 

Strona www twoją reklamą w internecie

 

5. Narzędzie komunikacji

Strona internetowa może w łatwy sposób umożliwić komunikację wewnątrz i na zewnątrz firmy. Można umieścić na niej informacje kontaktowe do poszczególnych działów firmy, co porządkuje cały proces komunikacji z klientami oraz kontrahentami. Dodatkowo za jej pomocą można tworzyć spójny przekaz oraz obraz firmy, który będzie skierowany na zewnątrz. Własny serwis pozwala również na informowanie klientów na temat aktualności dotyczących firmy lub też oferty. 

 

6. Mozliwość analizy klientów

W dzisiejszych czasach istnieje ławy dostęp do zaawansowanych narzędzi umożliwiających dokładną analizę ruchu na stronie internetowej, na przykład Google Analitics. Narzędzie to pozwala na uzyskanie informacji na temat:

 

  • narodowości osób odwiedzających stronę,
  • ich wieku,
  • urządzenia, z jakiego korzystają,
  • frazy kluczowych, które doprowadziły ich serwisu,
  • godzin największego ruchu na stronie.

 

W jaki sposób można wykorzystać te informacje? Na wiele sposobów - można na przykład doprecyzować grupę docelową oferty firmy lub też otworzyć się na rynki zagraniczne  najbardziej zainteresowane działalnością firmy.

 

7. Prezentacja oferty firmy

Strona internetowa pozwala na prezentację oferty firmy w wyczerpujący oraz atrakcyjny wizualnie sposób. Szczegółowe opisanie usług oraz produktów pomoże klientowi w wybraniu odpowiedniego produktu. Dodatkowym atutem tego rozwiązania jest możliwość zmiany oferty lub cen w dowolnym czasie, a zmiany zostaną natychmiast zaimplementowane.  

 

Aby przedstawiona oferta była czytelna, należy skupić się na najważniejszych informacjach oraz podzielić produkty lub usługi na odpowiednie podkategorie. Uporządkowanie oferty ułatwi użytkownikom poruszanie się po stronie oraz odnalezienie odpowiedniego produktu. Zobacz: co powinna posiadać strona produktowa!

 

Dlaczego warto mieć stronę interrnetową

 

8. Nowe formy reklamy

Branża internetowa IT jest prawdopodobnie najszybciej rozwijającą się branżą na świecie. W związku z tym cały czas pojawiają się nowe formy reklamy, które są coraz bardziej skuteczne i dostosowane do klienta. Dane stały się jednym z najcenniejszych surowców i wykorzystywane są do personalizacji reklam pod konkretną osobę. Do nowoczesnych form reklamy:

 

Reklamy push - czyli krótkie angażujące komunikaty, które wyświetlają się w rogu ekranu użytkownika. Użytkownik musi najpierw wyrazić zgodę na otrzymywanie takich powiadomień.

 

  • Content marketing - reklama w formie interesującego filmu video, artykułu czy grafiki. Użytkownik nie jest atakowany bezpośrednią reklamą, tylko otrzymuje ją podczas przyswajania interesującej czy też edukacyjnej treści, której sam szuka w internecie. 
  • Reklama natywna - nie atakuje użytkownika, tylko daje mu możliwość zdecydowania czy jest zainteresowany daną ofertą. 
  • Marketing automation - mając do dyspozycji dane transakcyjne i behawioralne klientów można zautomatyzować proces reklamowania na stronie w taki sposób, aby użytkownik otrzymywał nieagresywne oraz dostosowane do niego reklamy bez udziału osób trzecich.
  • W przyszłości należy spodziewać się kolejnych innowacji w tej dziedzinie, które wpłyną na zwiększenie efektywności działań marketingowych w internecie.

 

Podsumowanie

W obecnych czasach strona internetowa jest wręcz niezbędna w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej. Jej poziom rozbudowania zależy od konkretnych potrzeb firmy i trendów danej branży, jednak nawet dosyć prosty serwis stanowi niewątpliwy atut firmy. Może pełnić wiele funkcji, które ułatwią komunikację, prezentację oferty, działalność na rynkach zagranicznych, reklamę oraz podejmowanie decyzji biznesowych. 

