8 powodów, dla których warto posiadać swoją firmową stronę internetową

27 . 10 . 2020

Autor:

Web Development

8 powodów, dla których warto mieć swoją firmową stronę internetową

W obecnych czasach każda mniejsza lub większa firma powinna posiadać swoją własną stronę internetową. Witryna spełnia szereg funkcji, które wspierają prowadzenie biznesu i pozwalają szerzej zaistnieć w świadomości konsumentów. Oto 8 konkretnych powodów, dla których warto mieć swoją stronę internetową.

 

Spis artykułu:

 

  1. Zaufanie klientów: własna strona firmowa zwiększa zaufanie potencjalnego klienta, a przy okazji, możemy zadbać o nasz wizerunek w sieci.
  2. Szerszy zasięg oferty: dzięki stronie internetowej otwieramy nowy kanał dystrybucji naszych usług i produktów.
  3. Oszczędność czasu: firmowa stron www pracuje bez odpoczynku 24 godziny na dobę.
  4. Strona jako reklama: reklamując naszą stronę, mamy szansę dotrzeć do grupy docelowej, która w danym momencie potrzebuje naszego produktu lub usługi. 
  5. Strona jako narządzie komunikacji: odpowiednio zaprojektowana strona potrafi bardzo ułatwić komunikacje nie tylko z klientem, lecz również, wewnątrz firmy 
  6. Możliwość analizy klientów: integracja strony internetowej z odpowiednimi narzędziami analitycznymi (Google Analitics), pozwoli nam na analizę naszych klientów. Właśnie takie analizy są niezbędne przy tworzeniu profesjonalnych kampanii reklamowych.
  7. Prezentacja oferty:  strona internetowa idealne miejsce na przedstawienie swojej oferty. W tym przypadku w prezentacji oferty ograniczać nas może tylko wyobraźnia.
  8. Nowe formy reklamy: na potrzeby rynku są ciągle wymyślane nowe reklamy, które w skuteczny sposób potrafią przyciągać klienta. Właśnie strona internetowa jest takim medium, że można zaimplementować nowe formy reklamy, a następnie je mierzyć i optymalizować, by uzyskać zamierzony cel.  

 

Tworzenie stron internetowych  to skomplikowane zagadnienie, które wymaga szerokiej wiedzy z zakresu programowania, designu, narzędzi, sieci oraz SEO. Strona internetowa stworzona zgodnie ze sztuką może pełnić wiele funkcji - od prezentacji oferty po reklamę.

 

1. Zaufanie klientów

Internet jest pierwszym miejscem, w którym klienci szukają produktów oraz usług. Witryna internetowa stanowi swojego rodzaju wizytówkę, która tworzy pierwsze wrażenie kontaktu klienta z firmą. Własna strona internetowa tworzy wrażenie profesjonalizmu firmy, pod warunkiem, że jest dobrze wykonana. Aby to wrażenie było jak najlepsze strona powinna:

 

  • posiadać nowoczesny wygląd i estetykę odpowiadającą działalności firmy,
  • szybko się ładować,
  • być responsywna,
  • intuicyjną nawigację na stronie internetowej to duże ułatwienie dla potencjalnego klienta,
  • mieć treść wysokiej jakości.

 

Po spełnieniu tych kilku prostych zasad strona stanowi świetną wizytówkę, po której zobaczeniu klient będzie postrzegał firmę jako profesjonalną oraz godną zaufania. Aby osiągnąć te założenia strona powinna być tworzona i projektowana przez doświadczonych designerów i programistów, nie powinno również zabraknąć pozycjonera.

Proces tworzenia witryny powinien być również na bieżąco komunikowany z firmą, aby uniknąć kosztownych poprawek.  Zobacz jak wygląda -> projektowanie stron internetowych oraz proces powstawania strony www

 

Proces tworzenia strony internetowej

 

2. Szerszy zasięg oferty

Strona internetowa w bardzo łatwy sposób pozwala na zwiększenie zasięgu oferty firmy, nawet do skali globalnej. Internet jest narzędziem, które niesamowicie przyspieszyło proces globalizacji w ostatnich latach. Będąc obecnym w internecie można dać szansę na zapoznanie się z naszymi usługami na przykład konsumentom z USA, Chin czy też jakiegokolwiek innego kraju. W ten sposób można otworzyć swoją działalność na znacznie większe i bogatsze rynki niż Polska. W jaki sposób można to zrobić? W większości przypadków wystarczy stworzyć angielskojęzyczną wersję serwisu. Jest to na tyle uniwersalny język, że wersja angielska witryny pozwala już ją reklamować za granicą. 