 

Dlaczego firma powinna mieć stronę interrnetową? mamy nadzieję, że powyższe 8 zagadnień wyjaśniło w bardzo jasny sposób dlaczego warto posiadać własną stronę. Obecnie strona www jest nieodzowna w każdym biznesie.

 

A tak jeszcze na sam koniec nalezy wspomnieć o zachowaniu ciągłych aktualizacji na stronie. Obsługa stron internetowych pod względem technicznym i merytorycznym to bardzo ważne zadanie. Powinno się pamiętać, że to jest wizytówka naszej firmy i tak nasz widzą nasi potencjalni klienci.

 

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY NA NASZYM BLOGU

Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej

23 . 12 . 2023

Autor:

Web Development

Coraz więcej klientów zdaje sobie sprawę, że sama strona internetowa nic nie znaczy, jeśli nie zostanie...

Czy twoja firma naprawdę zna prawdę o ofertach SEO?

25 . 05 . 2023

Autor:

Web Development

W dobie internetowej rywalizacji, gdzie decyzje zakupowe są często podejmowane na podstawie wyników...

Jak skutecznie pozycjonować swoją stronę internetową online

12 . 05 . 2023

Autor:

Web Development

Zwiększ widoczność swojej strony internetowej online poprzez skuteczne pozycjonowanie. Poznaj strategie SEO,...

Oferta pozycjonowania stron internetowych - jakie są najważniejsze kryteria wyboru agencji SEO?

27 . 04 . 2023

Autor:

Web Development

Pozycjonowanie stron stało się niezbędnym elementem strategii marketingowej każdej firmy, która pragnie...

Sekrety pozycjonowania lokalnego

19 . 04 . 2023

Autor:

Web Development

Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, jak z sukcesem pozycjonować swoją stronę w Google, zwłaszcza jeśli prowadzisz...

Jak pozycjonować stronę w Google

12 . 04 . 2023

Autor:

Web Development

W dzisiejszych czasach obecność w sieci jest kluczowa dla sukcesu każdego biznesu. Wysoka pozycja w wynikach...

4 . 04 . 2023

Autor:

Web Development

Pozycjonowanie w Google jest procesem polegającym na optymalizacji strony internetowej w celu uzyskania wyższej...

22 . 07 . 2022

Autor:

Dominik Bigosiński

Decyzja odnośnie podjęcia współpracy z konkretną agencją SEO może być stosunkowo trudnym zadaniem, biorąc...

13 . 06 . 2022

Autor:

Web Development

Jak wynika z analizy opracowanej przez ekspertów PwC, wartość polskiego rynku e-commerce może w 2026 r....

Jak UX wpływa na doświadczenia klientów e-commerce?

10 . 05 . 2022

Autor:

Dominik Bigosiński

Udział sektora e-commerce w handlu online sukcesywnie rośnie, a na rynku pojawia się coraz więcej podmiotów...

Analiza konkurencji w SEO – jak do tego podejść? Poradnik 2022

30 . 03 . 2022

Autor:

Dominik Bigosiński

Analiza konkurencji w SEO to jeden z kluczowych elementów wchodzących w skład pozycjonowania stron www....

Co sprzedawać w internecie?

11 . 03 . 2022

Autor:

Web Development

Przestrzeń internetowa stała się miejscem, w którym coraz częściej realizujemy zakupy. Zdecydowana...

Pozycjonowanie na etapie tworzenia strony www

30 . 04 . 2021

Autor:

Web Development

Dlaczego już podczas tworzenia strony internetowej warto pomyśleć o pozycjonowaniu?

Twoja marka...

Narzędzie Google Analytics

29 . 10 . 2020

Autor:

Web Development

Darmowym narzędziem do planowania akcji marketingowych oraz mierzenia wyników kampanii reklamowych jest...

Dlaczego warto mieć stronę interrnetową

27 . 10 . 2020

Autor:

Web Development

W obecnych czasach każda mniejsza lub większa firma powinna posiadać swoją własną stronę internetową. Witryna...

Jak sprawić, żeby strona internetowa zaistniała w internecie?

12 . 10 . 2020

Autor:

Web Development

Strony internetowe stały się bardzo istotną częścią życia współczesnego człowieka i prawdopodobnie w...

Meta title, znaczenie w pozycjonowaniu

27 . 08 . 2020

Autor:

Web Development

Nie da się ukryć, że optymalizacja strony jest w dzisiejszych czasach bardzo ważna. 

Google Search Console

23 . 06 . 2020

Autor:

Web Development

Jedną z metod, dzięki której sprawdzimy, jak ma się nasza strona w Internecie, jest Google Search...

Google moja firma

24 . 04 . 2020

Autor:

Web Development

Google moja firma to darmowe narzędzie od najpopularniejszej obecnie wyszukiwarki i bazy danych funkcjonującej na...

Analiza Seo stron internetowych

14 . 04 . 2020

Autor:

Web Development

Problematyka tego czym jest dobrze przeprowadzona analiza SEO rozciąga się na wiele działalności...

Wyszukiwanie w Google

9 . 04 . 2020

Autor:

Web Development

Użytkowanie wyszukiwarki Google nie musi być toporne i ograniczone jedynie do wprowadzania zapytań, które...

Pozycjonowanie regionalne w wyszukiwarce Google

21 . 10 . 2019

Autor:

Web Development

Większość przedsiębiorców zdaje sobie sprawę, że pozycjonowanie strony firmowej to klucz do sukcesu, bo im...

Samodzielne pozycjonowanie strony internetowej

26 . 06 . 2019

Autor:

Web Development

Wielu przedsiębiorców zastanawia się, czy pozycjonowanie stron internetowych lub też sklepów www,...

Elementy rankingowe na stronie internetowej

29 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Osoby, które dopiero zaczynają swoją przygodę z marketingiem internetowym zazwyczaj są mocno zainteresowane...

16 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Wielu właścicieli sklepów internetowych decyduje się również na stworzenie i prowadzenie bloga,...

5 . 05 . 2019

Autor:

Web Development

Obecnie promowanie produktów oraz usług w sieci okazje się niezwykle ważnym elementem marketingu. Bowiem to...

3 . 11 . 2018

Autor:

Web Development

Pozycjonowanie jest zespołem działań wobec strony internetowej, mających na celu...

14 . 09 . 2018

Autor:

Web Development

Uruchamiając sklep internetowy należy pamiętać o wielu rzeczach. Produkty, ładna oprawa graficzna i niskie ceny to...

20 . 06 . 2018

Autor:

Web Development

Lipiec rozpocznie się w internecie wielkimi zmianami. Google zapowiedziało bowiem, że nowa wersja przeglądarki...

NAPISZ DO NAS

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od firmy Web Development z siedzibą w Skierniewicach ul. K.P. Tetmajera 2/35 informacji handlowo-marketingowych z użyciem urządzeń telekomunikacyjnych, wybierając jako formę kontaktu: Wiadomości elektroniczne (w szczególności e-mail, serwisy internetowe).
Wyrażam zgodę na otrzymywanie od firmy Web Development z siedzibą w Skierniewicach ul. K.P. Tetmajera 2/35 informacji handlowo-marketingowych wybierając jako formę kontaktu: Połączenia głosowe (rozmowa telefoniczna).
Może Pani/Pan wycofać każdą z powyższych zgód w każdym momencie poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres biuro@web-development.com.pl Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Web Development

ul. Stanisława Rybickiego 8 lok. 223 (Business Center)

96-100 Skierniewice

+48 502 408 411
biuro@webdevelopment.com.pl

REGULAMIN PLIKÓW COOKIES

Web Development

Regulamin plików cookies