 

3. Oszczędność czasu

Tworzenie profesjonalnych stron internetowych to przede wszystkim inwestycja. Strona jako serwis przekazujący informacje o firmie, ofercie czy też pełniący funkcję reklamową może pracować 24 godziny na dobę, bez konieczności nadzoru osób trzecich. Raz postawiona strona na serwerze może funkcjonować praktycznie bez przerwy przez lata. Cały proces funkcjonowania strony może być zautomatyzowany. Dopiero przy zmianie treści obecnej w serwisie wymagana jest ingerencja w kodzie lub za pośrednictwem narzędzia CMS, takiego jak na przykład Wordpress. 

 

4. Strona internetowa jako reklama

Strona internetowa stanowi jedną z form reklamy, a dobrze zaprojektowana jest wręcz jej najlepszą formą. Jeżeli strona jest estetyczna oraz posiada ciekawą treść, która wyróżnia się na tle konkurencji to z pewnością przykuje uwagę potencjalnych klientów. Co więcej, można umieścić na niej znacznie więcej treści niż w przypadku innych bardziej tradycyjnych kanałów reklamy, takich jak: telewizja czy radio. Serwis może opowiadać użytkownikowi pewną historię i przeprowadzać go przez produkty czy informacje o firmie. Jest to tzw. storytelling.

 

Aby serwis spełniał swoją funkcję reklamowania jak najlepiej to ważne jest, aby zadbać o jeszcze jeden aspekt. Pozycjonowanie stron w Google jest procesem, które polega na optymalizacji strony internetowej pod kątem algorytmów wyszukiwarki firmy Google. Więcej na temat ->: Na czym polega pozycjonowanie. Odpowiednio przeprowadzone powoduje wyświetlenie się strony wysoko w wynikach wyszukiwania i w ten sposób zwiększenie się ilości odwiedzin. Ma to bezpośredni wpływ na dochody firmy, dlatego pozycjonowanie jest tak ważnym aspektem strony internetowej. Dobrą formą reklamy są również kampanie w sieci Google ADS (wcześniej Adwords).

 

Strona www twoją reklamą w internecie

 

5. Narzędzie komunikacji

Strona internetowa może w łatwy sposób umożliwić komunikację wewnątrz i na zewnątrz firmy. Można umieścić na niej informacje kontaktowe do poszczególnych działów firmy, co porządkuje cały proces komunikacji z klientami oraz kontrahentami. Dodatkowo za jej pomocą można tworzyć spójny przekaz oraz obraz firmy, który będzie skierowany na zewnątrz. Własny serwis pozwala również na informowanie klientów na temat aktualności dotyczących firmy lub też oferty. 

 

6. Mozliwość analizy klientów

W dzisiejszych czasach istnieje ławy dostęp do zaawansowanych narzędzi umożliwiających dokładną analizę ruchu na stronie internetowej, na przykład Google Analitics. Narzędzie to pozwala na uzyskanie informacji na temat:

 

  • narodowości osób odwiedzających stronę,
  • ich wieku,
  • urządzenia, z jakiego korzystają,
  • frazy kluczowych, które doprowadziły ich serwisu,
  • godzin największego ruchu na stronie.

 

W jaki sposób można wykorzystać te informacje? Na wiele sposobów - można na przykład doprecyzować grupę docelową oferty firmy lub też otworzyć się na rynki zagraniczne  najbardziej zainteresowane działalnością firmy.

 

7. Prezentacja oferty

Strona internetowa pozwala na prezentację oferty firmy w wyczerpujący oraz atrakcyjny wizualnie sposób. Szczegółowe opisanie usług oraz produktów pomoże klientowi w wybraniu odpowiedniego produktu. Dodatkowym atutem tego rozwiązania jest możliwość zmiany oferty lub cen w dowolnym czasie, a zmiany zostaną natychmiast zaimplementowane.  

 

Aby przedstawiona oferta była czytelna, należy skupić się na najważniejszych informacjach oraz podzielić produkty lub usługi na odpowiednie podkategorie. Uporządkowanie oferty ułatwi użytkownikom poruszanie się po stronie oraz odnalezienie odpowiedniego produktu. Zobacz: co powinna posiadać strona produktowa!

 

Dlaczego warto mieć stronę interrnetową

 

8. Nowe formy reklamy

Branża internetowa IT jest prawdopodobnie najszybciej rozwijającą się branżą na świecie. W związku z tym cały czas pojawiają się nowe formy reklamy, które są coraz bardziej skuteczne i dostosowane do klienta. Dane stały się jednym z najcenniejszych surowców i wykorzystywane są do personalizacji reklam pod konkretną osobę. Do nowoczesnych form reklamy:

 

Reklamy push - czyli krótkie angażujące komunikaty, które wyświetlają się w rogu ekranu użytkownika. Użytkownik musi najpierw wyrazić zgodę na otrzymywanie takich powiadomień.

 

  • Content marketing - reklama w formie interesującego filmu video, artykułu czy grafiki. Użytkownik nie jest atakowany bezpośrednią reklamą, tylko otrzymuje ją podczas przyswajania interesującej czy też edukacyjnej treści, której sam szuka w internecie. 
  • Reklama natywna - nie atakuje użytkownika, tylko daje mu możliwość zdecydowania czy jest zainteresowany daną ofertą. 
  • Marketing automation - mając do dyspozycji dane transakcyjne i behawioralne klientów można zautomatyzować proces reklamowania na stronie w taki sposób, aby użytkownik otrzymywał nieagresywne oraz dostosowane do niego reklamy bez udziału osób trzecich.
  • W przyszłości należy spodziewać się kolejnych innowacji w tej dziedzinie, które wpłyną na zwiększenie efektywności działań marketingowych w internecie.

 

Podsumowanie

W obecnych czasach strona internetowa jest wręcz niezbędna w przypadku prowadzenia działalności gospodarczej. Jej poziom rozbudowania zależy od konkretnych potrzeb firmy i trendów danej branży, jednak nawet dosyć prosty serwis stanowi niewątpliwy atut firmy. Może pełnić wiele funkcji, które ułatwią komunikację, prezentację oferty, działalność na rynkach zagranicznych, reklamę oraz podejmowanie decyzji biznesowych. 

ZOBACZ OSTATNIE ARTYKUŁY NA NASZYM BLOGU

Dlaczego warto mieć stronę interrnetową

29 . 10 . 2020

Autor:

Web Development

Darmowym narzędziem do planowania akcji marketingowych oraz mierzenia wy...

27 . 10 . 2020

Autor:

Web Development

W obecnych czasach każda mniejsza lub większa...

15 . 10 . 2020

Autor:

Web Development

Strony internetowe przedstawiające różne produkty lub usługi powi...

12 . 10 . 2020

Autor:

Web Development

Strony internetowe stały się bardzo istotną częścią życia współcz...

NAPISZ DO NAS

Wyrażam zgodę na otrzymywanie od firmy Web Development z siedzibą w Skierniewicach ul. K.P. Tetmajera 2/35 informacji handlowo-marketingowych z użyciem urządzeń telekomunikacyjnych, wybierając jako formę kontaktu: Wiadomości elektroniczne (w szczególności e-mail, serwisy internetowe).
Wyrażam zgodę na otrzymywanie od firmy Web Development z siedzibą w Skierniewicach ul. K.P. Tetmajera 2/35 informacji handlowo-marketingowych wybierając jako formę kontaktu: Połączenia głosowe (rozmowa telefoniczna).
Może Pani/Pan wycofać każdą z powyższych zgód w każdym momencie poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres biuro@web-development.com.pl Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.

Web Development

ul. Stanisława Rybickiego 8 lok. 223 (Business Center)

96-100 Skierniewice

+48 502 408 411

biuro@webdevelopment.com.pl

REGULAMIN PLIKÓW COOKIES

Projekt i Realizacja: Web Development

Regulamin plików cookies